  • 101. Data: 2021-03-26 16:54:13
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Na początku człowiek się cieszył, gdy mu się udało plik skopiować.
    >Wymagało to podania nieoczywistej liczby parametrów w nieoczywistej
    >kolejności. Przy prostym kopiowaniu pliku parametrów mogło być sześć.
    >Ale żebym miał filesystemy zakładać? Co to, to nie! W końcu czegoś
    >się nauczyłem, coś tam skompilowałem, coś policzyłem. Ale to dla
    >sportu raczej. Przeważnie ludzie traktowali ten superkomputer jako
    >narzędzie do pisania maili i okno na świat.

    No dokladnie - mial byc oknem na swiat, to tak go traktowano.
    Ja VM/370 nie znam, ale troche znalem OS/360.

    Haslowo to jednak pamietam, ze ze VM mial udostepniac wirtualna
    maszyne ... wiec bez systemu.
    Cos tam pewnie domyslnie uzytkownikowi instalowano, tzn przydzielano,
    bo po co instalowac, skoro prawie wszyscy uzywaja takiego samego OS
    :-)

    No widzisz - a my czytamy :-)

    J.

  • 102. Data: 2021-03-26 19:58:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Cos tam pewnie domyslnie uzytkownikowi instalowano, tzn przydzielano,
    > bo po co instalowac, skoro prawie wszyscy uzywaja takiego samego OS

    Hasłowo to on był VM/CMS. Instalowano to drugie i z tym się człowiek
    stykał.

    Teraz to my są elita!

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2021-03-28 03:08:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A w takiej elektronice to imo www dopiero startowal, i np karta
    > katalogowa elementu to nie byla taka pewna.
    >
    > Pamietam, ze Motorola miala jakis system, gdzie moglem wybrac nr
    > czesci, a opis ... wysylali faxem.
    > Ale jak wybieralem ... chyba juz przez www. A moze telnetem ?
    >
    > No wlasnie - dzis te karty sa w pdf, a acrobat reader ... wiki
    > twierdzi, ze w 1993 wydany pierwszy raz.
    > I ze poczatkowo kosztowal $50/user.
    > Zanim firmy przygotowaly swoje zasoby w pdf, tez musialo troche czasu
    > minac.
    >
    > Potem byla era katalogow na CD - ale tu juz roku nie podam.

    Też się zastanawiam nad katalogami z tym, że do publikacji (litertury).
    Pamiętam, że w okresie 92-96 z korzystaliśmy z jakiś baz, jedną z nich
    było Current Contents (na CD), ale też zamawialiśmy usługi zdaje się z
    jakiegoś uniwerku warszawskiego. Online nie kojarzę nic.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2021-03-28 03:16:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No widzisz - a my czytamy :-)

    Ale jest faktycznie źle, bo deficyt w branży IT jest spory.
    Nb. jakaś tam firma postował regularnie na pl.test, ale dawno nie zerkałem.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2021-03-28 03:31:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo system news jakby z zalozenia byl do "news". Admin mogl kasowanie
    > staroci ustawic.
    > Potem zaczela to Altavista archiwizowac, potem Altaviste przejal
    > Google, i przy okazji juz sie cos utracilo.
    >
    > Przy czym IMO z samej tresci poczatku zapisu da sie ustalic, czy to
    > poczatek, czy juz rozbudowana dzialalnosc.
    > Chocby po "Witam, widze ze jestem pierwszy na grupie" ...

    Jak to był melanż z listserwerem to chyba niekoniecznie. Poza tym, to
    będzie nadal wskazanie na powstanie danej grupy, ale już niekoniecznie
    hierarchii. Nam zaś w sumie dynda pojedyncza grupa :)

    > 1994+25 albo 1992+25 - niestety oba sie kwalifikuja do "ze 2 lata temu
    > ... +/- skleroza" :-)

    No właśnie jakoś tak.

    > Cos mi chodzi po glowie, ze polip byl na listservie.
    > Ale czy tam zaczal, czy tylko tam byl bramkowany ...
    >
    > "Jest to kontynuacja grupy pl.listserv.polip, utworzonej w roku 1994."
    >
    > tylko czy listservowa grupa byla utworzna w 94, czy newsowa ...

    polip... to był zlepek skrótowców... o, coś ciekawego znalazłem:
    https://www.pcworld.pl/news/Polski-Internet-wymyslil
    i-fizycy-i-astronomowie,279202.html

    Nic o Usenecie, ale coś o polipie. Tylko czy to od tego nazawa?
    "Dzięki staraniom prof. Kreczmara NASK pozyskał grant z Komitetu Badań
    Naukowych na budowę nowej sieci pod nazwą POLIP (POLski Internet
    Protocol; do dziś funkcjonuje bardzo znana lista dyskusyjna o tej
    nazwie). Zakupiono za te środki m.in. pierwszy w Polsce router firmy
    Cisco. W marcu 1991 r. od amerykańskiego ośrodka wojskowego (Internet
    ciągle pozostawał pod kontrolą armii amerykańskiej) Rafał Pietrak
    otrzymał pierwszą przyznaną Polsce klasę adresową IP - używaną do dziś
    148.81.00.00. W czerwcu 1991 r. Krzysztof Heller i Rafał Pietrak
    uruchomili pierwszą międzymiastową łączność internetową - pomiędzy
    Warszawą a Krakowem."

    Swoją drogą, dlaczego Polski IP? To był jakiś inny IP od starndardowego?
    Chyba, że chodziło o samą pulę adresową.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2021-03-28 04:04:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-28, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
    i-fizycy-i-astronomowie,279202.html

    > Nic o Usenecie, ale coś o polipie. Tylko czy to od tego nazawa?

    Chyba jakies zaćmienie mnie dziabło. Jasne, że o tym. Jest to nawet w
    cytowanym tekscie. Czyli mamy zawężenie do 1991. 1993 rozbudowanie na
    inne ośrodki akademickie. Węc pewnie 1992-1993.

    --
    Marcin