  • 191. Data: 2021-06-24 12:09:13
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 24.06.2021 o 09:21, Ewa napisała:

    > Zawsze włączam na Lumii i pilnuję żeby się pokazała ikona H+, a nie
    > tylko samo H. I to długie oczekiwanie jest właśnie w takiej sytuacji.
    >
    > Natomiast moja stara, 12-letnia nawigacja, nie ma połączenia z
    > internetem i jest to jej największa wada. Ale brak internetu
    > jej nie przeszkadza w bardzo szybkim ustaleniu pozycji.
    > Potrafi bardzo szybko, w samochodzie, pokazać równocześnie 9 satelitów.

    No widzisz, jak sama myślisz, to od razu rzucają Ci się w oczy głupoty
    wypisywane przez różnych Alexów o wpływie zorzy polarnej na rozmnażanie
    się pingwinów, czy internetu na GPS. Na szybkość ustalania pozycji przez
    nawigację, prócz podstawowej sprawy - czyli modułu i anteny GPS - ma
    także wpływ taki drobiazg jak sposób wyłączania programu nawigacyjnego.
    Zawsze należy wyłączać przez opcję "zamknij/wyłącz" w programie
    nawigacyjnym, a nie przez wyłączenie aplikacji w smartfonie. Program
    nawigacyjny w tym pierwszym przypadku zapisuje bowiem aktualne pozycje
    satelitów na nieboskłonie, z których korzysta i przy powtórnym włączeniu
    nawigacji, szybciej ustala satelity, kierując się zapisem ich
    poprzedniej pozycji.

  • 192. Data: 2021-06-24 13:25:03
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 24.06.2021 o 12:09, collie pisze:

> [...]
    > satelitów na nieboskłonie, z których korzysta i przy powtórnym włączeniu
    > nawigacji, szybciej ustala satelity, kierując się zapisem ich

    Czyli AGPS nie istnieje. Ile to się można dowiedzieć na grupie.

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 193. Data: 2021-06-24 15:52:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2021 13:25:03 +0200, ALEX MR wrote:

    > Czyli AGPS nie istnieje. Ile to się można dowiedzieć na grupie.

    A co wiecej ... Mapy Google nie maja opcji "zamknij/wylacz", a
    zamkniecie przez przycisk "wstecz" telefonu ... mam wrazenie, ze ich
    wcale nie zamyka.

    J.

  • 194. Data: 2021-06-24 16:36:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.06.2021 o 08:13, ALEX MR pisze:

    > I plastikowa obudowa.

    I o tym nie dowiesz się tak łatwo, prawda?

  • 195. Data: 2021-06-24 16:58:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.06.2021 o 08:12, ALEX MR pisze:

    > Jeżeli ładowarka "da radę", czyli będzie w stanie podać odpowiedni prąd
    > to nadąży. Patrz na parametry ładowarki.

    > ZTCW Wszystkie obecne Nokie z Androidem, mają One.

    > Stuprocentową pewność daje obejrzenie menu. Jeżeli znajdziesz aplikację
    > z "kolorową jedynką" to Android One.
    > Taki tam artykulik
    > https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/android-on
    e-co-to-jest-jakie-telefony-go-maja.html

    A umie toto nagrywać?

  • 196. Data: 2021-06-24 20:27:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Ale co znaczy dobry?
    Mi5 z 2016 (+lineage) roku miało zajebistą funkcjonalność. 2 stuknięcia
    w ekran - załącza sie, 2 stuknięcia w ekran (u góry) wyłącza sie.
    zajebiste jak telefon jest w jakimś uchwycie. jasne ze większości to
    się nie przyda, mnie tak.
    s10e z 2019roku (+ostatnia aktualizacja z przedwczoraj) tej
    funkcjonalności niema. mało tego, niema hardwarowego przycisku pod
    ekranem. i co? I każdy kto ma telefon w rowerowym etui może se
    pogwizdać. A nie. sory, są launchery dodające te dwie funkcjonalności.
    Ale czy dobry producent gwarantuje.....? Jak widać nie. kiedyś drogie
    równało się dobre. teraz nie koniecznie, albo w wielu jaskrawych
    przypadkach renomowane znaczy że klienta mamy w dupie.

    > Wolę poświęcić paręnaście/parędziesiąt minut na szukanie odpowiedniego
    > smartfona, niż 2 lata męczyć się ze źle dobranym. Ale każdemu według
    > potrzeb i możliwości :-)

    podzielam tą opinie. ale żeby nie marnować czasu, wystarczy wypisać
    sobie, na serio wypisać, czego oczekujemy od urządzenia. jasne ze
    telefonowania, smsowanie itd, ale takiego właśnie.. o co pyta Ewa.
    jestem w sytuacji w której potrzebuje pomocy nawigacji TERAZ, nie za
    dwie chwile. Więc istotny jest sposób odblokowania, szybkość (jeśli to
    ma być czytnik lini), zbieranie się do zycia, wybieranie aplikacji lub
    korzystanie z asystenta.....
    Każdy ma inne wymagania i spełnienie ich to potęga androida. mój kolega
    ma takie "keke" że chce ładować telefon raz lub dwa w tygodniu. więc ma
    kolosa prawie ćwierć kilowego. ja tak czy siak ładuje bezprzewodowo
    codziennie, więc wolę telefon maleńki. Wogóle dziwię się Ewie ze nie
    bierze pod uwage rozmiaru, bo poco f3 jest o 36% większy od lumi. ale
    może ten aspekt nie robi jej różnicy, a jakość gpsu trudno porównać bo
    wszystkie są w tej kategorii przynajmniej dobre.

    ToMasz

  • 197. Data: 2021-06-24 22:25:01
    Od: collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 24.06.2021 o 13:25, ALEX MR napisał:

    > Czyli AGPS nie istnieje. Ile to się można dowiedzieć na grupie.

    Istnieje podobnie jak istnieją laski dla mających problemy z motoryką
    na dwóch nogach. Smartfon z dobrym modułem i anteną GPS nie potrzebuje -
    podobnie jak nawigacje autonomiczne - dodatkowego wspomagania od
    operatora sieci GSM, wiążącego się z dostępem do internetu. Konieczność
    używania AGPS w smartfonie wskazuje, że smartfon ten jest do dupy, a nie
    do nawigacji.

  • 198. Data: 2021-06-25 07:22:14
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 24.06.2021 o 22:25, collie pisze:

> [...]
    > podobnie jak nawigacje autonomiczne - dodatkowego wspomagania od
    > operatora sieci GSM, wiążącego się z dostępem do internetu. Konieczność

    MOŻLIWOŚĆ, nie konieczność. A czy ktoś używa czy nie to nie twój interes.

    > w smartfonie wskazuje, że smartfon ten jest do dupy, a nie
    > do nawigacji.

    Post wyżej AGPS nie istniał, a teraz się automagicznie pojawił. No comments.

  • 199. Data: 2021-06-25 07:23:38
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 24.06.2021 o 16:36, ii pisze:

    > I o tym nie dowiesz się tak łatwo, prawda?

    O plastikowej obudowie? Spojrzałem i się dowiedziałem.

  • 200. Data: 2021-06-25 07:42:23
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 24.06.2021 o 20:27, ToMasz pisze:
> [...]
    > dwie chwile. Więc istotny jest sposób odblokowania, szybkość (jeśli to
    > ma być czytnik lini), zbieranie się do zycia, wybieranie aplikacji lub

    Czytnik linii papilarnych to już jest chyba we wszystki średnio i
    wysokopółkowych smartach. Ale przy takich wymaganiach to pozostaje
    "stare, dobre" macanie w sklepie. Ze specyfikacji tego nie wyczytasz.

> [...]
    > może ten aspekt nie robi jej różnicy, a jakość gpsu trudno porównać bo
    > wszystkie są w tej kategorii przynajmniej dobre.

    Mniejsze, o dobrych parametrach, to chyba tylko Apple robi, SE, SE2, 11
    mini. Jak patrze na specyfikcje tych małych to rozpacz, zacinać się będą
    nawet przy apce z pogodą :-(
    Pochwal się co małego używasz :-)