  • 101. Data: 2021-06-17 12:01:37
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 17.06.2021 o 11:50, collie pisze:

    > Śmiejesz się jak głupi do sera, albo zwyczajnie głupiś. Od początku
    > nawigacji samochodowej, wszystkie programy nawigacyjne bazowały na
    > WinCE, poza nielicznymi opartymi na własnym systemie operacyjnym.
    > I tak pozostało do dziś, choć doszedł Android.

    Android to system dla użytkownika. I tyle. Win CE to system
    "niewidoczny" dla użytkownika. Dlatego lepiej się sprawdza :-)

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 102. Data: 2021-06-17 13:00:26
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 17.06.2021 o 10:35, Mirek Ptak pisze:

    > Chyba 10 lat temu :)

    Tak jak Android. Każdy sam pisze OS do swoich smartfonów, nieprawdaż?

    > Sam miałem chyba ze 3 różne PDA, ale to się już nie wróci :)

    Jak ma się wrócić coś co istnieje?

    > Jakiś linux

    Czyli też cudzy system.

    > - a właściwie własny system TT oparty na Linuxie

    Jak linux może być własny? Poza tym sam przyznajesz że to jeden z 2
    dominujących OSów.

  • 103. Data: 2021-06-17 13:00:59
    Od: collie <p...@b...pl>

    W środę, 16.06.2021 o 21:46, Ewa napisała:

    > Już pisałam, że taką nawigację mam. Także już wyjaśniałam dlaczego chcę
    > mieć nawigację na smartfonie.

    Tak, wyjaśniałaś, że: "chcę używać jednego urządzenia. Będzie
    wygodniej, bo smartfona mam zawsze przy sobie". Nawigację też
    samochód ma zawsze przy sobie i kierowcom to wystarcza. Kierownicom
    (to forma żeńska kierowcy, a co) widocznie nie. A jak będziesz chciała
    w czasie jazdy porozmawiać sobie z psiapsiółką, a smartfon na szybie?
    A jak będziesz chciała wysłać w czasie jazdy esemesa, że też kochasz,
    a smartfon na szybie? A jak będziesz chciała sprawdzić w czasie jazdy,
    czy w Biedrze można jeszcze kupić dwa piwa i trzecie za darmo,
    a smartfon na szybie? Sama widzisz, że 2w1 to nie jest dobra opcja dla
    kobiety w samochodzie.

  • 104. Data: 2021-06-17 13:34:08
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 17.06.2021 o 13:00, collie pisze:

> [...]
    > czy w Biedrze można jeszcze kupić dwa piwa i trzecie za darmo,
    > a smartfon na szybie? Sama widzisz, że 2w1 to nie jest dobra opcja dla

    Żeby nie posądzić Cię o seksizm, na co jest paragraf, obrócę to w żart:
    Ty piszesz o blondynkach, a ja jestem brunetką.

    Ewa

  • 105. Data: 2021-06-17 15:25:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 17.06.2021 o 13:00, ALEX MR pisze:

    > Tak jak Android. Każdy sam pisze OS do swoich smartfonów, nieprawdaż?

    No ale co to ma wspólnego z tematem tej gałęzi? Co do WinCE to
    rzeczywiście się pomyliłem - ostatni wypust to 2013 - 8 lat temu 8.0

    Piszesz że to WinCE to podstawa nawigacji? Kojarzyłem iGo, teraz
    sprawdzając kiedy oststni WinCE się pojawił zobaczyłem jeszcze NavRoad -
    coś jeszcze?

    > Jak ma się wrócić coś co istnieje?

    Margines - nie napiszę, że nie ma nic, ale dostęp i jakość dostępnego
    oprogramowanie wg. mnie jest żadna.

    > Czyli też cudzy system.

    Do czego zmierzasz - że to WinCE? ;)

    > Jak linux może być własny? Poza tym sam przyznajesz że to jeden z 2
    > dominujących OSów.

    Tak jak Android, Fedora, Mint czy inne dystrybucje. Wiekszośc robiona na
    licencji GNU, ale Android, czy sytem TT np są oparte na jądrze z GNU,
    ale reszta jest już własna.

    To co jest dostępne z WinCE to po prostu chiński szmelc, czasem
    brandowany przez naszych dystrybutorów z tragiczną MapąMap lub czymś
    jeszcze gorszym - wrogowi bym nie polecił.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 106. Data: 2021-06-17 21:02:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2021 o 07:19, Dominik Ałaszewski pisze:

    > WM nie żyje i nie ma co się temu dziwić.

    Kiedy właśnie jest czemu się dziwić. Microsoft zrobił wspólną dla wielu
    różnych urządzeń platformę programistyczną a nie zainteresowało to
    programistów.

  • 107. Data: 2021-06-17 22:17:34
    Od: collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 17.06.2021 o 13:34, Ewa napisała:

    > Żeby nie posądzić Cię o seksizm, na co jest paragraf, obrócę to w żart:
    > Ty piszesz o blondynkach, a ja jestem brunetką.

    "Brunetki, blondynki - ja wszystkie was dziewczynki całować chcę"
    śpiewał przed wojną Jan Kiepura, ale wonczas na drogach nie było
    tyle kierownic...

  • 108. Data: 2021-06-18 07:36:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.06.2021 ii <i...@o...invalid> napisał/a:

    > Kiedy właśnie jest czemu się dziwić. Microsoft zrobił wspólną dla wielu
    > różnych urządzeń platformę programistyczną a nie zainteresowało to
    > programistów.

    Napisałem, że nie dziwota, że nie ma programów na martwy system.
    Oczywiście dziwić się, że WM się zeszło można, choć IMHO
    nie wypada ;-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 109. Data: 2021-06-18 09:10:20
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 17.06.2021 o 15:25, Mirek Ptak pisze:

    > No ale co to ma wspólnego z tematem tej gałęzi?

    Dokładnie to co twierdziłem, w zasadzie wszystkie nawigacje bazują na
    dwóch dominujących OSach. Nawet ten twój TTOS to jedynie dystrybucja
    Linuxa. Nic ponadto.

> [...]
    >
    > Piszesz że to WinCE to podstawa nawigacji? Kojarzyłem iGo, teraz
    > sprawdzając kiedy oststni WinCE się pojawił zobaczyłem jeszcze NavRoad -

    Było już w wątku. AutoMapa. Ale skoro twierdzisz że wszystkie nawigacje
    są oparte o własne OSy to zapewne znasz je?

    > Margines - nie napiszę, że nie ma nic, ale dostęp i jakość dostępnego
    > oprogramowanie wg. mnie jest żadna.

    > Do czego zmierzasz - że to WinCE? ;)

    Do tego że wszelkie dystrybucje Linuxa to nie są samodzielne OSy, a
    jedynie dystrybucje Linuxa. Jak widać pisanie własnego OSa to nie taka
    prosta/tania sprawa i bardziej się opłaca brać cudzy.

> [...]
    > brandowany przez naszych dystrybutorów z tragiczną MapąMap lub czymś
    > jeszcze gorszym - wrogowi bym nie polecił.

    Tak tak, oczywiście. AutoMapa to taki tragiczny chiński szmelc.

  • 110. Data: 2021-06-18 09:45:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 18.06.2021 o 09:10, ALEX MR pisze:

    > Tak tak, oczywiście. AutoMapa to taki tragiczny chiński szmelc.

    Chodziło mi bardziej o sprzęt, no bo chyba nie proponujesz instalacji AM
    (swoją drogą - tak to szmelc choć lepszy w Polsce i tylko w Polsce od
    MapyMap czy Navroad :) ) na 10 letnim PDA lub właśnie szmelcu z Chin w
    stylu (random z allegro):
    https://allegro.pl/oferta/nawigacja-gps-7-cali-odblo
    kowana-pod-automapa-z6b-8363018633?reco_id=ab50f559-
    d007-11eb-950e-40a6b7272680&sid=041047f9c36843e364ec
    b91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

    No przecież to się po pół roku rozleci a już na starcie będzie mulić.

    Radia z wbudowaną nawigacją też są coraz trudniejsze do zainstalowania w
    samochodach z fabrycznymi nie DIN urządzeniami, ale nawet w tych
    samochodach gdzie się da oczywistrzym wyborem będzie radio z Androidem z
    powodu większej uniwersalności. WinCE jest już martwy, a lepienie go
    srebrną taśmą w postaci AM i iGO na długo nie pomoże.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l