  • 201. Data: 2021-06-25 11:55:51
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.06.2021 o 07:42, ALEX MR pisze:

    > Czytnik linii papilarnych to już jest chyba we wszystki średnio i
    > wysokopółkowych smartach. Ale przy takich wymaganiach to pozostaje
    > "stare, dobre" macanie w sklepie. Ze specyfikacji tego nie wyczytasz.

    No właśnie o to mi chodziło, że ze specyfikacji nie wyczytasz wielu
    bardzo istotnych rzeczy. Musisz pochodzić po jakichś forach. A
    generalnie markowy wstydu producentowi nie przyniesie, więc i używać
    jakoś się da.

  • 202. Data: 2021-06-25 15:14:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 11:55:51 +0200, ii wrote:

    > No właśnie o to mi chodziło, że ze specyfikacji nie wyczytasz wielu
    > bardzo istotnych rzeczy.

    Coraz mniej wyczytasz.

    > Musisz pochodzić po jakichś forach. A
    > generalnie markowy wstydu producentowi nie przyniesie, więc i używać
    > jakoś się da.

    No chyba ze mu sie nie uda, i bedzie musial model wycofac :-)

    Albo w jednym modelu jest jakis podzespol w dwoch odmianach, i nie
    wiadomo - drugi lepszy, tanszy, czy prawie taki sam :-)

    J.

  • 203. Data: 2021-06-25 15:21:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2021 22:25:01 +0200, collie wrote:

    > Istnieje podobnie jak istnieją laski dla mających problemy z motoryką
    > na dwóch nogach. Smartfon z dobrym modułem i anteną GPS nie potrzebuje -
    > podobnie jak nawigacje autonomiczne - dodatkowego wspomagania od
    > operatora sieci GSM, wiążącego się z dostępem do internetu. Konieczność
    > używania AGPS w smartfonie wskazuje, że smartfon ten jest do dupy, a nie
    > do nawigacji.

    Ja tam twierdze, ze odbiornik GPS bez wspomagania startuje jakies
    35-60 sekund, nie mniej.

    Duzo to, czy malo na potrzeby nawigacji ... podyskutowac mozna ...
    szczegolnie jak sie okaze ze znacznie dluzej startuje.

    J.

  • 204. Data: 2021-06-25 20:32:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czytnik linii papilarnych to już jest chyba we wszystki średnio i
    > wysokopółkowych smartach. Ale przy takich wymaganiach to pozostaje
    > "stare, dobre" macanie w sklepie. Ze specyfikacji tego nie wyczytasz.

    > Mniejsze, o dobrych parametrach, to chyba tylko Apple robi, SE, SE2, 11
    > mini. Jak patrze na specyfikcje tych małych to rozpacz, zacinać się będą
    > nawet przy apce z pogodą :-(
    > Pochwal się co małego używasz :-)

    xiaomi mi5 (145mm) i samsung galaxy 10e(142mm)

    a co do wad. Dobrze poszukać właśnie wad na googlach. jak ludzie pisza
    że się palcuje, ze ekran nie ma 120 hz - super. jak że się przegrzewa,
    czytnik lini reaguje z opóźnieniem to już nie.

    ToMasz

  • 205. Data: 2021-06-25 22:32:47
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 24.06.2021 o 20:27, ToMasz pisze:
    > ja tak czy siak ładuje bezprzewodowo
    > codziennie, więc wolę telefon maleńki.
    Jak ładujesz bezprzewodowo?

    > Wogóle dziwię się Ewie ze nie
    > bierze pod uwage rozmiaru, bo poco f3 jest o 36% większy od lumi. ale
    > może ten aspekt nie robi jej różnicy
    Robi różnicę, tylko wybór nie jest łatwy.
    Jeśli jedynym kryterium jest wielkość, to pewnie można coś znaleźć,
    ale gdy chcę chociażby żeby smartfon był w miarę nowy w sensie daty
    produkcji, tak jak radziliście, to wygląda to już dużo trudniej.
    Właściwie większość obecnych smartfonów ma przekątną 6.5" lub większą,
    a to przy wielkości moich dłoni będzie pewnie niewygodne.
    Jedynym zbliżonym do Lumii 5" jest tegoroczny Samsung Galaxy Xcover 5
    64GB za ok. 1300 zł. Ma przekątną 5.3".
    Myślałam o Nokii 6.2 (X'2019) lub jednym z nowszych Xiaomi Poco,
    ale one wszystkie są większe.
    Ostatecznie się wypowiem gdy pochodzę po sklepach i "pomacam".
    Jak już pisałam, przed rundą po sklepach chcę na podstawie Waszych rad
    i innych informacji z internetu, zrobić listę kilku smartfonów do
    pooglądania w sklepach. Następnie wybiorę jednego z nich i zamówię przez
    Internet żeby mieć 14 dni na testowanie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 206. Data: 2021-06-25 23:05:12
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 25.06.2021 o 22:32, Ewa pisze:

    > Samsung Galaxy Xcover 5 64GB za ok. 1300 zł.
    Radziliście żeby wpisać w google nazwę + problem. Nawet nie musiałam
    tego robić, bo samo przeszukanie stron o tym smartfonie pokazało na
    przykład poniższą opinię, obawiam się, że nie jedyną.

    Troszeczkę się zawiodłem. Patrząc na zdjęcia myślałem, że będzie dobrze
    w dłoni się trzymał dzięki karbowanym boczkom. Jest też promowany jako
    telefon ludzi pracujących w ciężkich warunkach, którzy oczekują telefonu
    solidnego i _praktycznego_. Niestety te karby na nic się zdały, bo
    telefon jest wykonany z ponadprzeciętnie śliskiego plastiku. Wyjeżdża z
    ręki z ogromną łatwością. W porównaniu z nim, mój stary Blackberry Priv
    jest jak przyklejony do ręki. Zatem nie obędzie się bez jakiegoś
    silikonowego etui.
    Bateria mogłaby być pojemniejsza. Wiem, że można dokupić drugą i je
    podmieniać - ale ani to wygodne, ani szybkie. Podczas rozmowy z klientem
    też raczej tego nie zrobię. Poza tym w celu wymiany baterii trzeba
    ściągnąć pokrywę z uszczelką, wtedy telefon nie jest odporny ani na wodę
    ani na kurz, więc trzeba to robić w czystych warunkach. A przecież to
    miał być telefon na budowy!
    Brak diody powiadomień o przegapionych połączeniach jest wręcz
    kuriozalny w przypadku telefonu za 1300 zeta. Samsung zastąpił ją za
    pomocą diody flash z aparatu, ale jak telefon leży na biurku to mignięć
    tej diody nie widać.
    Telefon ma optymalną szerokość, ale przez grube ramki ekran jest bardzo
    wąski - mimo dosyć drobnych dłoni mam ogromne problemy z pisaniem na
    jego mikroskopijnej klawiaturze.
    Na koniec sprawa "praktycznego" przycisku XCover. Taki on praktyczny, że
    aż śmiać mi się chce. Mocno wystaje, dzięki czemu łatwo go nacisnąć. Ale
    też łatwo o samoczynne naciśnięcie w kieszeni i np. włączenie latarki,
    która wyładuje baterię. Można skonfigurować go tak, żeby nie działał na
    zablokowanym ekranie. Ale wtedy już nie jest praktyczny. Kompromisem
    byłaby możliwość aktywacji latarki tylko na czas przytrzymania przycisku
    - jak puszczam, to gaśnie. Wtedy co najwyżej mignie na chwilę w kieszeni
    i nic złego się nie stanie. Niestety takiej możliwości ustawienia nie ma.
    Poza wymienionymi powyżej wadami - reszta jest OK, to znaczy na poziomie
    oczekiwanym od telefonu w tej cenie (średnia półka).
    Drugi raz bym tego telefonu nie kupił.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 207. Data: 2021-06-25 23:26:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > a to przy wielkości moich dłoni będzie pewnie niewygodne.
    > Jedynym zbliżonym do Lumii 5" jest tegoroczny Samsung Galaxy Xcover 5

    Patrz na rozmiary, wiele telefonów ma szerokość niewiele większą a tylko
    wysokość większą i wychodzi większa przekątna.

  • 208. Data: 2021-06-25 23:45:11
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 25.06.2021 o 23:26, ii pisze:

    > Patrz na rozmiary, wiele telefonów ma szerokość niewiele większą a tylko
    > wysokość większą i wychodzi większa przekątna.
    Mam nadzieję, że taki telefon znajdę.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 209. Data: 2021-06-26 08:46:04
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 25.06.2021 o 23:26, ii pisze:

    > Patrz na rozmiary, wiele telefonów ma szerokość niewiele większą a tylko
    > wysokość większą i wychodzi większa przekątna.

    ii, bardzo Ci dziękuję za zwrócenie mi uwagi na ten właściwie
    oczywisty fakt, ale ja po wzmiance ToMasza, że, cytuję
    "poco f3 jest o 36% większy od lumi" trochę wpadłam w panikę.
    Dopiero po Twoim poście spokojnie przymierzyłam się do mojej
    Lumii wyobrażając sobie co by było gdyby była szersza o np.
    3 mm. Byłoby nadal OK. Oczywiście będę zwracać uwagę na wymiary,
    ale one już nie powodują dla mnie eliminacji większości modeli.
    Zresztą, ja właściwie nigdy nie obsługuję telefonu jedna ręką,
    poza włączaniem i wyłączaniem. Kciuka w ogóle do tych operacji
    nie używam.Zawsze trzymam telefon w lewej ręce, a wybieram coś
    lub przesuwam prawą. Czyli nie używam telefonu w biegu.

    Każdy ma swoje nawyki i inne warunki. Ostrzegano mnie tutaj
    przed słońcem od strony przedniej szyby.To nie mój przypadek.
    Mam uchwyt po starej nawigacji, bardzo dobry, który do telefonu
    znakomicie się nadaje. Jest przyssany do bocznej szyby, tej części,
    która się nie otwiera. W moim Peugeocie tak jest.
    Oczywiście ta przyssawka, jak każda, może puścić. Tak się parę
    razy zdarzyło na przestrzeni lat i nawigacja ma nawet pękniętą
    tylną część obudowy, na szczęście w niczym to nie przeszkadza.
    Stąd w nowym telefonie zwrócę uwagę na wszelkie "amortyzatory"
    chroniące podczas upadku z uchwytem. Jeśli macie w tym względzie
    jakieś doświadczenie, to proszę napiszcie.
    Ja dalej porównuję i wybieram.:-)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 210. Data: 2021-06-26 09:36:21
    Od: collie <p...@b...pl>

    W piątek, 25.06.2021 o 15:21, J.F napisał:

> [...]
    >
    > Duzo to, czy malo na potrzeby nawigacji ... podyskutowac mozna ...
    > szczegolnie jak sie okaze ze znacznie dluzej startuje.

    Powinni tego zabronić - tak jak zabroniono używania w UE nazwy masło
    roślinne, tak należałoby zabronić używania nazwy AGPS, gdyż AGPS ma
    się tak do GPS, jak masło roślinne do masła. Ten rodzaj nawigacji
    powinien się nazywać ABTS. Jak już pisałem, dobra nawigacja GPS,
    używana systematycznie, startuje kilka sekund. Mam to wiem.