  • 1. Data: 2021-01-23 10:52:43
    Temat: Jeśli nie Zoe, to co?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Jak już pisałem zamierzam zmienić Zoe na "lepszy model".

    Chciałbym raczej auto nowe, choć jakby trafiła się duża "okazja", może
    mieć i rok czy dwa, z małym przebiegiem

    Faworyt na dzień dzisiejszy to nowa Kia e-Soul 136 KM, z baterią 39 kWh
    - za rocznik 2020, jakieś 122 tys zł, czyli realnie z dotacją koszt ok
    105 tys

    Inne modele które biorę pod uwagę (i w tej kolejności):
    -Nissan Leaf (nowy, ale rocznik 2019) 150 KM, bateria 40 kWh (bez
    systemu utrzymywania na pasie i z baterią chłodzoną pasywnie, więc z
    ryzykiem rapidgate),
    koszt ok. 110 tys, czyli z dotacją realny koszt to ok. 93 tys

    Ze spaliniaków z podobnym wyposażeniem mógłbym (bez wstrętu) kupić np.:
    -Nissan Juke 1.0, ok 100 tys
    -Seat Arona 1.0, ok. 95 tys

    Wymogi:
    -automat (koniecznie z Auto Hold)
    -crossover/suv - klasa B suv lub C suv, względnie wysoki kompakt
    -klima
    -aktywny tempomat
    -system awaryjnego hamowania
    -system utrzymywania na pasie ruchu
    -nawigacja

    W przypadkach szczególnych (bardzo opłacalnych), z tych dwóch ostatnich
    opcji byłbym w stanie zrezygnować.
    Jakby coś miało 4x4, byłoby super.

    Może ktoś byłby w stanie coś dorzucić do tej listy, co mogłoby wyjść
    TANIEJ niż elektryk, biorąc pod uwagę również późniejszą cenę
    odsprzedaży, ale nie licząc kosztów eksploatacji?

    P.S.
    Auto ma jakoś wyglądać, więc Skoda i VW nie wchodzą w rachubę, poza ID3.

  • 2. Data: 2021-01-24 11:35:36
    Temat: Re: Jeśli nie Zoe, to co?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.01.2021 o 10:52, Cavallino pisze:

    > Ze spaliniaków z podobnym wyposażeniem mógłbym (bez wstrętu) kupić np.:
    > -Nissan Juke 1.0, ok 100 tys
    > -Seat Arona 1.0, ok. 95 tys

    Cóż to za herezje? Nam wszystkim wciskasz elektryki a sam chcesz jakąś
    litrową popierdółką jeździć? Co z tym "wiatrem we włosach" w
    elektrykach? Co z "KAPELUSZ PLONK WARNING"?

    > P.S.
    > Auto ma jakoś wyglądać, więc Skoda i VW nie wchodzą w rachubę, poza ID3.

    No szczególnie ten Juke wygląda jakoś, z naciskiem na jakoś.

    Tylko elektryk! "Z raz obranej drogi nie zawracaj w tył!"

  • 3. Data: 2021-01-24 11:46:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-01-2021 o 11:35, nadir pisze:

    > Cóż to za herezje? Nam wszystkim wciskasz elektryki a sam chcesz jakąś
    > litrową

    Inne propozycje są jeszcze droższe, więc nie wchodzą do porównania, albo
    nie mają odpowiedniego wyposażenia.
    Wziąłem na listę to co wypluło otomoto.

    >popierdółką jeździć?

    Przecież mówicie, że tak lepiej, no to się zastanawiam....
    Nie chciałbym błędu popełnić.

    > No szczególnie ten Juke wygląda jakoś, z naciskiem na jakoś.

    Co kto lubi, tak jak stary Juke mi się totalnie nie podobał, tak nowy
    jest ok.
    Szczególnie środek to moja bajka, zwłaszcza w wersji z alcantarą.

  • 4. Data: 2021-01-24 21:56:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Inne propozycje są jeszcze droższe,
    co rozumiesz ze są droższe. więcej trzeba wydać, czy więcej stracić ze
    względu na utratę wartości. bo jak weźmiesz wszystkie koszty pod uwagę,
    to droższy w zakupie elektryk, może się za parę lat lepiej sprzedać.

    ToMasz

  • 5. Data: 2021-01-25 07:50:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-01-2021 o 21:56, ToMasz pisze:
    > co rozumiesz ze są droższe. więcej trzeba wydać, czy więcej stracić ze
    > względu na utratę wartości.

    I jedno i drugie.

    > bo jak weźmiesz wszystkie koszty pod uwagę,
    > to droższy w zakupie elektryk, może się za parę lat lepiej sprzedać.

    No wiem, pisałem to w pierwszym poście wątku.
    Ale generalnie w powyższym chodziło o spaliniaki, bo zarzut był taki że
    wybrałem za tanie.

    A nawet te "za tanie" już dziś wychodzą praktycznie tyle samo co
    elektryk, którego pewnie odsprzeda się kiedy drożej.

    Stąd moje pytanie o te tańsze benzyniaki, jako że od kilku miesięcy
    jestem tutaj przekonywany, że takie istnieją, a to elektryki są drogie......

  • 6. Data: 2021-02-20 11:02:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > co rozumiesz ze są droższe. więcej trzeba wydać, czy więcej stracić ze
    > względu na utratę wartości. bo jak weźmiesz wszystkie koszty pod uwagę,
    > to droższy w zakupie elektryk, może się za parę lat lepiej sprzedać.

    Nie jest - zestawienie cen było załączone, elektryki w zakupie
    wychodziły taniej.
    BTW: Od tego czasu na moją listę wpadły jeszcze hybrydy i to one są
    najdroższe.

    Oprócz wcześniej wymienionych aut, myślę też o:
    Kia Xceed Phev - około 125 tys
    Toyota CHR Hybrid - około 130 tys

    Coś jeszcze powinienem sprawdzić?

    Sprawa robi się pilna, bo Zoe się właśnie pozbyłem.

  • 7. Data: 2021-02-20 12:10:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-20 o 11:02, Cavallino pisze:

> [...]
    > Toyota CHR Hybrid - około 130 tys
    >
    > Coś jeszcze powinienem sprawdzić?
    >
    > Sprawa robi się pilna, bo Zoe się właśnie pozbyłem.

    Dacia Spring Electric - będzie tańsza od ZOE a pewnie podobnie wyposażona.

    https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/201970
    1361661676

    T.

  • 8. Data: 2021-02-20 12:13:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Toyota CHR Hybrid - około 130 tys
    >
    > Coś jeszcze powinienem sprawdzić?
    >
    > Sprawa robi się pilna, bo Zoe się właśnie pozbyłem.

    A tu trochę zdjęć Dacii Spring -
    https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/205143
    1585155320

    T.

  • 9. Data: 2021-02-20 12:34:34
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    T. pisze:

    > A tu trochę zdjęć Dacii Spring -
    > https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/205143
    1585155320

    > T.

    zdjęcia i reklamy, a gdzie konret cenowy?

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 10. Data: 2021-02-20 13:37:14