  • 21. Data: 2014-01-27 00:51:24
    Temat: Re: Jeszcze raz w temacie PCB - metoda fotochemiczna
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 23:53:31 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak ktoś się już chce męczyć to do odtłuszczania laminatu
    >
    > polecam wapno budowlane (wodorotlenek wapnia).
    >
    > Trzeba pracować w gumowych rękawiczkach bo dotyk palca niweczy efekt.
    >
    > Po odtłuszczeniu woda nie zbiera się w krople tylko się rozpływa
    >
    > jak po materiale chłonącym wodę.
    >

    > Robiłem acetonem i robiłem rozpuszczalnikiem nitro.
    >
    > Wapno jest bezkonkurencyjne
    >
    > g.

    I pomyśleć ze wystarczy w sklepie z farbami kupić Emulsol żeby bezbłędnie odtłuścić
    bez żadnych czarów.

  • 22. Data: 2014-01-27 21:48:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > jak po materiale chłonącym wodę.
    >
    > Robiłem acetonem i robiłem rozpuszczalnikiem nitro.

    Czyli połączenie środka alkalicznego ze środkiem ściernym. Fakt,
    odtłuści doskonale, ale jak pisałem - trzeba bardzo dokładnie później
    wypłukać i najlepiej lekko zakwasić.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2014-01-27 23:38:32
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52e6c62a$0$2219$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    Czyli połączenie środka alkalicznego ze środkiem ściernym. Fakt,
    odtłuści doskonale, ale jak pisałem - trzeba bardzo dokładnie później

    Wapno ma to do siebie, że zmydla tłuszcz a to działa autokatalitycznie.
    Jest tak agresywne, że trzeba chronić dłonie bo wysuszona skóra rąk
    pęka.
    Rozpuszczalnik odparowuje a tłuszcz zostaje.

  • 24. Data: 2014-01-28 00:37:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:

    > Czyli połączenie środka alkalicznego ze środkiem ściernym. Fakt,
    > odtłuści doskonale, ale jak pisałem - trzeba bardzo dokładnie później
    > wypłukać i najlepiej lekko zakwasić.

    Nie musisz mi tego tłumaczyć - inżynier technolog elektronowy, wcześniej
    - technik chemik... Temy rencamy emulsje chromianowe na poliwinylu
    kręciłem! A alkaliczny odczyn daje szare tlenki miedzi +2 przy suszeniu
    - i żaden ze znanych mi fotorezystów nie chce się na tym cholerstwie
    trzymać, spełza i koniec. Na kwaśno - miedź utlenia się przy suszeniu na
    czerwono (tlenki miedzi +1) i naprawdę różnica w adhezji jest ogromna!

    --
    Darek

  • 25. Data: 2014-01-28 01:50:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 00:37:15 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > trzymać, spełza i koniec. Na kwaśno - miedź utlenia się przy suszeniu na
    >
    > czerwono (tlenki miedzi +1) i naprawdę różnica w adhezji jest ogromna!

    Ja na żelatynie i się nie chwalę.