  • 1. Data: 2014-01-24 16:43:21
    Temat: stacja pogodowa - wiele wyswietlaczy
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    czy spotkal sie ktos moze ze stacja pogodowa, co moglaby miec wiele
    wyswietlaczy??

    Ja to widze tak, ze kupujemy do bloku porzadna stacje pogodowa
    (zrzutka lub ze wspolnoty) ale ludzie po mieszkaniach maja swoje
    wyswietlacze?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2014-01-24 17:04:49
    Temat: Re: stacja pogodowa - wiele wyswietlaczy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:43:21 +0100, a...@p...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Ja to widze tak, ze kupujemy do bloku porzadna stacje pogodowa
    > (zrzutka lub ze wspolnoty) ale ludzie po mieszkaniach maja swoje

    A po cholerę komuś stacja pogodowa skoro może wyjrzeć za okno? A jak
    potrzeba prognozy to się korzysta z new.meteo.pl.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-01-24 17:40:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Jan 2014 17:04:49 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > A po cholerę komuś stacja pogodowa skoro może wyjrzeć za okno? A
    jak
    > potrzeba prognozy to się korzysta z new.meteo.pl.

    Okno zasłonięte a z wyra nie chce się wstać, żeby ogarnąć warunki
    pogodowe. Taka stacja lokaina to nie jest głupi pomysł, szczególnie
    jak się ma do niej dostęp z wyra przez smartfona.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-01-24 17:47:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A po cholerę komuś stacja pogodowa skoro może wyjrzeć za okno? A jak
    > potrzeba prognozy to się korzysta z new.meteo.pl.

    E tam. W tym roku na gwiazdkę kupiłem moim starszym ( no już to emeryci
    są ) taką stację, z dodatkowym czujnikiem na zewnątrz.

    No po prostu strzał w dziesionę - wyświetlacz stoi w kuchni, na widoku.
    10 razy dziennie sprawdzają - jaka panie temperatura, ciśnienie jakie,
    wilgotność... I już wiedzą, jak się dziś mają czuć - dobrze, czy źle :)

    Sam też sobie takie cudo kupić muszę - latanie z każdą pierdołą do
    komputera - po co ?
    Poza tym - w komputerze jest "jakaś temperatura gdzieś tam".

    A tu - prawdziwa - o , za oknem. I prawdziwa w domu.
    A różnica między informacją z internetu a na żywo często wynosi kilka
    stopni - właśnie ostatnio ojciec o tym mówił ( bo też mają mimo
    emeryckiego wieku komputer i korzystają ).

    ***

    Tyle, że marnie widzę ten "Zestaw blokowy". Przy cenie za taką
    przeciętną stację, z czujnikiem na zewnątrz i wewnątrz ( temp +
    wilgotność ) , z zegarem DCF, czujnikiem ciśnienia - w okolicach 100 zł,
    to chyba żadna inna kombinacja sensu ekonomicznego nie ma.

  • 5. Data: 2014-01-24 18:07:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 17:47:01 +0100, sundayman napisał(a):

> [...]
    > 10 razy dziennie sprawdzają - jaka panie temperatura, ciśnienie jakie,
    > wilgotność... I już wiedzą, jak się dziś mają czuć - dobrze, czy źle :)
    No, chyba że do zabawy :) To zrozumiem :)

> [...]
    > stopni - właśnie ostatnio ojciec o tym mówił ( bo też mają mimo
    > emeryckiego wieku komputer i korzystają ).
    Nie zgodzę się. Z prognozy w kompie korzystasz sporadycznie, kiedy np.
    potrzebujesz wiedzieć czy zacznie padać przed końcem twojej parogodzinnej
    wycieczki. A to ci zapewnia serwis new.meteo.pl gdzie podają bardzo
    wiarygodną prognozę na kilka-kilkanaście godzin naprzód, dla oczek siatki
    50 km. Temperatura zostaje dotrzymana z dokł. typowo 1 st a
    opad/zachmurzenie z dokładnością niemal 100%. Dla następnej doby prognoza
    jest zadawalająca. Oczywiście, nie należy korzystać z źródeł takich jak
    np. onet.pl :)

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-01-24 18:50:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > opad/zachmurzenie z dokładnością niemal 100%. Dla następnej doby prognoza
    > jest zadawalająca. Oczywiście, nie należy korzystać z źródeł takich jak

    Możesz się zgadzać, albo nie - wolna wola :)

    Ja jednak ( a moi starsi rodzice to już bezdyskusyjnie ) wolą mieć
    wyświetloną ładnie informację, jeszcze w dodatku z jakimiś tam bajerami
    ,trendami, fazą księżyca, na którą można sobie spojrzeć w przelocie
    robiąc herbatkę.

    Co do dokładności - to powtarzam - wczoraj ojciec wyraził uwagę, że
    różnica temperatury mierzonej za oknem ( w miejscu osłoniętym od wiatru,
    bez słońca ) jest o kilka stopni inna niż w internecie.
    Więc - co tu dyskutować z faktami.

    Poza tym piszesz z pozycji osoby, która pewnie przez większość czasu
    jest przy komputerze, albo w ogóle - cały czas. Ja tak mam też.
    Ale rodzicie już nie - jak nie ma potrzeby konkretnej, nie włączają PC.
    No a włączanie komputera, żeby sobie zobaczyć temperaturę, to już żadna
    wygoda.

    Ale nawet ja sam, chociaż też praktycznie jestem przyspawany do
    komputera - jak mogę sobie za kilkadziesiąt zł. kupić i postawić w
    kuchni - też to chętnie zrobię - bo dlaczego nie ?

    O sytuacji, w której ci wyłączą prąd nie wspominam :) Ale wtedy ty
    zostaniesz bez tej bezcennej informacji - a ja - będę wiedział wszystko :).

  • 7. Data: 2014-01-24 19:21:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <a...@p...pl>

> [...]
    >
    > Ja to widze tak, ze kupujemy do bloku porzadna stacje pogodowa
    > (zrzutka lub ze wspolnoty) ale ludzie po mieszkaniach maja swoje

    Ilu ludzi już zdeklarowało się ?

  • 8. Data: 2014-01-24 20:08:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 18:50:43 +0100, sundayman napisał(a):

    > a ja - będę wiedział wszystko :).

    Zawsze mogę wyjrzeć przez okno :)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-01-24 22:30:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-24 18:07, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > ... dla oczek siatki 50 km. Temperatura zostaje dotrzymana z dokł.
    > typowo 1 st a opad/zachmurzenie z dokładnością niemal 100%. Dla
    > następnej doby prognoza
    Tylko że te wykresy są trochę do bani, tzn. za małe. Natomiast siatka
    jest 4 lub 13 kilometrowa w zależności od wybranego modelu.

  • 10. Data: 2014-01-24 23:40:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zawsze mogę wyjrzeć przez okno :)

    i wyświetla ci się w oku temperatura, wilgotność, ciśnienie itp ?

    Terminator ??