  • 31. Data: 2022-01-09 10:42:35
    Temat: Re: Już nie ma bonusów w Play
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 09:59, m4rkiz pisze:

    > tylko za premium i międzynarodowe, co za problem wyklikać to w 20 sekund
    > z telefonu z którego chcesz korzystać?

    Zapominasz o limitach danych.

    > a konieczność płacenia abonamentu nawet jak już nie masz potrzeby to
    > wolność?

    Oczywiście, skoro podaję linki, to nie po to aby sobie były. Może jednak
    zacytuję z linka, skoro jest ignorowany:
    https://spidersweb.pl/2019/11/play-homebox-tv-vs-pre
    paid.html

    "W ramach oferty na kartę dostajemy standardowy zestaw minut i SMS-ów
    (zwykle darmowych), i paczkę GB. Na tym koniec. Wielu osobom to w
    zupełności wystarczy, a w zamian można cieszyć się niższą ceną.

    Osobiście należę jednak do grona konsumentów, którzy są skłonni zapłacić
    więcej w zamian za dodatkowe korzyści. Weźmy za przykład nową ofertę
    PLAY HOMEBOX TV - czyli abonament komórkowy, internet oraz telewizję - w
    której to usługi telefoniczne wręcz wydają się dodatkiem do wszystkich
    bonusów, które otrzymujemy po podpisaniu umowy.

    W podstawowym pakiecie dostajemy darmowe rozmowy i SMS-y w Polsce i
    krajach UE, a także 40 GB pakietu danych o pełnej prędkości, i
    nielimitowane GB z obniżoną prędkością.

    Gratis dostajemy również dostęp do usługi PLAY NOW TV - 33 kanałów
    telewizji, które możemy oglądać na komputerze lub w aplikacji mobilnej.
    Za niewielką opłatą możemy dodatkowo rozszerzyć ofertę o programy
    sportowe, dla dzieci i wiele innych. W ramach tego samego abonamentu
    dostajemy też urządzenie TV BOX, a w nim dostęp do podstawowych kanałów
    telewizji naziemnej, a także aplikacji ze sklepu Google Play - YouTube'a
    i serwisów VOD. Wisienką na torcie jest bonus do wyboru: możemy
    rozszerzyć usługę albo o jeden z pakietów telewizyjnych - m.in. HBO GO,
    ELEVEN SPORTS lub Pakiet KIDS - albo o dodatkowe 50 GB internetu na
    dodatkowej karcie.

    Wszystko to w ramach jednej usługi, która owszem - kosztuje więcej od
    prepaida - ale w zamian oferuje też znacznie więcej. Zarówno w ujęciu
    dostępnych możliwości, jak i spokoju ducha.

    Dla jednego wolnością jest brak umowy. Dla drugiego wolność to święty
    spokój.
    Ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy. Chociaż rozumiem osoby
    wybierające prepaid by zaoszczędzić lub też móc zmieniać pakiety wedle
    woli, moje potrzeby są zupełnie inne - nie chcę pamiętać o doładowaniach
    czy aktywacji pakietu. Zmieniać pakietów również nie potrzebuję. Dla
    mnie to jest właśnie wolność - wolność od takich problemów.

    Oferty na kartę mają swoje miejsce. To świetne rozwiązanie dla tych,
    którzy chcą oszczędzić, pamiętają o regularnym doładowaniu i zwyczajnie
    nie potrzebują usług dodatkowych. Jeśli jednak chcemy czegoś więcej, a
    przez ,,więcej" rozumiemy też ,,święty spokój" - abonament to jedyna droga."

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 32. Data: 2022-01-09 11:03:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 09:06, ToMasz pisze:

> [...]
    zy-oferta-na-karte-jest-nam-nadal-potrzebna

    > PRzedstawiasz dane potwierdzające argumenty adwersarza a mówisz
    > dokładnie co innego.

    A gdzie tak napisałem, że potwierdzam Twoje argumenty?

    W linku masz:
    W Polsce od wielu lat mamy więcej aktywnych kart SIM niż mieszkańców.
    Przez długi czas to oferta na kartę dominowała w statystyce, teraz z
    kwartału na kwartał coraz bardziej chudnie.

    Udział ofert abonamentowych zbliża się do 70%, tymczasem dominujące
    jeszcze w 2014 roku oferty na kartę to teraz niespełna 32%.

    Czyli znaczna przewaga abonamentu nad prepaidem, która się powiększa.

    Ludzie rezygnują z prepaida na rzecz abonamentu.

    > po co?

    No właśnie wyżej napisałem, po co? Ignorancja, którą prezentujesz jest
    wiekiem do trumny bo nie prowadzi do dyskusji a tylko Cię pogrąża.

    Podałem linki, których nie czytałeś a wyraźnie zaznaczyłem, że tam są fakty.
    > bo nie masz argumentów?

    Mam, ale ich nie czytasz :) Ignoranci tak mają :)

    > jakie fakty? ja cały czas czekam na:
    >
    > przy założeniu że nie przebywam w polsce i stać mnie utrzymywać wysoki
    > poziom "doładowania" prepaida, wskaż wady.

    Przepłacasz :)

    > Ja wskażę wadę abo: umarłeś -
    > rodzina płaci.

    Brednia. Rodzina rozwiązuje umowę i jest to w umowie opisane.

    > chcesz dzwonić - w abo płacisz
    > nie chcesz dzwonić bo nie i tyle - płacisz dalej
    > idt itd.
    > jedyna ZALETA jest taka, że sam ci się pobiera z konta. czyli nieznaczna
    > wygoda - nic więcej

    Mam Ci wkleić co pominąłeś swoją ignorancją? OK, skoro nie chcesz klikać
    to skopiuję :)

    "Abonament to również korzyści, jakich nie daje prepaid.

  • 33. Data: 2022-01-09 12:12:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 11:03, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >
    > Czyli znaczna przewaga abonamentu nad prepaidem, która się powiększa.
    >
    > Ludzie rezygnują z prepaida na rzecz abonamentu.

    Dopiszę jeszcze, bo pewnie się nie domyślisz, że sporo (może nawet
    połowa) z tych 30% to karty prepaid, to karty we wszelakich alarmach,
    trackerach, kamerach itp co zawyża znacznie używanie prepaidów do rozmów.

    Wracając jednak do wątku geriatrycznego, czyli korzystania z telefonów
    "Dla Seniora" to w sumie najlepsze rozwiązanie ten prepaid, bo tam nawet
    nie ma transmisji danych najczęściej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 34. Data: 2022-01-09 19:05:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-09 o 12:12, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >
    > Wracając jednak do wątku geriatrycznego, czyli korzystania z telefonów
    > "Dla Seniora" to w sumie najlepsze rozwiązanie ten prepaid, bo tam nawet

    A czy czasem te wszelkie zastosowania prepaidów,
    które wymieniłeś (i jeszcze lokalizatory) najczęściej nie komunikują się
    po sieci?
    To jak sobie radzą bez transmisji?

  • 35. Data: 2022-01-09 19:33:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 19:05, cef pisze:

    > A czy czasem te wszelkie zastosowania prepaidów,
    > które wymieniłeś (i jeszcze lokalizatory) najczęściej nie komunikują się
    > po sieci?
    > To jak sobie radzą bez transmisji?

    A gdzieś to napisałem, że lokalizatory nie używają sieci?
    Może nie czytasz ze zrozumieniem, bo wyraźnie odniosłem się do telefonów
    dla seniora, które najczęściej nie używają transmisji danych :>

    Może napisać to w innym języku? OK

    Telephones for seniors usually do not use data transmission.

    Los teléfonos para personas mayores no suelen utilizar transmisión de datos.

    ???????? ??? ??????? ????? ?????? ?? ?????????? ???????? ??????.

    Lepiej?

    Co do alarmów, to w zależności jakie. Jedne bazują na sms a inne
    sms+transmisja danych. W kamerach to mms lub transmisja danych.

    Nie mniej, wchodzi to w ogólną liczbę prepaidów.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 36. Data: 2022-01-09 20:36:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-09 o 19:33, LordBluzg(R) pisze:

    > A gdzieś to napisałem, że lokalizatory nie używają sieci?
    > Może nie czytasz ze zrozumieniem, bo wyraźnie odniosłem się do telefonów
    > dla seniora, które najczęściej nie używają transmisji danych :>

    Może nie zrozumiałeś pytania?
    Przełożę więc na inny język:
    pisałeś, że sporo (może połowa) tych prepaidów to karty we
    wszelakich urządzeniach co zawyża ich teoretyczne użycie do rozmów.
    W tym momencie mowa o wszystkich kartach prepaid ogólnie.
    Dopiero w kolejnym zdaniu można się domyślać, że sugerujesz, że seniorzy
    wybierają jeszcze dodatkowo jakby z tych prepaidów te, które nie mają
    transmisji.

    A gdzie wyczytałeś, że ja zarzucam Ci, że pisałeś, że lokalizatory nie
    używają sieci, to już zupełnie nie wiem. Lokalizatory wymieniłem dopiero
    ja w tym watku, więc coś sobie wymyśliłeś.

    > Co do alarmów, to w zależności jakie. Jedne bazują na sms a inne
    > sms+transmisja danych. W kamerach to mms lub transmisja danych.
    >
    > Nie mniej, wchodzi to w ogólną liczbę prepaidów.

    Jak rozumiem przyznajesz, że mam rację i że Twoja wypowiedź wcześniejsza
    jest jakby sprzeczna sama ze sobą?

  • 37. Data: 2022-01-09 20:56:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2022 o 20:36, cef pisze:

> [...]
    > wszelakich urządzeniach co zawyża ich teoretyczne użycie do rozmów.
    > W tym momencie mowa o wszystkich kartach prepaid ogólnie.

    Ok, inteligencja i logika wskazuje, że użyłem "do rozmów" w sensie
    korzystania kart przez telefony a nie urządzenia, bo takiego rozdziału
    nie ma w statystykach. Ogólnie zakładane jest, że karta używana jest w
    telefonie, który służy do rozmów :> co przedkłada się na ilość
    użytkowników a nie sposób. W rozumieniu tematu, dlaczego abonament a
    dlaczego prepaid, wydaje mi się że jest to bardzo merytoryczne w
    zestawieniu.

    > Dopiero w kolejnym zdaniu można się domyślać, że sugerujesz, że seniorzy
    > wybierają jeszcze dodatkowo jakby z tych prepaidów te, które nie mają
    > transmisji.

    Nie. Ich telefony zwyczajnie nie posiadają GPRS czy LTE (modemu) i
    dlatego nie korzystają z transmisji danych. Wybieranie kart nie
    posiadających transmisji danych jest bardziej przypadkowe niż celowe
    (kwestia ceny). To najczęściej dzieci tych starszych dokonują wyboru, bo
    starsi często nie mają o tym żadnego pojęcia.

    > Jak rozumiem przyznajesz, że mam rację i że Twoja wypowiedź wcześniejsza
    > jest jakby sprzeczna sama ze sobą?

    Nie była, wymagała jedynie zrozumienia, co wyjaśniłem wyżej, dla mniej
    kumatych :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 38. Data: 2022-01-09 21:31:09
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    Chyba jednak ,,darmowe rozmowy do sieci" dalej są, bez tego ta taryfa nie
    miałaby sensu. Do innych sieci dzwonię z tej karty właśnie, głównie z
    bonusów uzyskanych wiele lat temu. Dlatego tak mnie boli brak możliwości
    przedłużenia ważności środków przez doładowanie. Jest jeszcze ,,magiczny
    kod", przedwczoraj zadziałał, ale jak długo będzie działać?

> [...]
    > pakietach, dostajesz ileś tam giga do wykorzystania co miesiąc. tyle ile
    > dostałeś - nie więcej. (nie za darmo). jeśli nie wykorzystasz, to
    > przepadają. jeśli na jednej karcie ogarniesz rozmowy (i smsy) to na
    > drugiej możesz mieć internet, kupiony na rok. Wtedy co miesiąc zużywasz
    > np 1giga, a w wakacje (syn tak miał) 30 giga. bez dodatkowych opłat, bez
    > kombinacji innych niż.... dwie karty sim.
    > Oczywiście Lordzie bluzgu, możesz miec 30 lub więcej giga co miesiąc,
    > ale wtedy nie płacisz za transfer, tylko za wygodę :)

    Internet mam głównie z różnych promocji, które dość regularnie się
    pojawiają. A jak nie ma - to wystarcza 1 GB za 3 pln w RBM na Kartę Sie
    Ma PL. Chyba taniej (chodzi o koszt jakiegokolwiek pakietu w miesiącu)
    to nigdzie nie ma. Tu bajty też się akumulują. A jak potrzebuje więcej,
    to dokupuję większy pakiet, ale taka sytuacja miała miejsce może raz
    albo dwa w ciągu ostatnich kilku lat.

    Rozważałem ten myk z Orange z bajtami na rok, ale tyle mobilnego nie
    zużywam, więc nie widzę sensu za to płacić.

    Acha, to nie jest tak, że nie stać by mnie było na te 30 PLN/m-c. To
    takie hobby raczej niż konieczność.

    --
    Grzexs

  • 39. Data: 2022-01-09 21:51:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.01.2022 o 21:41, LordBluzg(R) pisze:

    > No wiem, taki zwykły "mamichwdupizm" :)

    Normalna konsumpcja.

    > wiele osób tak ma, napluje na
    > WOŚP,

    i na godło

    > kopnie żebraka,

    psa przy budzie przywiąże

    > rowerem wpierdala się pod koła, gdzie obok jest
    > ścieżka,

    Myślę myślę ... może mu tak komórka mówi.

    > pierdnie w autobusie w końcu płaci za przejazd bez sieciówki,

    no i oddycha

    > Wyrzuci śmieci do lasu

    Tak, ludzie specjalizują się w tym. Płacą te opłaty od osoby ale jadą lasu.

    > albo peta na chodnik,

    i spluną przez ramię

    > poprzestawia w markecie
    > towary na półkach, które wcześniej wziął ale przy kasie mu się
    > odwidziało,

    pójdzie do domu i zje co kupił

    > kupi na Allegr pompkę, napompuje piłkę i odda w smarcie do
    > sprzedawcy,

    parasolkę rozłożoną odda bo się nie da złożyć

    > gra w gry DEMO albo skrackuje, Windows też prosi o aktywację
    > a office 2007 bo nie wymaga klucza online...długo wymieniać :D

    Tak, pierdoły :-)

  • 40. Data: 2022-01-09 23:09:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > pojawiają. A jak nie ma - to wystarcza 1 GB za 3 pln w RBM na Kartę Sie
    > Ma PL. Chyba taniej (chodzi o koszt jakiegokolwiek pakietu w miesiącu)
    virgin 1zł za gb, ale bez akumulacji

    > Tu bajty też się akumulują. A jak potrzebuje więcej,
    > to dokupuję większy pakiet, ale taka sytuacja miała miejsce może raz
    > albo dwa w ciągu ostatnich kilku lat.
    karta orange z allegro, na rok, około 50groszy za giga

    > Rozważałem ten myk z Orange z bajtami na rok, ale tyle mobilnego nie
    > zużywam, więc nie widzę sensu za to płacić.
    >
    > Acha, to nie jest tak, że nie stać by mnie było na te 30 PLN/m-c. To
    > takie hobby raczej niż konieczność.

    nie pisz tak proszę. wszystkich nas stać. ale jeśli z równania wyrzucisz
    złotówki, to wyjdzie że niektórzy z nas wolą napierdzielać nadgodziny
    godzinkę lub dwie w miesiącu, po to aby nie musieć pamiętać o
    doładowaniu które zajmuje 30 sekund.

    ToMasz