  • 1. Data: 2022-09-06 00:06:40
    Temat: Kamera/Aparat/Matryca CCD
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Nie musi być kolor. B/W w zupełności wystarczy do moich potrzeb. Wymagania:

    - otwarcie "migawki" sterowane zewnętrznie. Nie jakieś ustawienia przez USB
    czy takie tam, tylko przez moje druciarstwo, w którym ustawię sobie odpowiedni
    moment triggera. Czas otwarcia też z mojego sterowania.

    - oświetlenie obiektu będzie dosyć krótkie, jakieś 30-40ns. Źródło oświetlenia:
    dioda laserowa 905nm(podczerwień), 70W w impulsie 50ns.
    Czyli czas "naświetlania" CCD przy tych parametrach musi być <=30ns.

    - fajnie by było gdyby kamera/aparat/matryca działały w paśmie 900+ nm tak, aby
    odciąć się od pasma widzialnego. Jak nie, to mogę zastosować zewnętrzny filtr
    optyczny.

    - chodzi więc o wykonanie pojedyńczego zdjęcia, odczyt przez USB, czas odczytu nie
    jest krytyczny.

    Owym fotografowanym objektem będzie obraz dyfrakcyjny światła IR na impulsowej fali
    ultradźwiękowej w wodzie. Częstotliwość fali 5MHz, szerokość impulsu 2-4 okresy.

    Jaką kamerę/aparat/matrycę proponujecie? W rozsądnej cenie... Linki mile widziane.

  • 2. Data: 2022-09-06 10:03:21
    Temat: Re: Kamera/Aparat/Matryca CCD
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.09.2022 o 00:06, Stachu Chebel pisze:
> [...]
    > odciąć się od pasma widzialnego. Jak nie, to mogę zastosować zewnętrzny filtr
    [...]

    Zwykłe kamery/aparaty mają wbudowany filtr odcinający IR, trzeba więc
    będzie go wywalić. I w to miejsce wstawić filtr odcinający światło
    widzialne. Mam tak przerobionego Pentaxa, fajna zabawa :-)
    Zewnętrzny filtr bez wywalania tego wewnętrznego daje fatalną czułość.

    Pozdrawiam,
    Paweł