  • 1. Data: 2022-09-05 12:56:24
    Temat: Dziwny głośnik
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    http://3a-meble.com.pl/prywatne

    Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy. Ale w tym
    odbiorniku (Harfa) to nie było potrzebne.

    Robert

  • 2. Data: 2022-09-05 14:16:07
    Temat: Re: Dziwny głośnik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > http://3a-meble.com.pl/prywatne
    >
    > Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy.
    > Ale w tym odbiorniku (Harfa) to nie było potrzebne.

    Może ktoś wziął premię za wniosek racjonalizatorski?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-09-05 15:49:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-09-05 12:56, Robert Wańkowski wrote:
    > http://3a-meble.com.pl/prywatne
    >
    > Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy. Ale w tym
    > odbiorniku (Harfa) to nie było potrzebne.

    W pokrywie gramofonu z głośnikiem już tak :-)

    W.

  • 4. Data: 2022-09-05 20:47:08
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Monday, September 5, 2022 at 6:56:11 AM UTC-4, r...@g...com wrote:
    > http://3a-meble.com.pl/prywatne
    >
    > Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy. Ale w tym
    > odbiorniku (Harfa) to nie było potrzebne.

    Podobne były w przenośnym gramofonie na baterie (Camping?). Ale tam liczył się każdy
    centymetr wysokości.

    Jacek.

  • 5. Data: 2022-09-06 12:34:52
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    A tu współczesny "dziwny głośnik":

    http://www.troelsgravesen.dk/Ellipticor-1.htm

    P.P.

  • 6. Data: 2022-09-06 13:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >http://3a-meble.com.pl/prywatne

    >Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy. Ale w
    >tym odbiorniku (Harfa) to nie było potrzebne.

    Swiat jest pelen dziwnych pomyslow ... ale jak nie sa powszechne, to
    widac są kiepskie/gorsze :-)

    Kto powiedzial, ze głosnik musi byc zbudowany, jak typowy?
    Moze taki odwrotny ma sens.

    A moze tradycyjnie - krajowy przemysl takie glosniki robil, to wzieli
    co bylo.

    Tylko jeszcze jedna kwestia - co jest z drugiej strony?
    Bo moze to wcale nie jest front, choc kabli nie widzę.

    Tak na oko:
    -magnes przeslania membrane ... to chyba wada?
    -brakuje centralnej czesci (kopułki?) ... to chyba tez wada?
    -odwrotny stozek inaczej promieniuje ... ale tu jest nadal wklęsly.

    -jak to mocowane? do tylnej czesci plyty przykrecane? bo zewnetrzna
    krawedz raczej utrudnia odwrotnie, choc kto wie - moze jakas
    uszczelka, pierscien, albo to walcowej obudowy przewidziane.

    Odwrotny montaz glosników (typowych) ... cos mi chodzi po sklerozie,
    ze gdzies byl uzywany.

    https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=15914
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41454.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic471065.html#2
    407841

    No ale w samochodach to chyba wlasnie brak miejsca ... ale przeciez
    nie w skrzyni basowej :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-09-06 16:00:00
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F. napisał(a):

    > A moze tradycyjnie - krajowy przemysl takie glosniki robil, to wzieli
    > co bylo.

    Ale to Philips, albo na jego licencji:
    https://www.hupse.eu/radio/speakers/AD3725.htm

  • 8. Data: 2022-09-06 20:24:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > http://3a-meble.com.pl/prywatne
    >
    > Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy. Ale w tym
    > odbiorniku (Harfa) to nie było potrzebne.
    >
    > Robert

    Widziałem też opisy, że 2 głośniki niskotonowe były frontem złożone i
    odpowiednio zasilane. Chyba w Radioelektroniku, no bo gdzie indziej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2022-09-07 11:21:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 16:00, alojzy nieborak pisze:

    > Ale to Philips, albo na jego licencji:
    > https://www.hupse.eu/radio/speakers/AD3725.htm

    Jugosłowiański.

  • 10. Data: 2022-09-07 21:57:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > http://3a-meble.com.pl/prywatne
    >
    > Skąd ten pomysł z magnesem od frontu? Aby głośnik był niższy.
    Wcale nie taki dziwny. W polskich gramofonach i nie tylko były stosowane
    głośniki GD 13-19 o mocy 3W właśnie o takiej konstrukcji. Całkiem ładnie
    grały. Głośnik ten był bardziej płaski od innych i miał dość mocno
    zabudowaną tylną osłonę, co chroniło membranę przed uszkodzeniem.
    Jacek