  • 1. Data: 2009-01-13 00:17:48
    Temat: Kamerka USB do obserwacji nocnych
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Do czego mi to potrzebne? Ano, juz 2 razy ktos przebil mi 2 opony. Zeby
    sie dowiedzic kto jest owym ktosiem i zrobic mu 2 dziurki w glowie, musze
    go wysledzic. Sprawa jednorazowa, wiec nie ma sensu inwestowac w
    profesjonalne rozwiazania. Czy sie to dzieje w nocy, tego pewien nie
    jestem, ale taka mozliwosc jest.
    Wymyslilem sobie tak: kamerka USB z obiektywem podmienionym na jakis
    dlugoogniskowy od starego aparatu (jakos sobie z mechanika poradze),
    laptop i nagrywanie. Jakby w kamerce byla detekcja ruchu (softwerowa rzecz
    jasna), to byloby milo. Wszystkie te kamerki, ktore przejrzalem, sa raczej
    przeznaczone do skype, czyli warunkow w miare normalnego oswietlenia
    pokojowego. Na parkingu jakas latarnia niby jest, ale proby z minikamera
    (analogowa - composite) wypadaja fatalnie (da sie rozpoznac kontury
    samochodu, ale o rozpoznaniu twarzy nie ma mowy). Doswietlenie diodami IR
    daje nikle rezultaty, trzebaby ich pewnie 1000.
    Wystarczy kilka, czy nawet 1 klatka na s, pole widzenia ograniczone do
    mniej wiecej polowy samochodu z odleglosci ok 40-50m. No wlasnie, czy cos
    z powszechnie dostepnych kamerek da sie dobrac do takiego szlachetnego
    celu?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2009-01-13 13:26:11
    Temat: Re: Kamerka USB do obserwacji nocnych
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009 01:17:48 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""
    <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    >mniej wiecej polowy samochodu z odleglosci ok 40-50m. No wlasnie, czy cos
    >z powszechnie dostepnych kamerek da sie dobrac do takiego szlachetnego

    Rozejrzyj się raczej za dedykowaną kamerą do telewizji przemysłowej z
    podświetleniem diodami - inaczej w warunkach nocnych nic nie
    zdziałasz. Po prostu tanie kamery mają taka czułość że inaczej nei da
    rady. No i niestety nie będzie to tanie jeśli ma chodzić na 40-50m i
    działac tylko przy łunie śwaiteł. Acha - w takich warunkach raczej
    zapomnij o kolorze. Zastanów się też nad analogową kamerą
    bezprzewodową - to koszt od ~100 złotych bez podświetlenia za kamerkę
    którą wsadzisz w każdą szparę bo ma zailanie bateryjne a na obiektyw
    wystrczy kilkumilimetrowa dziurka. Kamery z odpowiednim zoomem i
    podświetleniem to już całkiem inny przedział cenowy.

    Jakby co to pisz do mnie na priv - mam pewne doświadczenei z systemami
    kamerowymi do monitoringu - nadzoruję kilka atkich rozwiązań.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-01-13 14:55:56
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    >
    > Jakby co to pisz do mnie na priv - mam pewne doświadczenei z systemami
    > kamerowymi do monitoringu - nadzoruję kilka atkich rozwiązań.

    Zwykła "niania" do dziecka wystarczy, mają zazwyczaj kamerki z
    podczzerwienią, twarz widać idealnie, sam monitorowałem tak samochód.

  • 4. Data: 2009-01-13 18:31:13
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > mniej wiecej polowy samochodu z odleglosci ok 40-50m. No wlasnie, czy
    > cos z powszechnie dostepnych kamerek da sie dobrac do takiego

    rozbierz kamerkę i wyciąg z niej filtr podczerwieni

  • 5. Data: 2009-01-13 22:25:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zastanów się też nad analogową kamerą
    > bezprzewodową

    Super pomysl, to jet to!, wielkie dzieki:-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa