  • 1. Data: 2009-01-12 20:47:10
    Temat: Szybki dysk zewnętrzny USB/LAN
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Witam!

    Czy ktoś namacalnie stwierdził i może polecić mi jakiś dysk na USB lub
    LANowski, ale interesuje mnie bardzo szybki transfer z niego.
    mam różne dyski USB ale one w porywach do 30 MB/s wyciagają. Mam też LAn (WD
    Book) i on nie dochodzi do 10 MB/s (łącze 1 Gb).
    Czy są urządzenia zapewniające transfer na poziomie przepustwości USB lub
    też szybkie dyski LAN - takie powiedzmy z 30-40 MB/s?
    Interesuje mnie coś o pojemności 1-2 TB, dość solidnego (wielkość dowolna -
    byle nie szafa 10 kg)

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-01-12 22:18:56
    Temat: Re: Szybki dysk zewnętrzny USB/LAN
    Od: "Tomasz W" <twantula(usun___to)@us.edu.pl>

    moze cos z usb/e-sata ? mam taka kieszen 2.5 cala i dysk 320GB/5400 obrotow
    i na e-sata mam transfery jak w kompie - ok 60-70 MB/sek... tyle ze w takiej
    kieszeni 2.5 potrzbeny jest osobny kabelek z zasilaniem...

    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-13 08:04:24
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > też szybkie dyski LAN - takie powiedzmy z 30-40 MB/s?
    > Interesuje mnie coś o pojemności 1-2 TB, dość solidnego (wielkość

    Transfery z dysków USB to właśnie max owe 30-35MB/s.
    Szukaj dysków z e-sata i w takie złącze wyposaż swój komputer (chyba że już
    masz).

    --
    rb

  • 4. Data: 2009-01-13 10:51:39
    Od: k...@g...com

    No mam dysk z eSata w domu, ale niestety to esata nie działa zbyt
    dobrze (problemy z bootem kompa i wykrywaniem dysku). Nawet ciężko
    stwierdzić po lekturze netu czy wina lezy po stronie płyty czy dysku
    (Dysk Seagate FreeAgent 500 GB 3,5" a płyta Asus P5K Dlx). Ale
    generalnie tam gdzie potrzebuję szybkiego dysku USB/Lan nie ma esata i
    usb to najlepsze rozwiązanie.
    A co z tymi dyskami LAN, czemu one sa takie wolne? Z uwagi na
    badziewny soft w środku (linux????).

    Mariusz

  • 5. Data: 2009-01-13 11:05:28
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 02:51:39 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

> [...]
    > stwierdzić po lekturze netu czy wina lezy po stronie płyty czy dysku
    > (Dysk Seagate FreeAgent 500 GB 3,5" a płyta Asus P5K Dlx).

    Stary numer na płytach asusa. Po wykryciu nowego dysku BIOS przyjmuje, że
    to z niego trzeba bootować. Z włożonym pendrivem też się wywala.

    > A co z tymi dyskami LAN, czemu one sa takie wolne? Z uwagi na
    > badziewny soft w środku (linux????).

    Nie tyle softu co mocy procesorów wsadzonych w takie obudowy. Do
    zapewnienia transferu na rozsądnym poziomie potrzeba "trochę" silniejszego
    procesora niż to co jest tam wstawiane.

  • 6. Data: 2009-01-13 11:56:24
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > Czy są urządzenia zapewniające transfer na poziomie przepustwości USB lub
    > też szybkie dyski LAN - takie powiedzmy z 30-40 MB/s?

    Zależy o jakie transfery chodzi, bo szybkość zależy od długości plików.
    Szybkich obudów na dyski jest dosyć sporo, zajrzyj do testów w pc wordzie.

  • 7. Data: 2009-01-13 14:57:06
    Od: k...@g...com

    > Stary numer na płytach asusa. Po wykryciu nowego dysku BIOS przyjmuje, że
    > to z niego trzeba bootować. Z włożonym pendrivem też się wywala.
    Nie wiem czy stary czy nowy bo dysk podpiętu pod USB (mam 3) i
    pendrive (1 szt.) nie zakłóca w żaden sposób bootu.
    Problem poleg ana tym raczej, że czasem wykrywa dysk eSata a czasem
    nie i trwa to dośc długo.
    Jest to bardzo niestabilne po prostu. Ludzie gdzieś pisali, że
    podłączają dłuższym kablem do portu Sata i wtedy jest spox. Nie
    próbowałem tak. Oczywiście wtedy rezygnujemy z "hot plug" ale i tak
    mam go podłączonego stacjonarnie bo od noszenia mam małe i lekkie
    dyski 2,5".

    > Nie tyle softu co mocy procesorów wsadzonych w takie obudowy. Do
    > zapewnienia transferu na rozsądnym poziomie potrzeba "trochę" silniejszego
    > procesora niż to co jest tam wstawiane.

    No też tak pomyślałem, ale aż taaaak wolno?

    Mariusz

  • 8. Data: 2009-01-13 21:19:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.01.2009 21:47, Mariusz pisze:
    > Czy kto? namacalnie stwierdzi? i mo?e poleciae mi jaki? dysk na USB lub
    > LANowski, ale interesuje mnie bardzo szybki transfer z niego.
    > mam ró?ne dyski USB ale one w porywach do 30 MB/s wyciagaj?. Mam te? LAn (WD

    A ile mają wyciągać? Po USB 2.0 można osiągnąć najwyżej
    właśnie te 30 MiB/s, w porywach 35 MiB/s. Poczytaj sobie:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=usbspeed

    PS. Włącz MIME bo wysyłasz śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    > Book) i on nie dochodzi do 10 MB/s (??cze 1 Gb).

    Bo dyski LAN zazwyczaj mają wbudowany energooszczędny, niez-
    byt wydajny mikroprocesor, a na nim działa również niezbyt
    rewelacyjna pod względem wydajności Samba. Niektóre obudowy
    dyskowe z gigabitowym Ethernetem osiągają po 15-20 MiB/s.

    > Czy s? urz?dzenia zapewniaj?ce transfer na poziomie przepustwo?ci USB lub

    No właśnie poziom przepustowości USB to 30-35 MiB/s,,,

    > te? szybkie dyski LAN - takie powiedzmy z 30-40 MB/s?

    Szukaj raczej Firewire 800, eSATA lub czekaj na USB 3.0.

    > Interesuje mnie co? o pojemno?ci 1-2 TB, do?ae solidnego (wielko?ae dowolna -
    > byle nie szafa 10 kg)

    Przy takiej pojemności to raczej jakiś porządny SAN z macierzą
    byłby sensowniejszy :) Bo zazwyczaj trochę szkoda stracić
    1 TB danych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-01-14 11:19:27
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rewelacyjna pod względem wydajności Samba. Niektóre obudowy
    > dyskowe z gigabitowym Ethernetem osiągają po 15-20 MiB/s.

    Zazwyczaj rzeczywiście to są zbiornice muzealnych układów, ale coraz
    częściej są od tego wyjątki. Na przykład obudowy na Ximecie zbliżają się do
    maksymalnej wydajności (70) łącza stumegabitowego. Ostatnio karierę robią
    układy Marvella, a ostatnio Storlink. W środku siedzi ARM, tak jak piszesz,
    energooszczędny procesor, niemniej jednak pomimo Samby i ext3 to
    wystarczający napęd do wyciągnięcia transferów dobrze ponad 100Mb/s.

  • 10. Data: 2009-01-14 11:45:11
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 13 Jan 2009 02:51:39 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Stary numer na płytach asusa. Po wykryciu nowego dysku BIOS przyjmuje, że
    > to z niego trzeba bootować. Z włożonym pendrivem też się wywala.

    No takich bzdur to dawno nie czytałem.
    Masz jakiś konkretny model na myśli bo ja przerobiłem ich dziesiątki
    (modeli) i nic takiego nie miało miejsca?

    JW