  • 11. Data: 2011-11-02 10:23:18
    Temat: Re: Kamerka na motocykl pytań kilka.
    Od: Punge <r...@g...com>

    On 2 Lis, 10:03, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Wkręcasz śrubę w kask?! Pretendujesz do nagrody Darwina?
    > Ciekawe rozwiązanie ale brzmi strasznie groźnie. Tylko patrzeć, jak
    > wkręcanie śrub zastąpi przyczepianie linki do szyi.

    A co w tym groźnego? Może dla uzmysłowienia Tobie, śruba ma długość
    1-2cm. To nie żaden 10cm gwóźdź. Także jakbym miała już wejść w
    czachę to na głębokość nie większy jak piercing.

  • 12. Data: 2011-11-02 10:55:21
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Punge" napisał w wiadomości grup
    g2000yql.googlegroups.com...

    >A co w tym groźnego? Może dla uzmysłowienia Tobie, śruba ma długość
    >1-2cm. To nie żaden 10cm gwóźdź. Także jakbym miała już wejść w
    >czachę to na głębokość nie większy jak piercing.

    Chodzi (jak sądzę) o naruszenie struktury skorupy, nie o to, że śruba się
    wbije w łepetynę. Taka skorupa, nawet jeśli wytrzymałaby walnięcie "boczne",
    to z dziurą pęknie znacznie szybciej. Oczywiście nie musi tak się stać, bo
    wszystko zależy od samej skorupy, rodzaju "walnięcia" itp. niemniej kask z
    dziurą z pewnością nie jest tak samo wytrzymały jak bez niej.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2011-11-02 10:56:03
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Punge" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    A co w tym groźnego? Może dla uzmysłowienia Tobie, śruba ma długość
    1-2cm. To nie żaden 10cm gwóźdź. Także jakbym miała już wejść w
    czachę to na głębokość nie większy jak piercing.

    A, to spoko... Tylko że kask ma rozłożyć obciążenie uderzenia równo na dużą
    powierzchnię, a w takim rozwiązaniu akurat MOŻE ci zebrać całą siłę
    uderzenia w jednym punkcie. Ale to twój kask, twoja czacha... Wierciłeś w
    nim dziurę, czy wykorzystałeś jakąś istniejącą?

    MS

  • 14. Data: 2011-11-02 11:36:17
    Od: Punge <r...@g...com>

    On 2 Lis, 11:56, "Mat S" <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > uderzenia w jednym punkcie. Ale to twój kask, twoja czacha... Wierciłeś w
    > nim dziurę, czy wykorzystałeś jakąś istniejącą?

    Zrobiłem nową dziurę. Przy montowaniu kamery zależało mi na tym aby
    odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywiście widzi kierowca
    motocykla. Tzn. spoglądanie na boki, zegary, itd. Stad też mocowanie
    nastawnej głowicy na kasku. Poza tym potrzebowałem do kilku ujęć bo
    interesuje się filmowaniem. Niestety nie jest to taka trywialna
    sprawa i wymaga pomocy przy ustawieniu kątów głowicy. Pomocny będzie
    kolega, który ustawi sprzęt nagrywający po tym jak kierowca przyjmie
    pozycje do jazdy. Samemu co chwile stawałem, żeby skorygować
    położenie kamery. Potrzeba do tego wprawy, czasami nienaturalnych
    ruchów podczas jazdy. No i łatwo zapomnieć, że jest się na zwykłej
    ulicy, a nie planie filmowym :) Ale z kilku ujęć byłem zadowolony,
    takie jak przejazdy między autami, dojeżdżając do skrzyżowania,
    spoglądanie na światła i ruch dookoła, zdziwionych/zainteresowanych
    ludzi/kierowców, krajobrazy - w zależności co kamerzysta próbuje
    uchwycić. Sporym problemem są kacze doły, tj. ulice - materiał z
    równych ulic wychodzi całkiem przyjemnie ale większość z tego co udało
    mi się zarejestrować po ulicach, na których nagrywałem to jakieś
    trzęsiawki, które od ręki poszły do śmieci - dosłownie maskara -
    amortyzacja ciałem, szyją i głową nie dawała rady.

  • 15. Data: 2011-11-02 11:44:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-02, Punge <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > trzęsiawki, które od ręki poszły do śmieci - dosłownie maskara -
    > amortyzacja ciałem, szyją i głową nie dawała rady.

    Proponuje uzyc naturalnego stabilizatora:

    http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

    Kura na kask, kamera na kure i jazda.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2011-11-02 11:47:37
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    > Proponuje uzyc naturalnego stabilizatora:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4
    >
    > Kura na kask, kamera na kure i jazda.

    Ale ma skubana szybki układ sprzężenia zwrotnego ;-)

    MS

  • 17. Data: 2011-11-02 11:47:55
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2011-11-02 12:36, Punge pisze:
    > Zrobiłem nową dziurę. Przy montowaniu kamery zależało mi na tym aby
    > odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywiście widzi kierowca
    > motocykla.

    Pokaz jak to wyglada, tj. i filmy i patent. Material nagrywales z R1? :)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 18. Data: 2011-11-02 12:31:58
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl>

    W dniu 02.11.2011 12:36, Punge pisze:
    > Zrobiłem nową dziurę. Przy montowaniu kamery zależało mi na tym aby
    > odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywiście widzi kierowca
    > motocykla. Tzn. spoglądanie na boki, zegary, itd. Stad też mocowanie

    Już pisałem. Montaż na taśmę 3M. Bardzo wytrzymałe (również na zmienne
    warunki atmosferyczne) rozwiązanie. Przykłady filmów tak nakręconych (z
    kasku) znajdziesz na YT.

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 19. Data: 2011-11-02 12:33:42
    Od: Punge <r...@g...com>

    On 2 Lis, 12:47, marider <2...@g...pl> wrote:

    > Pokaz jak to wyglada, tj. i filmy i patent. Material nagrywales z R1? :)
    >
    > Pzdr
    > --
    > marider
    > Wsciekla Rn22 + dodatki

    No kurak jest przegięcie - widziałem tą stabilizacje już.

    @marider: tak jest - R1, wciąż ta sama ... najlepsza ze wszystkich :)

    Co do materiału to generalnie wszystko i tak poszło do lamusa. Myślę,
    że kolejny najbliższy test filmowania z moto w najbliższy weekend. Od
    niedawna jestem w posiadaniu stałoogniskowego obiektywu LUMIX G 14
    mm / F2,5 ASPH, który ma szeroki kąt widzenia ale jeszcze nie
    zniekształca obrazu, jak to robią typowe fisheye. Dlatego też przy
    najbliższej okazji (weekend) przetestuje go. O ile nie będzie padać
    (i wstanę rano przed zmierzchem), to pojadę na sesję. A jak będzie co
    pokazać, to wrzucę drobny montaż do netu i opiszę co nie co w nowym
    wątku - jak to wyszło, mocowania, ustawienia aparatu, itp.

  • 20. Data: 2011-11-02 12:39:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-02, Punge <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > pokazać, to wrzucę drobny montaż do netu i opiszę co nie co w nowym
    > wątku - jak to wyszło, mocowania, ustawienia aparatu, itp.

    Sprobuj jeszcze VirtualDub + Deshaker, cuda robi :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200