  • 1. Data: 2020-06-30 15:47:39
    Temat: Kanalizacja
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Tak trochę politycznie. :)
    Skąd w kanalizacji ściekowej podczas ulewy bierze się woda? Kanalizacja
    burzowa jest osobnym bytem.
    No chyba nie wlewa się przez te otwory do haka w pokrywach lub przez
    kibelki w zalanych piwnicach.

    Robert

  • 2. Data: 2020-06-30 15:59:35
    Temat: Re: Kanalizacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Kanalizacja burzowa jest osobnym bytem.
    > No chyba nie wlewa się przez te otwory do haka w pokrywach

    Jeśli nad ciągiem uliczych pokryw stoi pół metra wody,
    to w sumie sporo może się wlać przez otwory do haków.

    Jarek

    --
    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór,
    czyli szczelinę, wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz

  • 3. Data: 2020-06-30 19:25:35
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > burzowa jest osobnym bytem.
    > No chyba nie wlewa się przez te otwory do haka w pokrywach lub przez kibelki

    W większości jest ogólnospławna. Ładne słowo :)
    Wojtek

  • 4. Data: 2020-06-30 20:58:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 19:25, wowa pisze:
    > W większości jest ogólnospławna. Ładne słowo :)

    Czyli Czajka czyści deszczówkę? No to przy gwałtownym opadzie zawsze
    będzie zalewanie? A są jakieś plany, a może już prace, aby zmniejszać
    procent ogólnospławnej?

    Robert

  • 5. Data: 2020-06-30 21:46:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Czyli Czajka czyści deszczówkę? No to przy gwałtownym opadzie zawsze
    > będzie zalewanie? A są jakieś plany, a może już prace, aby zmniejszać
    > procent ogólnospławnej?

    Kanalizacja warszawska, ta zaplanowana przez Starynkiewicza i Lindleya,
    a potem sukcesywnie budowana, nie jest ogólnospławna. Z tym że nie są
    to, jak ktoś mógłby sobie wyobrazić, dwa odseparowane systemy rur.
    To w ogóle nie są rury, tylko podziemne korytrze. Bardzo piękne zresztą,
    z czerwonej cegły, będące przykładem znakomitej sztuki inżynierskiej.
    W takiej sztolni płyną czasem równolegle dwa rynsztoki o różnej, że tak
    się wyrażę, treści. Są sytuacje, niezbyt częste, w których jeden rynsztok
    może przekazać swą treść drugiemu. Tak w ogóle, to nie zdarza się, by
    w stuletnich kanałach nastąpił krytyczny "overflow error" i deszcz zalał
    obsługiwaną ulicę. Gorzej jest z odcinkami budowanymi po wojnie.

    Jarek

    --
    Czy to prawda jest, czy bajda,
    że nakręcił Andrzej Wajda

  • 6. Data: 2020-06-30 21:53:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Czyli Czajka czyści deszczówkę? No to przy gwałtownym opadzie zawsze
    > będzie zalewanie? A są jakieś plany, a może już prace, aby zmniejszać
    > procent ogólnospławnej?

    Formalnie przekroczyli limit uzgodnionych zrzutów, do czego się przyznają.
    https://portalkomunalny.pl/zrzut-sciekow-do-wisly-wa
    rszawa-odpowiada-na-zarzuty-wod-polskich-407172/
    Co powinni zrobić w przypadku katastrofalnych opadów?
    Twierdzą, że wtedy im wolno zrzucać awaryjnie, po poinformowaniu
    zarządzających wodami polskimi.
    Czy takie zrzuty są bardzo szkodliwe? Czy lepiej na drugi raz nie
    zrzucać awaryjnie?
    Jak znam życie sprawa trafi do sądu, bo limit zrzutów przekroczono.
    Wyrok będzie zależał zapewne od bieżącej sytuacji politycznej.
    Jak będzie nowy prezydent, to może ułaskawi swoich, jak to zrobił
    poprzedni ;)
    Polityka zawsze była brudna, ale kiedyś przynajmniej nie była taka chamska.

    WM

  • 7. Data: 2020-07-01 16:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >Jak znam życie sprawa trafi do sądu, bo limit zrzutów przekroczono.
    >Wyrok będzie zależał zapewne od bieżącej sytuacji politycznej.

    A mieli jakies inne wyjscie ?

    Zalanie calej oczyszczalni, co by spowodowalo awarie na pare tygodni
    ... czy powinni wybudowac awaryjne zbiorniki dawno temu ?
    ... ale to wina Lecha :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-07-01 17:29:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-01 o 16:23, J.F. pisze:
    (...)

    > A mieli jakies inne wyjscie ?
    >
    > Zalanie calej oczyszczalni, co by spowodowalo awarie na pare tygodni ...
    > czy powinni wybudowac awaryjne zbiorniki dawno temu ?
    > ... ale to wina Lecha :-)

    Dlatego zraziłem się do polityki, bo nawet nie dba się obecnie o pozory
    i bezczelnie naciąga fakty ile tylko wlezie.

    WM

  • 9. Data: 2020-07-02 15:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-07-01 o 16:23, J.F. pisze:
    (...)

    >Dlatego zraziłem się do polityki, bo nawet nie dba się obecnie o
    >pozory i bezczelnie naciąga fakty ile tylko wlezie.

    Ja sie tam na tej polityce nie znam, ale jak rozumiem - przepisy
    wymagaja rozdzielenia obu kanalizacji i nowe tak maja, a stare ... no
    coz, nie wiem - ganic Warszawe, ze nie zmienia,
    ganic przepisy, ze kara za mala i Warszawie sie zmieniac nie oplaca,
    chwalic przepisy, ze nie trzeba Warszawy rozkopywac, a g* sie przed
    Płockiem samo rozłozy ...

    J.

  • 10. Data: 2020-07-02 16:48:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-02 o 15:05, J.F. pisze:
> [...]
    > ganic przepisy, ze kara za mala i Warszawie sie zmieniac nie oplaca,
    > chwalic przepisy, ze nie trzeba Warszawy rozkopywac, a g* sie przed

    Rozwodnione nawet chyba szybciej się rozłoży.

    Kanały burzowe to nie jest najlepsze rozwiązanie.
    Może za chwilę wyjdą nowe przepisy unijne o przymusowej retencji?
    https://gcl.com.pl/retencja-wody/retencja-wody/

    WM