  • 1. Data: 2020-06-23 00:01:28
    Temat: Potrzebna prowizoryczna grzałka przepływowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Takiego czegoś szukam:
    a) normalne gwiny hydrauliczne po dwóch stronach
    b) ze 2kW mocy grzejnej w postaci spirali
    c) zabezpieczenie przed brakiem wody lub stojącą wodą
    d) galwaniczna separacja zasilania od obudowy
    e) obudowa niepalna (metalowa?) bez dostępu do styków

    Na razie najbliższe są grzałki do zmywarek, np taka:

    https://sklepadamus.pl/galerie/g/grzalka-2040w-zmywa
    rka-whirlpo_8715.jpg

    Niestety dwa poziomy druciarstwa: trzeba dorobić gwinty i obudowę
    bezpieczeństwa.

    Może ktoś widział jakiś lepszy pomysł? Wszelakie normalne podgrzewacze
    przepływowe odpadają, mają zazwyczaj spiralę grzejną wprost w wodzie.
    Woda będzie niestety lekko przewodząca (jakaś chemia, nie wiem dokładnie
    co to).

    Celem jest dogrzanie małego zbiornika z wodą w którym jest już obieg i
    hydraulika.

    PS. Mogę wsadzić grzałkę zwykła, ale to ingerencja w zbiornik, a do
    hydrauliki mam dostęp wprost i łatwiej mi zrobić przepływową poza
    zbornikiem.

  • 2. Data: 2020-06-23 01:50:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.06.2020 o 00:01, heby pisze:

    > PS. Mogę wsadzić grzałkę zwykła, ale to ingerencja w zbiornik, a do
    > hydrauliki mam dostęp wprost i łatwiej mi zrobić przepływową poza
    > zbornikiem.

    A coś w stylu wymiennika ciepła grze podgrzewasz od zewnątrz rurę, w
    której płynie Twoja ciecz?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-06-23 10:10:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 00:01, heby pisze:
    > 2kW mocy
    A jaka temperatura?
    Może przewód grzejny owinięty na rurze/wężownicy?

    Robert

  • 4. Data: 2020-06-23 11:23:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 10:10, Robert Wańkowski wrote:
    > A jaka temperatura?

    "Zmywarkowa". Ta z 60 stopni. Ktoś sobie robi myjkę do żelastwa.

    > Może przewód grzejny owinięty na rurze/wężownicy?

    Nie za mała moc? Te co widziałem w dodatku jeszcze ograniczają
    temperaturę do śladowej, samoregulacją.

  • 5. Data: 2020-06-23 11:25:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 01:50, Robert Tomasik wrote:
    > A coś w stylu wymiennika ciepła grze podgrzewasz od zewnątrz rurę, w
    > której płynie Twoja ciecz?

    Przy 2kW to już zaczyna być kłopotliwe. Jak oddać taką moc do rury,
    stykowo? Rurka nie powinna być za długa, może być miedziana. Pewnie da
    się wyrzeźbić coś owijając spiralą grzewczą rurkę miedzianą (i izolować
    od rurki ;) ... ale chciałbym uniknąć rękodzieła aby w razie awarii dało
    radę to wymienic na podzespół gotowy.

  • 6. Data: 2020-06-23 12:20:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 11:23, heby pisze:

    > "Zmywarkowa". Ta z 60 stopni. Ktoś sobie robi myjkę do żelastwa.

    > Nie za mała moc? Te co widziałem w dodatku jeszcze ograniczają
    > temperaturę do śladowej, samoregulacją.
    Te samoregulujące są na 60°. Ale ja ma też takie powyżej 100°. Mają
    średnicę ~3 mm i potrzebny do tego regulator.

    Robert

  • 7. Data: 2020-06-23 13:01:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >e) obudowa niepalna (metalowa?) bez dostępu do styków

    >Na razie najbliższe są grzałki do zmywarek, np taka:

    Tak to robia profesjonalisci
    https://www.youtube.com/watch?v=jo99U3nVCnA

    >Woda będzie niestety lekko przewodząca (jakaś chemia, nie wiem
    >dokładnie co to).

    To trzy zyletki wystarcza :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-06-23 13:02:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >Przy 2kW to już zaczyna być kłopotliwe. Jak oddać taką moc do rury,
    >stykowo?

    A bezstykowo ?
    Grzac indukcyjnie cewką ...

    J.

  • 9. Data: 2020-06-23 13:44:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 13:02, J.F. wrote:
    > A bezstykowo ?
    > Grzac indukcyjnie cewką ...

    Sie robi drogo :D A to miało być tanio i dobrze.

  • 10. Data: 2020-06-23 13:48:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 13:01, J.F. wrote:
    > Tak to robia profesjonalisci
    > https://www.youtube.com/watch?v=jo99U3nVCnA

    Dlatego odpadają wszystkie przepływowe. Nie dośc że wymagają wysokiego
    ciśnienia (i przeplywu?) do odpalenia to jeszcze faza jest zanurzona
    wczynniku. Dla kranówki to nie jest problem, ale przy wodzie z większą
    przewodnością może oznaczać różne efekty uboczne. A ja nie wiem co
    delikwent zamierza tam za cuda dolewać.

    > To trzy zyletki wystarcza :-)

    Nigdy nie robiłem buzały ale z tego co wiem smak jest nie do podrobienia :D