  • 11. Data: 2020-07-02 20:45:13
    Temat: Re: Kanalizacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    >zresztą,
    >z czerwonej cegły, będące przykładem znakomitej sztuki inżynierskiej.
    >W takiej sztolni płyną czasem równolegle dwa rynsztoki o różnej, że
    >tak
    >się wyrażę, treści. Są sytuacje, niezbyt częste, w których jeden
    >rynsztok
    >może przekazać swą treść drugiemu. Tak w ogóle, to nie zdarza się, by
    >w stuletnich kanałach nastąpił krytyczny "overflow error" i deszcz
    >zalał
    >obsługiwaną ulicę. Gorzej jest z odcinkami budowanymi po wojnie.

    Jesli jest jak piszesz, i przyjdzie duza burza, to podejrzewam ze
    czesc deszczowki przelewa sie jednak do tego drugiego koryta.
    A dalej ... kto wie, moze i to drugie koryto sie gdzies przepelnia i
    przelewa.

    Tylko ... gdzie te dwa rynsztoki ?
    https://www.youtube.com/watch?v=zSgGmBG0vQA
    https://www.youtube.com/watch?v=pYr2cTKPDYA

    albo tu
    https://www.youtube.com/watch?v=CkCXVlOow0Y

    A w ogole po co jakies dwa rynsztoki, jesli kanal projektowany w
    czasie, gdy o zadnej oczysczalni nie bylo mowy ...

    J.

  • 12. Data: 2020-07-03 21:26:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Tak trochę politycznie. :)
    > Skąd w kanalizacji ściekowej podczas ulewy bierze się woda? Kanalizacja
    > burzowa jest osobnym bytem.
    Część studzienek burzowych bywa podłączona do kanalizacji sanitarnej
    (tak jest u mnie na końcu ulicy, gdzie rura kanalizacji burzowej okazała
    się za płytka). Niektóre domy mają podłączone odpływy z dachów,
    podjazdów itp.
    Jacek

  • 13. Data: 2020-08-05 21:08:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 21:26, Jacek pisze:
> [...]
    > (tak jest u mnie na końcu ulicy, gdzie rura kanalizacji burzowej okazała
    > się za płytka). Niektóre domy mają podłączone odpływy z dachów,

    Chyba nielegalnie.
    PWIK raczej szuka i tępi takich.