  • 1. Data: 2010-03-20 23:16:30
    Temat: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
    Od: mw <m...@g...com>

    Kierunek Wrocław -> Szczecin.
    Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
    połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
    czy drogowców w RP do cna po*bało?
    Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
    zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.
    Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
    po to żeby środkowy pas nie uciekł.
    Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

  • 2. Data: 2010-03-20 23:47:03
    Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
    Od: to <t...@a...xyz>

    mw wrote:

> [...]
    > mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że po to
    > żeby środkowy pas nie uciekł. Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe,

    To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
    kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-03-20 23:54:40
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "mw" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

    Zgoda. Szczyt debilizmu w naszym kraju to wyrzucone pieniądze na
    jednopasmowe ekspresówki. Najbardziej gówniana gierkowska dwupasmówka będzie
    zawsze o niebo lepsza od najbardziej wypasionej jednopasmowej S-cośtam.

  • 4. Data: 2010-03-21 09:56:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT), mw wrote:
    >Kierunek Wrocław -> Szczecin.
    >Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
    >połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
    >czy drogowców w RP do cna po*bało?

    Zalezy - nie mozna tak sobie nagle ograniczyc znaczaco predkosci, musi
    byc stopniowo.
    Wiec jesli chca 60, to byc moze musi byc najpier 70.

    P.S. Ciekawe ze 90/zabudowany nie musi :-)

    >Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
    >zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.

    Bywa, choc byc moze to tez uzasadnione.

    >Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
    >po to żeby środkowy pas nie uciekł.
    >Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...

    lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-03-21 10:12:39
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)

    Tylko że mw mówi chyba właśnie o tej drugiej - vide "ekspresowa"
    obwodnica Kielc. Chociaż tam zaczęli ją poszerzać przy okazji
    modernizacji węzła "Północ".

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 6. Data: 2010-03-21 15:08:56
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Tylko że mw mówi chyba właśnie o tej drugiej - vide "ekspresowa" obwodnica
    > Kielc. Chociaż tam zaczęli ją poszerzać przy okazji modernizacji węzła
    > "Północ".

    Przy tej okazji tylko kawalek zrobili. Ale na szczescie przetarg na druga
    jezdnie obwodnicy Kielc wlasnie trwa.

    --
    ml

  • 7. Data: 2010-03-21 19:53:47
    Od: mw <m...@g...com>

  • 8. Data: 2010-03-21 19:56:58
    Od: mw <m...@g...com>

    On 20 Mar, 23:47, to <t...@a...xyz> wrote:
    [...]
    > To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
    > kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia.
    Bezapelacyjnie działa :-/, zaliczyłem taki opad kopary że hoho.

  • 9. Data: 2010-03-21 20:13:01
    Od: mw <m...@g...com>

    On 21 Mar, 09:56, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zalezy - nie mozna tak sobie nagle ograniczyc znaczaco predkosci, musi
    > byc stopniowo.
    > Wiec jesli chca 60, to byc moze musi byc najpier 70.
    >
    > P.S. Ciekawe ze 90/zabudowany nie musi :-)
    To rozumiem, ale sensu stawiania tego w połowie rozszeżenia drogi
    (2pasy w jednym kierunku, i tu ten znak), i jeden w kierunku
    przeciwnym, to nie rozumiem.
    > Bywa, choc byc moze to tez uzasadnione.
    Chyba stoważyszenie producentów klocków hamulcowych, i mafia paliwowa
    podpłaciły :->

    > lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)
    Mówię niestety o jednojezdniowej dwu pasmowej, po jednym w każdym
    kierunku, dodając do tego gości przylepionych do osi jezdni, komfort
    podróżowania taką drogą jest taki sam jak zwykłą.

  • 10. Data: 2010-03-22 11:49:30
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Przemek V pisze:
> [...]
    > zawsze o niebo lepsza od najbardziej wypasionej jednopasmowej S-cośtam.

    dokładnie.
    Dlatego byłem w poważnym szoku, pozytywnie zaskoczony drogą między
    Przemyślem a Jarosławiem. Byłem tam pierwszy raz w życiu i co widzę?
    Droga powiedzmy normalnej szerokości tylko że nie ma namalowanego
    szeerokiego pobocza (na które i tak nikt nie zjeżdża, nie bo nie, bo
    teraz miszcz jedzie i mu korona spadnie) ale drugi pas. Na tej drodze są
    dwa pasy w każdym kierunku, a pośrodku podwójna ciągła, tylko, żadnej
    zieleni itp. Co jakiś czas oczywiście jest zwężenie do jednego, skręty w
    lewo, jakieś skrzyżowanie (wówczas ograniczenie do 70 lub 60). Jak dla
    mnie rozwiązanie idealne. Jedzie się normalnie około 100-110max, nikt
    się nie frustruje jak musi się wlec za dymiącą betoniarą z prędkością 40
    a jeśli nawet to przez chwilę, bo za moment jeden pas zamieni się w dwa.
    Dlaczego nie można tak pomalować innych dróg?

    pozdrawiam
    mario