  • 11. Data: 2020-04-21 14:08:37
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Zamierzam:
    > - wymienić w Acerze napęd CDVD na szybki HDD
    > - wymienić w Acerze Toshibę na SSHDD
    > - wrzucić któryś z HDD do kieszeni USB3 i wywalić
    >   znaczną część tego, co teraz mam na Toshibie poza laptop
    > - dorzucić WXP do Acera (być może trzeba będzie instalować
    >   WXP od nowa, być może jakoś inaczej to uzyskam...)
    >
    > -=-
    >
    > IMO nawet najszybszy HDD nie zastąpi SSD, chyba, że najwolniejszy SSD,
    > ale szybki HDD może skutecznie wspomagać SSD w niektórych sytuacjach.
    > Podobnie SSD nie zastąpi skutecznie RAMu.

    Ale czy już różnicowałaś HDD o tych o tych różnych parametrach? Chodzi
    mi o to czy warto przy zakup zwracać na to uwagę.

    Różnice HDD vs SSD z grubsza znam, i jest to obraz wielce niejasny.
    Teraz np z SSD W10 uruchamia mi się dłużej niż z HDD. Być może do
    uzyskania są inne parametry na nowszym sprzęcie. U mnie np tylko SATA2.

    Tak ogólnie to odnoszę wrażenie że era komputera jakiego znamy dobiegła
    końca. Namacalnie wydajności już nie da się zwiększyć. Nie pomogą tu
    nowe procesory "szybszy" RAM itd.

    Co dziwne w telefonie nie sposób zauważyć wydajniejszej pracy na
    nowszych urządzeniach - w komputerach przynajmniej ja niz takiego nie
    zauważyłem.

  • 12. Data: 2020-04-21 14:13:16
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 21.04.2020 o 13:52, Roman Tyczka pisze:

    > To jeszcze powiedz jakiego truchła używasz w roli SSD i do jakiego złącza
    > go podłączyłeś.

    Myślę że to bez znaczenia. Miało być szybciej a nie jest.  Panuje moda
    na polecanie rodzaju nośników a nie na kupowanie nowego sprzętu.

    > Karta SD i pendrajw też się ma do dysku SSD jak golf do lambo :-)
    >
    > Ale próbuj dalej.

    Podobno ten sam rodzaj pamięci.

  • 13. Data: 2020-04-21 15:27:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Warto.
    Przykładowo miałem (właściwie mam nadal) WD Black 7200rpm 2,5'' Sata2 (750 GB) i
    postawiony na tym XP sp3, Sata 1 (1,5GB/s),
    RAM=4GB.
    Po uruchomieniu systemu (co trwało) trudno było zauważyć różnicę z SSD.
    Zmieniłem wyłącznie z uwagi na ciszę (no i ten start systemu z paru minut do
    parudziesięciu sekund, ale to było xp).
    Różnica przy komputerze wyposażonym w Sata3 (6 GB/s) powinna być większa, bo Sata1
    (tyle miał sam komp) odcinało na poziomie 150
    MB/s.
    BTW było parę generacji tych WD Black, różniły się m.in. prędkościami Sata.

    -----
    > Czyli w sumie nie warto ponosić ew wyższych kosztów zakupu "szybszego" HDD 5400 vs
    7200?

  • 14. Data: 2020-04-21 15:31:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kup porządnego pendrajwa, jak przykładowo Adata UE700Pro, czyli z sensowną prędkością
    zapisu małych plików.

    -----

  • 15. Data: 2020-04-21 17:05:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Najlepiej mieć duże (10 TB) NVMe na PCIex4 (lub więcej
    > niż x4) i dużo (64 GiB lub więcej) RAMek oraz szybki CPU
    > i szybki GPU... ;)

    Najlepiej to urodzić się zdrowym i bogatym.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2020-04-21 20:06:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-21 o 13:22, Trybun pisze:
> [...]
    > kilka długości...  Wszyscy jak jeden przytaczają teoretyczne zalety
    > nośników SSD a jak widać w praktyce sprawa nie jest tak prosta.

    Weź na testy program AS SSD Benchmark.
    Gdy się okaże, że pełny test na SSD trwa może ze dwie minuty, a na HDD
    pół godziny, to może zmienisz zdanie.

    Jeszcze jedno: dyski o większych obrotach (czyli 7200, 10k czy 15k RPM)
    dają większy transfer. Najlepsze 15kRPM (ale to już nie SATA, tylko SAS)
    bywają szybsze niż słabe SSD.
    Natomiast czas dostępu nie zawsze jest dużo lepszy przy szybszym dysku.
    Jednak ogólna responsywność systemu jest wyraźnie większa dla HDD o
    wyższym transferze. Ponadto dyski szybsze miewają z reguły większy bufor.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2020-04-21 20:57:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Uncle Pete" r7me83$19kb$...@g...aioe.org

    > Dobry pomysł, ale gdzie znajdę aplikację na MaxCom MM136?
    >
    > Niby mogę wrzucić QRkod jako tapetę... ;) Ale nie dziś,
    > gdy mam odebrać dwie paczki...
    >
    > Wrzut QR kodu to koszt łączenia telefonu z laptopem.
    > (tym kosztem jest czas)
    >
    > Telefon ma wpiętą magnetyczna końcówkę -- trzeba wyciągnąć,
    > podpiąć przewód USB, wrzucić obrazek... Czy skórka warta
    > jest wyprawki? Może i tak... Może nawet warto wrzucić
    > kilka QR-kodów i podmienić tapetę po pierwszym ode_braniu...

    Teoretycznie powinieneś dostać SMS z linkiem do tapety. Na urządzeniach
    androidowych działa to poprawnie. Czy u Ciebie SMS jest w stanie zawołać
    przeglądarkę z kodem QR?

    Inna możliwość: wgrać dowolną ilość kodów QR jako grafiki i pokazywać je
    po kolei maszynie.

    Albo wydrukować na papierze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2020-04-22 08:01:09
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 21 Apr 2020 14:13:16 +0200, Trybun wrote:

    > Myślę że to bez znaczenia. Miało być szybciej a nie jest.  Panuje moda
    > na polecanie rodzaju nośników a nie na kupowanie nowego sprzętu.

    Nie wiem jaka panuje moda, ale wiem, że są napędy i NAPĘDY. Jeśli używasz
    badziewia to masz badziewne wyniki. Dodatkowo jeśli podłączysz SSD pod SATA
    I to choćbyś dał najlepsze SSD to będzie mulić i ciąć.
    Dokształć się, żeby nie dać się rżnąć podczas zakupów, zacznij stąd:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA

    > Podobno ten sam rodzaj pamięci.

    Podobno to chłop w szpitalu umarł...
    Rodzaj pamięci to rzecz wtórna, fundamentem jest kontroler, który zarządza
    równoległym zapisem i odczytem wielu obszarów pamięci jednocześnie.
    Zrób test pendrajwa i SSD pod kątem parametrów access time, zapis/odczyt
    wielowątkowy i IOPS. Bo nie transfery są kluczowe tylko szybki i
    jednoczesny dostęp do wielu miejsc na dysku.
    Zrobiłem specjalnie dla Ciebie test 2 dysków HDD i jednego SSD. Najpierw
    transfery i czas dostępu:

    http://snap.ashampoo.com/uploads/2020-04-22/EW7G0yd8
    Q022Ogjc0PRn4eK4wxAB2Vaan7hnWkmIJHeyoN2N7n31RGWI8xKZ
    oKZ4.png

    Potem IOPS (operacji odczytu/zapisu na sekundę)

    http://snap.ashampoo.com/uploads/2020-04-22/6GkRxw6o
    P41NbJuWOLBTFkHvlGEDZd7xJIkB0iqpEL7gvs6f90zEJBZvi9Yd
    Cx1m.png

    Dodam tylko, że sam głupi test dla SSD trwał.... z 30-40 sekund, dyski HDD
    mieliły po: pierwszy około 35 minut, drugi z dwie godziny (sic!)

    Teraz porównaj liczby, przyjrzyj się dokładnie!
    Wnioski są oczywiste dla wszystkich, dla Ciebie nie?

    ps. i nie jest tak, że pożytku z tego SSD nie czuć. Gdy jako dysk systemowy
    masz SSD to aplikacje otwierają się w chwili kliknięcia, myk i gotowe,
    pliki wczytują i zapisują się natychmiast, bez względu na to czy masz jedną
    apkę czy 10 pracujących naraz. Gdy masz HDD to wiecznie oglądasz
    klepsydrę/kółeczko oczekiwania, to są fakty, nie urojenia.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 19. Data: 2020-04-22 08:02:52
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 21 Apr 2020 20:57:06 +0200, Adam wrote:

> [...]
    > przeglądarkę z kodem QR?
    >
    > Inna możliwość: wgrać dowolną ilość kodów QR jako grafiki i pokazywać je

    Tylko, że otwieranie zdalne o jakim pisał Wujo to nie QRCode, a dosłownie
    ...zdalne, choć z okolicy paczkomatu.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 20. Data: 2020-04-22 12:13:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-22 o 08:02, Roman Tyczka pisze:

    > Tylko, że otwieranie zdalne o jakim pisał Wujo to nie QRCode, a dosłownie
    > ...zdalne, choć z okolicy paczkomatu.

    Zdalne to aplikacja androidowa. Wiem, bo korzystam.
    Natomiast telefon naszego poety nie ma androida, więc musi się bujać
    albo z QR (o czym pisałem), albo z obsługą ręczną terminala.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam