  • 151. Data: 2020-10-03 22:56:07
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 października 2020 o 20:59:49 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > gdzie rzeczywiscie dług jest olbrzymi a mimo to nie powoduje
    > tragicznych skutów. Przeciez to tylko potwierdza twoja teze...
    >
    > Wiec zamiast skupiać sie na udowadnianiu ze 240 nie jest wieksze od 100
    > to skup sie na tym, ze podajesz dług publiczny PL na poziomie 45% gdzie
    > wziałes chyba dane z 2017 roku nie zauwazajac tego co sie stało w ciagu
    > ostatnich 6 miesiecy...
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną"
    Program Antykryzysowy: Prywatne uczelnie widzą szansę w zdalnej nauce
    Program Antykryzysowy: Prywatne uczelnie widzą szansę w zdalnej nauce
    Wymagania co do wkładu własnego w Polsce nie są szczególnie restrykcyjne
    Wymagania co do wkładu własnego w Polsce nie są szczególnie restrykcyjne
    Fotoradary zarejestrowały prawie 99 tys. naruszeń we wrześniu
    Fotoradary zarejestrowały prawie 99 tys. naruszeń we wrześniu
    Raport PRNews.pl: Rynek kart kredytowych - II kw. 2020
    Raport PRNews.pl: Rynek kart kredytowych - II kw. 2020
    Zniknie ulga abolicyjna dla pracujących za granicą
    Zniknie ulga abolicyjna dla pracujących za granicą
    5 tematów tygodnia ważnych dla twojego portfela
    5 tematów tygodnia ważnych dla twojego portfela
    Wyniki PKO Banku Polskiego po II kwartale 2020 roku
    Wyniki PKO Banku Polskiego po II kwartale 2020 roku
    Czytam, oglądam, polecam. Ania Kruk-Vinas, CEO i dyrektor kreatywna marki ANIA KRUK
    Czytam, oglądam, polecam. Ania Kruk-Vinas, CEO i dyrektor kreatywna marki ANIA KRUK
    Plaga usterek aut w Polsce. Pięciu producentów wzywa do serwisów
    Plaga usterek aut w Polsce. Pięciu producentów wzywa do serwisów
    Wraca obowiązek zapłaty podatku od nieruchomości
    Wraca obowiązek zapłaty podatku od nieruchomości
    Zwolnienia z ZUS będą zależeć od kodu PKD
    Zwolnienia z ZUS będą zależeć od kodu PKD
    GOSPODARKA
    Najbardziej zadłużone kraje świata
    33
    Rynki
    Twoje finanse
    Smart
    Biznes
    Forum
    Alert
    Notowania
    Kursy walut
    Centrum finansowe
    Bankier.TV
    20 lat Bankier.pl
    Zapisz się na newsletter
    Zaloguj się / Zarejestruj
    REKLAMA

    RynkiGospodarkaWiadomości
    InneWskaźniki makroekonomiczneAnalizyForum
    Najbardziej zadłużone kraje świata
    publikacja
    2019-12-09 08:57
    Najbardziej zadłużonym krajem świata pozostają Stany Zjednoczone, drugie są Chiny,
    trzecia Japonia. Uwzględniając wielkość gospodarki, pierwsze miejsce zajmuje
    Luksemburg, a kolejne są: Kraj Kwitnącej Wiśni i Hongkong - wynika z danych Banku
    Rozrachunków Międzynarodowych (BIS).

    / Forum
    Zadłużenie amerykańskiego sektora niefinansowego, uwzględniające sektor publiczny
    oraz prywatny: gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa, wyniosło na koniec II kwartału
    52,5 bln dol. - wynika z danych BIS. W przeliczeniu na dolary, dług Chin sięgnął 35,6
    bln dol., a Japonii - 19,5 bln dol. W ujęciu nominalnym te same trzy kraje
    najszybciej zwiększały w ostatnim roku zadłużenie, o równowartość odpowiednio: 2,6;
    2,3 i 1,1 bln dol.

    Najbardziej zadłużone kraje świata (mld dol.)
    1. USA 52501
    2. Chiny 35558
    3. Japonia 19458
    4. Francja 8948
    5. W. Brytania 7541
    6. Niemcy 6979
    7. Kanada 5265
    8. Włochy 5195
    9. Korea 3819
    10. Hiszpania 3737
    W czołowej trójce zwraca uwagę odmienna struktura zadłużenia. W przypadku Stanów
    Zjednoczonych za ponad 30 proc. zadłużenia odpowiadają gospodarstwa domowe, za Murem
    i w raju Kwitnącej Wiśni jest to blisko 10 p.proc. i 15 p.proc. mniej. Z kolei w
    Państwie Środka najmocniej zakredytowany jest sektor przedsiębiorstw - odpowiada aż
    za 59 proc. długu krajowego sektora niefinansowego. Natomiast w Japonii dominuje dług
    publiczny - stanowi niemal 58 proc. zadłużenia. W USA jest to 40 proc., a w Chinach -
    20 proc.

    Dane o wielkości zadłużenia państw zestawia się z wielkością gospodarek. W tym ujęciu
    podium zajmują Luksemburg (421,1 proc. PKB), Japonia (379,6 proc. PKB) oraz specjalny
    region administracyjny ChRL - Hongkong (361 proc. PKB). W przypadku Luksemburga w
    ostatnim roku nastąpiła jednak bardzo istotna redukcja długu (o 23,6 p.proc.). Drugi
    największy spadek zanotował Hongkong (-8,6 p.proc.). USA i Chiny, dzięki ogromnym
    PKB, znalazły się na odległych miejscach - 20. i 18.

    Najbardziej zadłużone kraje świata (proc. PKB)
    1. Luksemburg 421,1
    2. Japonia 379,6
    3. Hongkong 361
    4. Belgia 338,7
    5. Francja 329,3
    6. Holandia 325,4
    7. Kanada 305,7
    8. Irlandia 302,5
    9. Portugalia 301,1
    10. Grecja 295
    Bank Rozrachunków Międzynarodowych przedstawia dane dla 43 krajów świata. W ujęciu
    nominalnym Polska ma 27. największe zadłużenie (757 mld dol.), a w relatywnym wobec
    wielkości gospodarki - 34. (129,2 proc. PKB). Za niemal 39 proc. zadłużenia odpowiada
    sektor publiczny, za 34 proc. - przedsiębiorstwa, a gospodarstwa domowe za 27 proc. W
    ostatnim roku zadłużenie wzrosło o 22 mld dol.. ale spadło relatywnie - aż o 5,4
    proc. PKB.
    Jak widzisz nie tylko przepisanie części artykułu udowadnia jakieś rację. Dane są z
    grudnia zeszłego roku. Z dzisiaj jeszcze nie ma i do końca roku nie będzie. Twoje i
    moje informacje nie są aktualne bo pochodzą z początku tego roku i opisują rok
    poprzedni. Ale moje w których jest Polska pokazują na punk startowy. Jeśli nasz dług
    publiczny był 10 razy mniejszy do PKB niż Anglii, Francji, niemiec to znaczy że co by
    się nie działo nie jesteśmy w stanie ich dogonić a oni nie mogą swojego obniżyć żeby
    się do nas zbliżyć.

  • 152. Data: 2020-10-04 11:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > to znaczy że co by się nie działo nie jesteśmy w stanie ich
    > dogonić a oni nie mogą swojego obniżyć żeby się do nas zbliżyć.

    Powtórze pytanie bo mam wrażenie ze unikasz odpowiedzi:
    czy to ze startowo mamy mniejszy dług niz inne kraje sprawia, ze
    możemy np w 2021 roku bezproblemowo zadłuzyc sie o kolejne 40% i
    osiagnać 100%? O to ci chodzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 153. Data: 2020-10-05 17:29:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 2 Oct 2020 10:15:38 +0100, K

    >Nie, nie trzymają się kupy -- napisałem ci wielokrotnie o moich
    >doświadczeniach z PHEV, ale notorycznie to ignorujesz -- a ignorujesz
    >bo
    >"swoje wiesz" i ci to pasuje zwyczajnie. Mnie średnie spalanie w PHEV
    >wychodzi 1L/100km, uwzględniając zużycie prądu 3L vs 10-12 w
    >spaliniaku,
    >ale ty uparcie będziesz utykać że PHEV więcej spala opierając się na
    >zeznaniach "organizacji" twierdzącej że PHEV jak się go pałuje to ma
    >większe zużycie, więc HGW co oni tam jeszcze wykombinowali aby
> [...]

    Ale wiesz Myjku - ty nim jezdzisz po miescie na krotkich trasach, a
    moze "przecietny Niemiec" co kupuje hybryde, to kupil bo to takie
    ekologiczne i modne, a jezdzi 100km dziennie po autostradzie.

    J.

  • 154. Data: 2020-10-05 18:46:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Morskiej? Ech...

    Ale wody. Az za duzo. Czyli nie woda jest problemem, ale sól.

    >Rozumiem ze to teoria i jej jedyny problem polega na tym, ze jakos
    >nie
    >do konca działa?

    To jest takze praktyka, tylko ma jedna wade - w jednym miejscu susza,
    a w drugim powodz :-)

    >No i?

    No i to jest woda na twoj mlyn ...

    Teraz masz inny przyklad - susza na Krymie.
    Tam akurat zawsze bylo sucho, tylko
    https://en.wikipedia.org/wiki/North_Crimean_Canal

    A Dniepr wielka rzeka - nie tak latwo go osuszyc :-)

    >Przyznaje sie, nie jestem hydrologiem, nie znam sie.
    >Naprawde sądzisz, ze to iż mamy problem z woda to sa moje teorie?

    Ale tu nie trzeba byc hydrologiem wielkim - wystarczy pomyslec,
    popatrzec.

    >W jakim sensie zuzywa?

    No wlasnie - w jakim ?

    >No kurwa bingo.
    >Przeciez cały cza o tym mowa - ze z całej wody na swiecie ta o ktorej
    >rozmawiamy to jakies promile bo cały czas walka jest o wode zdatna do
    >wykorzystania a nie o jakis sciek...

    Ale ubylo deszczu ogołem ?

    http://klimada.mos.gov.pl/zmiany-klimatu-w-polsce/te
    ndencje-zmian-klimatu/

    >Odnosilem sie tylko do twojego zartu o ograniczaniu konsumpcji prądu.

    To nie calkiem zart - w Belchatowie woda istotnie "znika" ... tylko ze
    tak naprawde jest zamieniana na czystą, destylowaną :-)

    Ale gdzie spadnie ... nie wiadomo.

    Tak lalo, ze droge zalalo :-)

    J.

  • 155. Data: 2020-10-05 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale wody. Az za duzo. Czyli nie woda jest problemem, ale sól.

    Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

    [ciach]

    > No wlasnie - w jakim ?

    No skoro twierdzisz ze woda jest tylko czasami ma w sobie coś tam
    nieporzadanego to masz racje ze zaden proces nie zuzywa wody.
    Najwyzej bedziesz pił brudna, szkodliwa, zatruta.
    Ale woda jest. Gratuluje.

    > Ale ubylo deszczu ogołem ?
    >
    > http://klimada.mos.gov.pl/zmiany-klimatu-w-polsce/te
    ndencje-zmian-k
    > limatu/

    Co ci po deszczu który spadnie gwałtownie i rownie szybko spłynie do
    morza?

    > To nie calkiem zart - w Belchatowie woda istotnie "znika" ...
    > tylko ze tak naprawde jest zamieniana na czystą, destylowaną :-)
    >
    > Ale gdzie spadnie ... nie wiadomo.

    > Tak lalo, ze droge zalalo :-)

    Gwałtowne deszcze niezbyt pomagaja...
    Woda za szybko spływa, zwłaszcza ze betonujemy, karczujemy...
    Ja nie rozumiem - przeciez to jest wyjasnione w co drugim opracowaniu
    na temat suszy, retencji etc.
    Podajesz takie argumenty zeby sie wypiac czy naprawde nie wiesz o tym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu