  • 141. Data: 2020-10-01 19:40:05
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 października 2020 o 11:58:56 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > tej ilosci sodu, co jest w jedzeniu, nie rozwinal sie tylko przy
    > kopalniach soli.
    >
    > Dalej, medycyna owczesna raczej nie stala tak wysoko, aby skojarzyc,
    > ze bez soli czlowiek umiera.
    > A nie wyguglales, ze sól to biała smierc, szczególnie dla takich
    > staruchow jak Ty ? :-P
    >
    > Cos w tym jest, ale ... zwierzeta to skad ten sód zdobywają ? Ryja w
    > ziemi az sie pokladow soli dokopia ?
    >
    > P.S. Warszawska kranowka - 100mg Na/litr. Łodzka kranówa - 6mg/l.
    > Ale moze to nie dziwne, biorac pod uwage ile sciekow obecnie doplywa

    Pierwsi ludzie mogli żyć nad morzami a konkretnie nad śródziemnym. Tygrysy tak jak
    ludzie potrzebują sodu ale nie mają sklepów z solą. W łańcuchu pokarmowym tygrysa są
    inne zwierzęta. Z reguły roślinożerne. One przyswajają z roślin sód pod postacią
    chlorku sodu. Skaleczyłeś się kiedyś? Jak polizałeś krew to słona była. Dokładnie
    taka słona jak woda w oceanie. Roślinożerne zjadają ogromne ilości roślin i z nich
    nawet jak stężenie jakiś pierwiastków będzie niskie zgromadzą sobie odpowiednie do
    życia ich stężenia. Proste a Ty na to nie wpadłeś. Poza tym po coś mamy kubki smakowe
    reagujące na smak słony. Jak sądzisz po co?

  • 142. Data: 2020-10-01 20:26:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Oct 2020 16:39:59 +0100, K

    > No wszystko sie wlasnie rozchodzi o sposob uzytkowania + bledne
    > zalozenia producentow co do uzytkowania.

    Nie producentów, tylko użytkowników, którzy dostali zachęty aby przyczynić
    się do zmniejszenia emisji.

    > Prosze, oto jest nasza nowa
    > hybryda o zasiegu 50km z akumulatorow, jest super eko.
    > Przychodzi firma czy jakis Kowalski i chce kupic auto:

    Przychodzi, bo go zachęcili dopłatami w wyniku czego ma auto tańsze od
    benzyny i diesla, i w dupie ma format użytkowania auta aby faktycznie było
    eko. Inna sprawa, że ono nadal jest lepsze niż spaliniak, więc, z takim
    samym uporem maniaka z jakim próbujesz umocować te ich "badania" które
    kompletnie się kupy nie trzymają, poszukaj informacji skąd mają takie
    absurdalne wnioski.

    > - prosze tutaj oto najnowsza na swiecie pro eko hybryda, ktora pali tak
    > malo, ze wrecz produkuje czyste powietrze, walczy z podzialami
    > spolecznymi, niewolnictwem itp. Jako firma aktywnie wlaczamy sie w walke
    > z nierownym trakowaniem, a nasza dyrektor marketingu w pierdziszewie
    > jest kobieta.
    >
    > - ale ja duzo jezdze, nie mam czasu ladowac codziennie i chce diesla
    >
    > - diesle beda za 4mce, ladowac pan nie musi, a jak pan wezmie hybryde to
    > damy panu jeszcze znizke i pilke plazowa.

    Czekam aż jakiś dowód na tę tezę przedstawisz, bo patrząc po salonach,
    mówiąc wprost, bredzisz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 143. Data: 2020-10-02 11:07:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2020 19:26, Myjk wrote:
> [...]
    > absurdalne wnioski.

    > Czekam aż jakiś dowód na tę tezę przedstawisz, bo patrząc po salonach,

    Nie chce mi sie dzwonic ani jezdzic po salonach. Znajomy byl kilka dni
    temu i ja mu wierze.

  • 144. Data: 2020-10-02 11:15:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/10/2020 10:07, K wrote:
> [...]

    Te badania sie wlasnie bardzo mocno kupy trzymaja i jakos zaden
    producent nie protestuje. Powinni byc Ci wdzieczni za walke w ich imieniu :D

    > Nie chce mi sie dzwonic ani jezdzic po salonach. Znajomy byl kilka dni
    > temu i ja mu wierze.

    Zreszta, oferta Volvo: Pure Electric V40, Hybrids i Mild Hybrids w
    ofercie, a z tego co wiem to on byl tylko w BMW i wlasnie Volvo.

  • 145. Data: 2020-10-02 13:04:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Oct 2020 10:07:47 +0100, K

    > Nie chce mi sie dzwonic ani jezdzic po salonach. Znajomy byl kilka dni
    > temu i ja mu wierze.

    ROTFL Ja zaś mam znajomego w centali Mitsubishi i wiem jakie mają stoki
    samochodowe -- to co piszesz to bzdura wyciągnięta z brudnego palca.
    Poza tym że te PHEVy to nie były kupowane teraz, tylko znacznie wcześniej,
    przecież musieli na czymś te badania oprzeć -- chyba że znowu, co by mnie
    nie zdziwiło patrząc na poznana już fakty i stwierdzenia, opierają swoje
    badanie na paru wyselekcjonowanych sztukach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 146. Data: 2020-10-02 13:15:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Oct 2020 10:15:38 +0100, K

    > Te badania sie wlasnie bardzo mocno kupy trzymaja

    Nie, nie trzymają się kupy -- napisałem ci wielokrotnie o moich
    doświadczeniach z PHEV, ale notorycznie to ignorujesz -- a ignorujesz bo
    "swoje wiesz" i ci to pasuje zwyczajnie. Mnie średnie spalanie w PHEV
    wychodzi 1L/100km, uwzględniając zużycie prądu 3L vs 10-12 w spaliniaku,
    ale ty uparcie będziesz utykać że PHEV więcej spala opierając się na
    zeznaniach "organizacji" twierdzącej że PHEV jak się go pałuje to ma
    większe zużycie, więc HGW co oni tam jeszcze wykombinowali aby udowodnić
    tezę...

    > i jakos zaden producent nie protestuje.

    Skąd wiesz? Inna sprawa że czasem kopanie się z koniem nie ma sensu, co
    widać np. po tobie. Klapy na oczach i jedziesz.

    > Powinni byc Ci wdzieczni za walke w ich imieniu :D

    PHEV mają NIŻSZĄ emisję, ale co tym możesz o tym wiedzieć, jak kisisz się w
    swoim klekocie i nawet pewnie koło PHEVa nie stałeś o jeździe i analizie
    jego sprawności pracy nie wspominając.

    > Zreszta, oferta Volvo: Pure Electric V40, Hybrids i Mild Hybrids w
    > ofercie, a z tego co wiem to on byl tylko w BMW i wlasnie Volvo.

    Pytam ponownie, kiedy to badanie było opracowywane?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 147. Data: 2020-10-02 13:22:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Sep 2020 10:28:32 +0100, K

    > No wiec odpowiedz na twoje rozterki znajduje sie w tych analizach. PHEV
    > emituje wiecej przez caly okres uzytkowania. Wynika to zapewne w duzej
    > mierze z tego, ze ludzie ich nie laduja (bo nie musza) i jezdza dalej i
    > szybciej niz przewidywaly zalozenia producentow.

    Analizy zakładają tylko 5 lat użytkowania i w porywach 200 tys.
    przejechanych kilometrów oraz że wszyscy tak jeżdżą, co jest oczywistą
    bzdurą. Czyli ja bym musiał już swojego PHEVa zezłomować aby te analizy się
    jako tako kupy trzymały. Tymczasem jeżdżę dalej, nic mi się nie psuje,
    baterii wymieniać nie muszę, i jeżdżę na prądzie, podobnie jak więszkość
    ludzi którzy kupili PHEVa.

    > Na BBC pada tez stwierdzenie: "But this new analysis from Transport and
    > Environment and Greenpeace suggests they don't offer anything like the
    > carbon dioxide savings claimed for them by manufacturers."
    > Mozna to rozumiec dwojako, jako ogolny rozrachunek albo, ze olali emisje
    > spalin w hybrydach blednie/celowo zakladajac jw.
    > Jakby nie spelnial RDE2 to bym zaplacil wiecej przy rejestracji.
    > Pamietaj, ze Anglicy to jednak zboczency pod tym wzgledem.

    Aha, czyli są zboczeni ale dopuścili do jazdy, a nawet dotowali sprzedaż
    PHEVów, które rzekomo emitują więcej niż diesle. Eh ta twoja logika
    pokręcona.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 148. Data: 2020-10-02 18:20:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/10/2020 12:15, Myjk wrote:
> [...]
    > zeznaniach "organizacji" twierdzącej że PHEV jak się go pałuje to ma
    > większe zużycie, więc HGW co oni tam jeszcze wykombinowali aby udowodnić

    No przeciez juz zostalo ustalone, ze ta roznice robia ci ktorzy jak to
    nazwales "paluja" hybrydy i robia wieksze niz 50km dziennie przebiegi z
    predkoscia wieksza niz 50kmh. Najwidoczniej takich wlascicieli jest
    wiecej i robia ta roznice.

    > Skąd wiesz? Inna sprawa że czasem kopanie się z koniem nie ma sensu, co
    > widać np. po tobie. Klapy na oczach i jedziesz.

    No nie widzialem nigdzie tekstu w ktorym producent stanowczo protestuje.
    Wrecz przeciwnie, siedza cicho bo moze jeszcze nie wszystko wyszlo na jaw.

    > PHEV mają NIŻSZĄ emisję, ale co tym możesz o tym wiedzieć, jak kisisz się w
    > swoim klekocie i nawet pewnie koło PHEVa nie stałeś o jeździe i analizie
    > jego sprawności pracy nie wspominając.

    Nie musze kupowac ciastkarni zeby zjesc ciasto :D W ogole nigdy
    samochodem nie jechalem, nie mam nawet PJ!

    > Pytam ponownie, kiedy to badanie było opracowywane?

    Jakie badanie? Wizyta w salonie w tym albo zeszlym tygodniu. Badanie na
    ktore sie BBC powolywalo tez jakos niedawno pewnie z kilka miesiecy
    temu. Zreszta nie tylko BBC sie powolywalo i nie na wyniki tego samego
    badania.

  • 149. Data: 2020-10-02 19:13:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Oct 2020 17:20:36 +0100, K

    > No przeciez juz zostalo ustalone, ze ta roznice robia ci ktorzy
    >[...]
    > Najwidoczniej takich wlascicieli jest
    > wiecej i robia ta roznice.

    A ilu ich jest na tle wszystkich poruszających się PHEVów? Procent? Promil?

    > jak to nazwales "paluja" hybrydy i robia wieksze niz 50km
    > dziennie przebiegi z predkoscia wieksza niz 50kmh.

    Nie ja, tylko ci na których się powołujesz -- był cytat z tego
    stwierdzenia. Sprawdź sobie co oznacza pojęcie "agresywna jazda", skoro
    tego nie wiesz i dorabiasz swoją definicję pasującą do twojej teorii.

    > No nie widzialem nigdzie tekstu w ktorym producent stanowczo protestuje.

    Jeśli szukałeś tak jak na parkmode w elektrykach to nic dziwnego.

    > Wrecz przeciwnie, siedza cicho bo moze jeszcze nie wszystko wyszlo na jaw.

    Tak, tak, pewnie ukrywają jeszcze że tylko kierowcy PHEVów metan emitują.

    > Nie musze kupowac ciastkarni zeby zjesc ciasto :D

    Kto mówi o kupowaniu fabryki samochodów, przecież ja piszę o tym że ty
    PHEVem nie jechałeś, masz zerowe doświadczenie w temacie w tym ile ten
    samochód spala. Gdybyś jechał i rzetelnie byś się wypowiadał to byś
    wiedział że wyższe spalanie może mieć tylko w trybie CHARGE bez
    uwzględnienia wyjechania prądu z naładowanych baterii, a którego to trybu,
    do jazdy w trybie HEV, się nie używa bo nie ma to najmniejszego sensu,
    ignorancie.

    > W ogole nigdy samochodem nie jechalem, nie mam nawet PJ!

    To by wiele tłumaczyło, bajkopisarzu. :P

> [...]
    > ktore sie BBC powolywalo tez jakos niedawno pewnie z kilka miesiecy
    > temu. Zreszta nie tylko BBC sie powolywalo i nie na wyniki tego samego

    Wtedy zostało ujawnione. Ja się pytam, w świetle twojego upierdliwego
    świergolenia że ci biedni ludzie byli skazani na te PHEVy bo w salonach nie
    było spaliniaków, kiedy te badanie zostało PRZEPROWADZONE, ile czsu trwało,
    ile pojazdów uwzględniało itd. Bo z pewnością nie było przeprowadzone w tym
    albo w zeszłym tygodniu, w związku z tym podawanie za przykład doświadczeń
    swojego przyjaciela jest absurdalne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 150. Data: 2020-10-03 20:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie wszyscy naukowcy twierdzą że wody zabraknie. Są i tacy co
    > mówią że nie zabraknie. Co do Twoich i moich naukowców. Jak by Ci
    > zabrać komputer i poprosić żebyś z pięciu wymienił i dał tytuły
    > ich prac i zagrozić że z piwnicy nie wyjdziesz dokąd tego nie
    > zrobisz to byś z głodu umarł.

    Masz racje, słucham róznych programow naukowych i tam wszyscy do co
    jednego twierdza ze z woda jest problem.
    I rzeczywiście nie zapamietuje nazwisk.
    A jak tam twoi naukowcy? Jestes w stanie wyminic nazwiska?

    > Twoi naukowcy są tak samo
    > wyimaginowani jak to że Japonia ma dług większy niż 100% ale nie
    > sugerujący że to prawie 400% o oszczędzaniu wody z grzeczności a
    > może lenistwa nie wspomnę. Przeczytałeś kilka artykułów na
    > niemieckim polskojęzycznym onanecie.

    Nie 400 a niecałe 240.
    Wartość długu: 14,093,022 mln dolarów
    W zestawieniu wysokości długu pod względem jego wartości Japonia
    zajmuje drugie miejsce na świecie. Jednak, gdyby porównać wartość ich
    długu do PKB to wysuną się na pierwsze miejsce ze wskaźnikiem aż 237,35
    proc.!

    To nie ma az takiego znaczenia, bo to był tylko przykład ze są miejsca
    gdzie rzeczywiscie dług jest olbrzymi a mimo to nie powoduje
    tragicznych skutów. Przeciez to tylko potwierdza twoja teze...

    Wiec zamiast skupiać sie na udowadnianiu ze 240 nie jest wieksze od 100
    to skup sie na tym, ze podajesz dług publiczny PL na poziomie 45% gdzie
    wziałes chyba dane z 2017 roku nie zauwazajac tego co sie stało w ciagu
    ostatnich 6 miesiecy...

    --
    Pozdrawia... Budzik