  • 11. Data: 2020-09-17 21:18:26
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Przemek Jedrzejczak pisze:
    > slaby przyklad bo czesiek zapetlil sie w zeznaniach:
    >
    > zjechalem na prawy gdyz pojazd poprzedzajacy mnie stanal przy przejsciu dla
    pieszych :-)

    > on nic nie zrozumial i watpie aby tlumaczenie policjanta odnioslo skutek

    Ale mnie nie interesuje co sobie gość pomyślał.
    Interesuje mnie, czy policjant miał rację i nawet przy takiej odległości
    jest to jednak wyprzedzanie na przejściu. Jeżeli tak, to przy jakiej już
    nie jest?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2020-09-17 21:34:11
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ale mnie nie interesuje co sobie gość pomyślał.> Interesuje mnie, czy policjant
    miał rację i nawet przy takiej odległości jest to jednak wyprzedzanie na przejściu.
    Jeżeli tak, to przy jakiej już nie jest?

    Warto dodać, że zakaz wyprzedzania "bezpośrednio" przed przejściem dla pieszych nie
    określa, w jakiej odległości od przejścia nie wolno podejmować takiego manewru.
    Ustawodawca zdał się tutaj na rozsądek kierujących, z czym jak wiadomo nie jest
    najlepiej. Podam więc, jak interpretować ten przepis w praktyce. Zbliżając się do
    przejścia nie wolno podejmować wyprzedzania pojazdu poruszającego się sąsiednim pasem
    (czyli jechać szybciej od tego pojazdu), jeżeli oznaczałoby to kontynuowanie manewru
    na przejściu dla pieszych albo zakończenie wyprzedzania przed samym przejściem.

    Przypomnę też, że wyprzedzanie jest to przejeżdżanie obok poruszającego się z
    mniejszą prędkością innego uczestnika ruchu. Wyprzedzanie wcale nie musi wiązać się
    ze zmianą pasa ruchu. Jeżeli jedziemy sąsiednim pasem (na jezdni wielopasmowej) obok
    innego pojazdu z większą prędkością niż ten pojazd, TO TAKI MANEWR TEŻ JEST
    WYPRZEDZANIEM. Niestety spora część zmotoryzowanych nawet o tym nie wie, co świadczy
    żenująco o poziomie szkolenia kierowców.

  • 13. Data: 2020-09-17 21:53:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 21:34, Przemek Jedrzejczak pisze:

> [...]
    zmotoryzowanych nawet o tym nie wie, co świadczy żenująco o poziomie szkolenia

    Uślając - niekoniecznie - przynajmniej jeśli dalej uznajemy wyższość
    prawa międzynarodowego nad wolskim. Jazda jednym pasem szybciej od
    drugiego jeśli natężenie ruchu jest takie że wszystkie pasy są zajęte
    nie jest wyprzedzaniem... z wyjątkiem właśnie przejść dla pieszych -
    wtedy jest;)

    6.Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jesttakie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
    szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym
    sięporuszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającegosię w danym rzędzie, to:a)bez
    naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda pojazdów na
    jednym pasie ruchuz większą szybkością niż na innym pasie nie będzie
    uważana za wyprzedzanie w rozumieniuniniejszego artykułu;"

    Ustęp 9 to właśnie o zakazie wyprzedzania na przejściach

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-09-17 22:14:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    ek-w-raciborzu-kierowca-busa-potracil-trzy-nastolatk
    i-na-pasachwideo/
    mogły wejść. Drugi baran jadący innym pasem na nie najezdza. Gdyby pierwszy baran
    użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie wchodziły
    tylko poczekaly nic by się nie stało.

    > Znowu pojadles chleba wodnego.

    Myślisz, że zatuszujesz kolejną swoją głupotę, inną, wymyśloną przez
    siebie głupotą?

  • 15. Data: 2020-09-17 22:17:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 21:53, Shrek pisze:

> [...]
    > uważana za wyprzedzanie w rozumieniuniniejszego artykułu;"
    >
    > Ustęp 9 to właśnie o zakazie wyprzedzania na przejściach

    Póki co w Wolce obowiązuje wolskie prawo

  • 16. Data: 2020-09-17 22:26:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 22:17, Uzytkownik pisze:

    > Póki co w Wolce obowiązuje wolskie prawo

    Znów uściślając - wolskie bezprawie:P

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-09-17 22:33:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-17 o 22:14, Uzytkownik pisze:

    > Myślisz, że zatuszujesz kolejną swoją głupotę, inną, wymyśloną przez
    > siebie głupotą?

    Wyjaśnisz jak można wyprzedzić stojący pojazd?
    A może przegapiłem jakieś nowe regulacje w PORD?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2020-09-17 22:57:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 17 września 2020 o 22:39:45 UTC+2 RadoslawF napisał(a):

    > Wyjaśnisz jak można wyprzedzić stojący pojazd?
    > A może przegapiłem jakieś nowe regulacje w PORD?
    >

    > Pozdrawiam
    Pojadł byś wodnego chleba to byś nie musiał się pytać.

  • 19. Data: 2020-09-18 00:57:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 17 września 2020 o 22:14:22 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    wchodziły tylko poczekaly nic by się nie stało.

    > Myślisz, że zatuszujesz kolejną swoją głupotę, inną, wymyśloną przez
    Jesteś uzyszkodnik taki głupi że masz to do raczej wrodzone niż nabyte. Temat nie
    jest o tym jednym zdarzeniu. On nie jest o żadnym takim zdarzeniu. Jest o zdarzajacej
    się sytuacji że jest kilka czy kilkanaście oczu i nic to nie daje bo są ofiary w
    ludziach. Takiej sytuacji nie da się zmienić wprowadzając kolejne coraz ostrzejsze
    prawo dla kierowców. Musi być zmiana systemowa obejmująca w pierwszej kolejności
    pieszych a potem kierowców. Ale ta zmiana nie może polegać na daniu super prawa
    pieszym bez dawania im zapasowych żyć.

  • 20. Data: 2020-09-18 06:46:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 22:33, RadoslawF pisze:

    > Wyjaśnisz jak można wyprzedzić stojący pojazd?
    > A może przegapiłem jakieś nowe regulacje w PORD?
    >

    > Pozdrawiam

    Obejrzałeś dokładnie ten film? Kiedy kierowca busa rozpoczął manewr
    wyprzedzania? Poczytaj też PoRD czego zabrania jeżeli chodzi o wyprzedzanie.