  • 61. Data: 2020-09-20 12:59:44
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Szedłbym do sądu. BTW - albo coś żle poliyłem albo koleś jechał
    > około 20 km/h -4 długości samochodu w trzy sekundy - powiedzmy
    > 18m/3sek = 6m/s= 22km/h. To ile jechał wyprzedzany?

    Na pewno jechał szybciej.

    > Wygląda na to, że rzeczywiście policjant leciał w chuja.

    No ale sam twierdzisz ze zle jechał...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 62. Data: 2020-09-20 13:02:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-20 o 11:48, RadoslawF pisze:

    > Sam pieprzysz, na filmie nie ma argumentów, tam sa fakty.

    Fakty, które są argumentami w tej dyskusji, że pierdzielisz głupoty.

    > Omijanie stojącego nie jest wyprzedzaniem.

    Niewiarygodne. Sam do tego doszedłeś, czy też ktoś Ci to powiedział?

    Tyle, że ja pisałem o wyprzedzaniu, a nie omijaniu.

    > Oczywiście że nie zmienia w cudowny, zmienia w naturalny pod warunkiem
    > że faktycznie kiedy sprawca rozpoczął manewr to poprzedzające
    > auto jeszcze jechało.
    >
    > Bo jeśli już nie jechało to pieprzysz podwójnie.

    No to przyjrzyj się dokładniej co jest na filmie. Powiększ ten film,
    zatrzymaj odtwarzanie i prześledź go klatka po klatce.

    Kierowca osobówki skręca w prawo, zajeżdżając drogę kierowcy busa.
    Kierowca busa zmienia pas na lewy i rozpoczyna manewr wyprzedzania
    osobówki, która się jeszcze porusza. Kierowca busa nie zwalnia ani nie
    zatrzymuje się przed pasami tylko wyprzedza na skrzyżowaniu (linia
    ciągła) oraz bezpośrednio przed przejściem i na przejściu.

    To, że samochód osobowy już stał w chwili uderzenia busa w pieszych nie
    ma tu żadnego znaczenia, ponieważ bezpośrednią przyczyną wypadku było
    wymuszenie pierwszeństwa na pieszych i niezachowanie należytej
    ostrożności (Art.26 pkt.1)

    Ponadto kierowca busa złamał:

    Art. 26

    Pkt.3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do winy i kwalifikacji czynu kierowcy
    busa?

    Oczywiście kierowca osobówki wymusił pierwszeństwo na kierowcy busa, ale
    to wykroczenie nie było bezpośrednią przyczyną wypadku.

  • 63. Data: 2020-09-20 13:28:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 12:59, Budzik pisze:

    > Na pewno jechał szybciej.

    No wlaśnie wydaje się, że szybciej, ale jak liczę, to mi tak wychodzi....

    > No ale sam twierdzisz ze zle jechał...?

    No bo właśnie _wydaje_ mi się, że za szybko - w sensie - jakby po
    wyprzedzeniu zobaczył, że tam ktoś jednak jest i tamten wyprzedzany
    jechał wolno bo zamierzał go przepuścić, to by nie zahamował. A taki
    jest IMHO "ostateczny" cel tego przepisu - żebyś nie pierdolnął pieszego;)

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2020-09-20 13:44:52
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-20 o 13:02, Uzytkownik pisze:

    > Fakty, które są argumentami w tej dyskusji, że pierdzielisz głupoty.

    Ale to ty pierdzielisz głupoty.

    > Niewiarygodne. Sam do tego doszedłeś, czy też ktoś Ci to powiedział?

    Pytanie kiedy tobie ktoś to skutecznie wytłumaczy?

    > Tyle, że ja pisałem o wyprzedzaniu, a nie omijaniu.

    A na filmie widać omijanie. I stąd cała dyskusja.

    > No to przyjrzyj się dokładniej co jest na filmie. Powiększ ten film,
    > zatrzymaj odtwarzanie i prześledź go klatka po klatce.

    Zrób to i podaj w której klatce poprzedzające auto stoi a w której
    sprawca je omija.

> [...]
    > się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
    >
    > Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do winy i kwalifikacji czynu kierowcy

    Ja nie bronię kierowcy busa, pieszych to on trafił.
    Ale neguje fakt wyprzedzania przez sprawcę bezpośrednio przed przejściem.

    > Oczywiście kierowca osobówki wymusił pierwszeństwo na kierowcy busa, ale
    > to wykroczenie nie było bezpośrednią przyczyną wypadku.

    A pośrednią?

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2020-09-20 14:33:15
    Od: robot <r...@o...pl>

    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-09-17/wypad
    ek-w-raciborzu-kierowca-busa-potracil-trzy-nastolatk
    i-na-pasachwideo/
    > Jeden baran zatrzymuje się przed przejściem żeby święte krówki (w tym przypadku)
    mogły wejść. Drugi baran jadący innym pasem na nie najezdza. Gdyby pierwszy baran
    użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie wchodziły
    tylko poczekaly nic by się nie stało.

    Świat nie doskonały jest. Ot i tyle.
    Doskonałych przepisów, dzięki którym nic się nikomu nie stanie też nie
    będzie.

    Ja się pocieszam tym , że nie ulegnę takiemu wypadkowi, bo ja się
    rozglądam na przejściu.

  • 66. Data: 2020-09-20 14:39:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 14:33, robot pisze:

    > Ja się pocieszam tym , że nie ulegnę takiemu wypadkowi, bo ja się
    > rozglądam na przejściu.

    Zakladam, że mało kto zakłada, że ulegnie wypadkowi:P

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2020-09-20 15:45:48
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 14:39, Shrek pisze:

    > Zakladam, że mało kto zakłada, że ulegnie wypadkowi:P

    Tak, ale można pospekulować, że chociaż takiemu wypadkowi nie ulegnę.

  • 68. Data: 2020-09-20 18:56:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 15:45, robot pisze:

    > Tak, ale można pospekulować, że chociaż takiemu wypadkowi nie ulegnę.

    Tak jak pisałem - większość tak zakłada:P

    --
    Shrek