  • 1. Data: 2012-07-26 14:11:14
    Temat: Kolizja 100% zwrotu mniej czy więcej
    Od: kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam wszystkich użytkowników chciałem wam przedstawić mój przypadek
    jestem posiadaczem yamahy fzs 600 z 98r. Kilka dni temu miałem kolizje a
    mianowicie jechałem drogą główną a z parkingu wyjechał mi koleś 2-3 m
    przed autem tzn wymusił i bez kierunku uderzyłemw niego z prędkością około
    40-50 km/h. Bez policji bo sie przyznał do winy spisaliśmy oświadczenie
    wszystko i wogóle i przyjechał do mnie rzeczoznawca pokazałem mu wszystkie
    uszkodzone elementy motoru czyli:obie klamki,nózka kołobiegów porysowany
    tłumik,porysowane 2 dekle od silnika ps ( na aswalcie był znaczek YAMAHA
    odbity) cała przednia owiewka połamana ,pęknięta szybka przednia
    ,przerysowana lampa przednia ,uszkodzone widełka pokrzywione
    prawdopodobnie,puściły te gumy co trzymają olej w amortyzatorach , stelarz
    owiewki połamany ,lusterko i kierunkowskaz i pług.
    I moje pytanie brzmi na ile moge oczekiwać zwrotu pieniędzy jaki mniej
    wiecej bedzie koszt takiej naprawy i czy oni na oryginalnych czesciach to
    robia. Bo zastanawiam się czy dać to do warsztatu czy na własy koszt to
    zrobić. Pan w ubezpieczalni mówił żeby dać do serwisu yamahy który jest 60
    km od mojego mijsca zamieskzania i niech oni zrobią dodatkowa wycene
    motoru i dołączyć to do papierów i wysłać tylko że nie wiem ile oni biorą.
    Za wszystkie wypowiedzi z góry dzięki

  • 2. Data: 2012-07-26 14:27:09
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy więcej
    Od: grzech <z...@g...com>

    >Bez policji bo sie przyzna do winy spisali my o wiadczenie<

    To nie było zbyt roztropne:( Sprawca w oświadczeniu napisze, że Cię
    nie widział bo jechałeś dwieście
    a na drugie koło opadłeś hamując tuż przed maską:)

    ____
    grzech
    tdm

  • 3. Data: 2012-07-26 14:39:18
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy wi?cej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-26, kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl> wrote:
> [...]
    > km od mojego mijsca zamieskzania i niech oni zrobią dodatkowa wycene
    > motoru i dołączyć to do papierów i wysłać tylko że nie wiem ile oni biorą.

    Jaki ubezpieczyciel? Przy takich szkodach prawdopodobnie zrobia Ci calke
    czyli zostaniesz z wrakiem i dostaniesz roznice pomiedzy wartoscia sprzed
    szkody (zanizona) i wartoscia motocykla po szkodzie (zawyzona). Ile taki
    FZS 600 '98 jest warty? 5-6k? Za taka kwote w ASO to kupisz owiewke, szybe
    i tlumik, no moze jeszcze jakis dekiel.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-07-26 14:57:50
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiĂŞcej
    Od: kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl>

    Mam 2 świadków zdjęcia z miejsca wypadku myśle że nie będzie problemów
    koleś młody 22 lata wystraszony zobaczymy. nom około 7 bo miałem zadbany
    motor a zawsze mogę się odwołac od ceny którą mi podadzą jak całke dostane
    to złom? jak silnik jest dobry...?

  • 5. Data: 2012-07-26 15:04:12
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 26.07.2012 14:57, kogucicho007 wrote:
    > jak całke dostane to złom? jak silnik jest dobry...?

    To nie tak, po prostu naprawa w świetle przepisów będzie dla
    ubezpieczyciela nieopłacalna, bo przekroczy 70% wartości motocykla, co
    przy tym roczniku jest więcej niż prawdopodobne. Motocykl będziesz mógł
    sprzedać, albo naprawiać we własnym zakresie.
    Pozostaje teraz czekać na oficjalne stanowisko ubezpieczalni.

    Policję zawsze opłaca się wezwać, powstaje protokół ze zdarzenia, który
    je uwiarygadnia w oczach ubezpieczyciela. Daje też mniejsze pole do ew.
    mataczenia ze strony sprawcy.

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 6. Data: 2012-07-26 15:31:50
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-26 14:11, kogucicho007 pisze:
> [...]
    > ,uszkodzone widełka pokrzywione prawdopodobnie,puściły te gumy co
    > trzymają olej w amortyzatorach , stelarz owiewki połamany ,lusterko i

    Olaboga. nozka kolobiegow, aswalt i stelarz mnie zabily !

> [...]
    > wycene motoru i dołączyć to do papierów i wysłać tylko że nie wiem ile
    > oni biorą. Za wszystkie wypowiedzi z góry dzięki

    Zawiez do Yamahy, niech Ci zrobia kosztorys (czesci + robocizna).
    Wiekszosc serwisow robi takie cos za friko. Bedziesz mial pozycje
    wyjsciowa do negocjacji z ubezpieczalnia. Cena Cie pewnie zabije ale to
    nie Ty bedziesz przeciez placil. Upieraj sie na naprawe. W nalepszym
    przypadku dostaniesz to, co wyceni Yamaha, naprawisz czesciami uzywanymi
    i bedziesz pare tysi do przodu. W najgorszym zechcesz naprawy
    bezgotowkowej w serwisie. A jak sie z serwisem potem dogadasz to juz
    Twoja sprawa ;)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 7. Data: 2012-07-26 15:35:22
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy wiecej
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "duddits" <p...@N...gomoto.tv> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Policję zawsze opłaca się wezwać, powstaje protokół ze zdarzenia, który je
    > uwiarygadnia w oczach ubezpieczyciela. Daje też mniejsze pole do ew.

    70% jest dla AC
    dla OC sprawcy jest 100%

  • 8. Data: 2012-07-26 15:40:05
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-26 14:57, kogucicho007 pisze:
> [...]
    > motor a zawsze mogę się odwołac od ceny którą mi podadzą jak całke
    > dostane to złom? jak silnik jest dobry...?

    Ciuchy też daj do wyceny.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 9. Data: 2012-07-26 15:46:00
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    kogucicho007 <kogucicho007@_nospam_wp.pl> wrote:

    > I moje pytanie brzmi na ile moge oczekiwać zwrotu pieniędzy

    Doradzę tylko tyle (z doświadczenia kolegi) - możesz rozpocząć trzy
    niezależne procedury:

    - zwrotu kasy za motocykl
    - zwrotu kasy za ciuchy (spodnie, kask, rękawice, itd.)
    - zwrotu kasy za uszczerbek na zdrowiu

    Jak to dokładnie wygląda nie wiem, może inni napiszą.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 10. Data: 2012-07-26 17:00:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-26, kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl> wrote:
> [...]
    > motor a zawsze mogę się odwołac od ceny którą mi podadzą jak całke dostane

    Ich tam wali czy zadbany czy nie, beda mieli w tabelce 5k to wpisza 5k.
    Odwolac sie mozesz ale duzo nie wywalczysz.

    Jak calke dostaniesz to dostajesz roznice miedzy wartoscia z przed szkody
    a wartoscia gruzu, czyli psie pieniadze i zostajesz z wrakiem a co juz z tym
    zrobisz to Twoja sprawa.

    --
    Artur
    ZZR 1200