  • 91. Data: 2021-05-21 10:47:47
    Temat: Re: Kryptowaluty
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.05.2021 o 12:10, pioruns pisze:

    > O kur... nastepny retard ?, ktory nie rozumie, ze Bitcoin to
    > zdecentralizowany system, i nie ma "pomyslodawcow" ani "wlascicieli".

    Co to jest "retrad"? I jak to nie ma pomysłodawców? Co do tej licencji
    to oczywiście był żart.

  • 92. Data: 2021-05-21 10:48:36
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.05.2021 o 13:35, _Master_ pisze:

    > Kilka lat temu też myślałem że to ZALETA.
    > Dziś to tylko cecha ;-)

    Jak mogłeś tak pomyśleć, gdy jest właściciel to bezpośrednio czy
    pośrednio ktoś za to odpowiada, gdy takiego nie ma to pozostaje szukanie
    wiatru w polu. Widzę  tu głosy że dla niektórych inwestycja w Bitcoin =
    inwestycja w akcje firm na GPW,  głupszego absurdu chyba nikt nie jest w
    stanie wymyślić.

  • 93. Data: 2021-05-21 10:52:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2021 22:02:56 +0200, Roman Tyczka wrote:

    > Prawo to wymysł garstki ludzi, żeby ciemiężyć większość. Podobnie jak
    > religia i polityka.

    No, akurat patenty sluza tez rozpowszechnianiu techniki.

    > Nie fikcyjny tylko anonimowy.

    Podpisal sie "Satoshi". To jakby teraz jakis Kowalski domagal sie
    swoich praw, to mialby klopot.

    > I biorąc pod uwagę jaki cel ma btc w
    > fundamencie... nie dziwi mnie jego/ich anonimowość nic a nic.

    A jaki ma cel?

    > Patent? Czyli co?
    > Bo wiesz... kod btc jest open source, wiesz co to znaczy i jakie ma
    > konsekwencje?

    Patent to patent.
    U nas co prawda algorytmy ponoc nie moga byc patentowane, ale w USA
    moga.

    J.

  • 94. Data: 2021-05-21 11:01:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-21-maja-2021 o 10:48, trybun pisze:
    > Jak mogłeś tak pomyśleć,

    Zdecentralizowany, otwarty... czyli wszystko wiadomo jak to działa nic
    nie ginie, nie można zmanipulować...

    Jak się okazało można DRASTYCZNIE manipulować kursem i to przekreśla
    wszystkie szczytne założenia ;-)

  • 95. Data: 2021-05-21 11:06:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 10:48:36 +0200, trybun wrote:

> [...]
    > wiatru w polu. Widzę  tu głosy że dla niektórych inwestycja w Bitcoin =
    > inwestycja w akcje firm na GPW,  głupszego absurdu chyba nikt nie jest w

    No jak?
    Kupujesz akcje i zarobisz, albo stracisz. Tak samo, jak z BTC.
    Ba - kupilesz, to jestes wlascicielem akcji, czyli wspolwlascicielem
    przedsiebiorstwa, wiec odpowiadasz ... sam przed soba? :-)

    Mozna tez zagrac GPW na instrumentach pochodnych, i do kogo chcesz
    potem pretensje miec?

    Albo mozna bylo kupic akcje Ideabanku, i co? I nic.

    Mozna tez bylo kupic obligacje Getbacku czy "swiadectwa" Amber Gold,
    tam rzekomi winni siedza, ale pieniedzy nie ma ..

    J.

  • 96. Data: 2021-05-21 11:38:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 11:01:49 +0200, _Master_ wrote:

    > Zdecentralizowany, otwarty... czyli wszystko wiadomo jak to działa nic
    > nie ginie, nie można zmanipulować...
    >
    > Jak się okazało można DRASTYCZNIE manipulować kursem i to przekreśla
    > wszystkie szczytne założenia ;-)

    A byly jakies zalozenia co do kursu?

    Bylo pare innych zalozen w projekcie, imo - nierozsadnych.

    J.

  • 97. Data: 2021-05-21 12:05:32
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 20/05/2021 19:02, _Master_ wrote:

    > Ludzie a dokładnie większość DEBILI która rządzi w tfuuu demokracji

    > Będzie. Zaufaj tfuu demokracji ;-)

    No zaufalem. Kupilem pierwsze Bitcoiny 10 lat temu.

    > Tak zostałem w komunie wychowany a teraz głosuję na Konfederację
    > Przyłącz się a coś z tego będzie. A jak NIE to banki zagarną krypto.
    > Albo przez biurokratyczny zakaz albo wyparcie/przejęcie.

    Ja tez glosuje na Konfederacje. I na ich poprzednikow przez wiele
    ostatnich lat. Komuna, socjalizm, lewactwo, to nie dla mnie.

    Banki nie moga zagarnac Bitcoina. To jest zdecentralizowany system i nie
    da sie nim sterowac, staram sie to wytlumaczyc. Zdecentralizowany system
    to nie jest to samo co demokracja. Demokracja w obecnej formie to
    pokraka. Bitcoin tak nie dziala, poczytaj.

    > Też kiedyś coś tam gdzieś wykopałem. Ty będziesz miał tyle z tego co ja ;-)

    Chlopie ja juz dom za Bitcoiny kupilem. Trzeba miec jaja i trzymac. Kto
    ryzykuje i inwestuje, ten potem (po dlugich latach cierpliwego trzymania
    i dokupowania na spadkach) spija smietanke.

    > Dobrze że nie spekulujesz. Dzieci by Ci tego nie wybaczyły ;-)

    Inwestowanie dlugoterminowe dla dzieciakow ma totalny sens. Czy to
    zloto, akcje, czy Bitcoiny. Kto sie bawi spekulacja to straci zanim sie
    czegos dorobi.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 98. Data: 2021-05-21 12:26:43
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 21.05.2021 10:52, J.F wrote:

    > No, akurat patenty sluza tez rozpowszechnianiu techniki.

    Że co? Tak samo prawo autorskie ułatwia rozpowszechnianie kultury.

    > Podpisal sie "Satoshi". To jakby teraz jakis Kowalski domagal sie
    > swoich praw, to mialby klopot.

    > A jaki ma cel?

    https://bitcoin.org/files/bitcoin-paper/bitcoin_pl.p
    df

    > Patent to patent.
    > U nas co prawda algorytmy ponoc nie moga byc patentowane, ale w USA
    > moga.

    Nie ma żadnego patentu, w oprogramowaniu stosuje się licencje, raz
    otwarta licencja nie może być zamknięta.

    --
    pzdr
    Roman

  • 99. Data: 2021-05-21 12:41:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To przestępstwo.

    -----

  • 100. Data: 2021-05-21 12:44:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To ten sprzęt, przez który Animkę administracja podsłuchuje przy czynnym współudziale
    związku przestępczego hydraulika i elektryka.
    Gdy Animka śpi, z bębna wychodzą trole psując co popadnie.

    -----