  • 1. Data: 2020-12-23 17:19:26
    Temat: Kto ma e-call ...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Kto ma e-call ...

    .. a kto nie ma.

    Takie pytanie ... chyba do właścicieli nowych pojazdów.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/ECall

  • 2. Data: 2020-12-23 17:45:54
    Temat: Re: Kto ma e-call ...
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/12/2020 16:19, ii wrote:
    > Kto ma e-call ...
    >
    > .. a kto nie ma.
    >
    > Takie pytanie ... chyba do właścicieli nowych pojazdów.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/ECall

    Mam, a wlasciwie mialem OnStara bo po przejeciu przez PSA przestanie
    dzialac za kilka dni.

  • 3. Data: 2020-12-23 19:01:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.12.2020 o 17:45, K pisze:

    > Mam, a wlasciwie mialem OnStara bo po przejeciu przez PSA przestanie
    > dzialac za kilka dni.

    OnStar to jakby coś innego. Dużo funkcji, które można wykorzystać z
    pożytkiem ale i do inwigilacji. ECall znacznie prostszy jest, ale nie
    powinien móc wyłączyć się bo potrzebuje tylko 112. No nie wiem, jak to
    tam dokładnie z tym potrzebowaniem jest bo używane są jednak eSIM czy
    eUICC co nie byłoby potrzebne gdyby korzystało tylko ze 112. Może OnStar
    też całkiem nie przestanie działać.

  • 4. Data: 2020-12-24 13:58:51
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 23 Dec 2020 19:01:36 +0100, ii <i...@o...invalid> wrote:

> [...]
    >tam dokładnie z tym potrzebowaniem jest bo używane są jednak eSIM czy
    >eUICC co nie byłoby potrzebne gdyby korzystało tylko ze 112.

    W Fordzie C-Max 2016 e-call korzystał ze sparowanego z systemem Sync
    telefonu. Nie ma na pokładzie żadnych kart sim w różnej postaci.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2020-12-24 21:35:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.12.2020 o 13:58, j...@i...pl pisze:

    > W Fordzie C-Max 2016 e-call korzystał ze sparowanego z systemem Sync
    > telefonu. Nie ma na pokładzie żadnych kart sim w różnej postaci.

    Nie sądzę. Do korzystania ze 112 nie potrzeba żadnej karty a istnieje
    duże ryzyko, że osobny fizyczny smartfon nie przetrwa kolizji. Więc to
    musi być tak zrobione, że system działa bez telefonu, ale jakieś
    rozszerzone funkcje wykorzystują go. Inaczej by to nie miało sensu.

  • 6. Data: 2020-12-26 22:47:00
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 24.12.2020 o 21:35, ii pisze:

> [...]
    > musi być tak zrobione, że system działa bez telefonu, ale jakieś
    > rozszerzone funkcje wykorzystują go. Inaczej by to nie miało sensu.

    Niestety Ford tak to zrobił, ze musisz mieć po bluetoothie sparowany
    telefon. Wtedy zadzwoni na 112 w razie czego, o ile wypadek przeżyje
    akumulator, elektronika i telefon w kabinie. W nowych fordach już jest
    to normalnie zrobione. Jest układ "telefonu' z własnym zasilaniem.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 7. Data: 2020-12-28 13:46:28
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 24 Dec 2020 21:35:42 +0100, ii <i...@o...invalid> wrote:

    >Nie sądzę.

    "Gdy dojdzie do wypadku, w chwili aktywacji poduszek powietrznych lub
    odcięcia pompy paliwowej, Emergency Assistance automatycznie połączy
    się za pomocą telefonu komórkowego ze służbami ratunkowymi, aby podać
    im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS miejsca
    zdarzenia). Ma to ogromne znaczenie w momencie, gdy kierowca jest
    nieprzytomny. System Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency
    Assistance) umożliwia powiadomienie o zaistniałej sytuacji lokalnych
    operatorów służb ratowniczych w 26 językach odpowiednich dla 40
    regionów europejskich. System wykorzystuje informacje przekazywane
    przez pokładową jednostkę GPS, a także mapy i sieć telefonii mobilnej,
    aby określić miejsce wypadku, a następnie wybiera numer alarmowy za
    pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego kierowcy."

    --
    Pozdrawiam - jerzu
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2020-12-28 19:34:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.12.2020 o 13:46, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > aby określić miejsce wypadku, a następnie wybiera numer alarmowy za
    > pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego kierowcy."

    I to jest e-call?

  • 9. Data: 2020-12-30 00:55:20
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 28 Dec 2020 19:34:26 +0100, ii <i...@o...invalid> wrote:

    >I to jest e-call?

    A nie? Ford ma po prostu swoją nazwę tego systemu.

    --
    Pozdrawiam - jerzu
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2020-12-30 01:22:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.12.2020 o 00:55, j...@i...pl pisze:

    > A nie? Ford ma po prostu swoją nazwę tego systemu.

    No nie :-)

    Ford ma rozbudowany system, który oferuje także podobną do e-call
    funkcjonalność.

    https://en.wikipedia.org/wiki/ECall#Similar_Initiati
    ves