  • 31. Data: 2023-02-15 16:53:01
    Temat: Re: Kto mówi, że nie da się ładować w bloku
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 13.02.2023 o 15:39, J.F pisze:

    > Gniazdek na razie nie ma, wiec pytanie skąd sie mają wziac.
    > Spoldzielnia/wspolnota/miasto ma zainstalowac,
    > czy na latarniach zainstalowac ?

    Nie skąd tylko komu.

  • 32. Data: 2023-02-15 16:56:33
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Jak właściciel domu chce ładować auto, to gniazdko musi zainstalować
    > sobie sam. Jak mieszkańcy spółdzielni chcą ładować auta, to wniosek
    > wydaje się prosty. Napisać uchwałę, przegłosować i "środkami
    > spółdzielni" zamontować.

    Światłowodów nie prowadzi i prądu też nie musi. Nie może tylko odmówić.

  • 33. Data: 2023-02-15 16:59:57
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 14.02.2023 o 11:20, J.F pisze:

    > Moze byc mały problem - blok jest spółdzielni, ale ulica
    > niekoniecznie.

    Problem jest głównie taki, że spółdzielnia poleca "korzystanie z
    ładowarek komerycjnych", więc na swoim też nie ma zamiaru robić.

    > Gniazka moga byc na bloku, ale zostaje problem drugiej strony ulicy
    > i kabli na chodniku.

    To niczego nie zmienia. Interesu nie ma nikt poza użytkownikami.

  • 34. Data: 2023-02-15 17:08:46
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Dziwne pytania zadajesz - chce zrobić grilla u sąsiada, ale ten ma
    > ogrodzenie, zamkniętą furtkę i generalnie muszę się pytać czy mogę wejść.
    >
    > Albo te ładowarki robicie na terenie spółdzielni albo dogadujecie się z
    > właścicielem terenu gdzie chcecie je postawić albo zmieniasz
    > spółdzielnie na taką która ma dogodniejsze warunki.
    >
    > Pojawiły się auta elektryczne, okazuje się że nie bardzo są kompatybilne
    > z chciejstwem mieszkańców dużych osiedli i czego oczekujesz? Niech kto
    > jakąś ustawą nakaże...?

    Ustawa trochę miałaby sens a trochę nie. Media są w pewnym zakresie
    zabezpieczone i dzięki temu mieszkania są mieszkanimi. Garaże już nie.
    Tym bardziej parkingi w sensie możliwości ładowania elektryków.

    I tu chodzi o to, by ktoś mógł rozważyć zakup elektryka a nie że już go ma.

  • 35. Data: 2023-02-15 17:10:11
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 14.02.2023 o 19:24, Shrek pisze:

    > Na początek zauważyć, że elektryki mają wadę, która eliminuje je dla
    > sporej części ludzi. Gdyby tak istniały samochody które można zatankować
    > w pięć minut na stacji benzynowej...

    No gdyby babcia miała wąsy to by była ...

    Jest generalnie tak, że podnoszona kwestia trudności ładowania elektryka
    w mieście jest głównie kwestią dostępu do gniazdka a nie budowania
    stacji ładowania.