  • 11. Data: 2009-04-27 16:32:56
    Temat: Re: Ktore Walke-Talke?
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 27 Kwi, 14:49, "adam" pisze....
    > https://ssl.allegro.pl/item612892618_krotkofalowka_t
    opcom_twintalker_...>http://pmr446.info/viewtopic.ph
    p?t=1287
    > Ale moje pytanie bylo konkretne: ktore z tych dwoch powyzszych aparatow wybtac?

    W firmie, na co dzień, używam właśnie tego Topcoma.
    Nie ma z nim żadnych problemów, więc z czystym sumieniem mogę
    go polecić. Tej Motorowi nie znam, więc o niej się nie wypowiadam.
    Ogólnie Motorola jest poważniejszą firmą, ale zapewne oba
    te modele robią małe, sprawne, chińskie rączki :)

    Ircys

  • 12. Data: 2009-04-27 23:52:36
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > W firmie, na co dzień, używam właśnie tego Topcoma.
    OK. On ma taka funcje jak vox. Ale nie chce ona dzialac po podlaczeniu
    zewnetrznego mikrofuny z glosniczkiem. Tak to ma byc?
    adam

  • 13. Data: 2009-04-28 06:17:13
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > OK. On ma taka funcje jak vox. Ale nie chce ona dzialac po podlaczeniu
    > zewnetrznego mikrofuny z glosniczkiem. Tak to ma byc?

    A jakie złącze ?
    Nie wiem jak teraz Motorola ale kiedyś sporo radiotelefonów miało wtyk
    minijack albo mikrojack mono.
    Na złączu było napięcie stałe do zasilana wkładki elektretowej a zamknięcie
    obwodu powodowało załączenie nadajnika.
    Mikrofony więc były prościutke - wkładka i przycisk nadawania SZEREGOWO z
    nią.
    Motorola pod koniec lat 90 w niektorych modelach do samego mikrofonu zdaje
    się (słabo pamiętam) robiła mikrojack stereo a bywało że był mini jack ale z
    czterema stykami (razem z żyłą glośnikową).
    Były do tego przejściówki.
    Podobno w końcu zmienili parametry elektryczne załączania PTT (załączanie
    nadawania) i trzeba było albo kupowac ich oryginalne mikrofonogłośniki albo
    dodawać w jednym z miejsc rezystor.
    Po co to piszę ?
    Aby pokazać że "zwykly" mikrofon ma przycisk PTT szeregowo z wkładką.
    Gdy aktywujemy VOX może być konieczność wciśnięcia PTT na stałe (może jest
    obok przycisku przełącznik, który to robi).
    I wtedy VOX zadziała i będzie przełączał na odbiór w czasie ciszy mimo
    wciśnięcia przycisku PTT i zamknięcia obwodu mikrofonowego.
    Piszę też o tym, że producenci tak starają się namieszać w standardach
    mikrofonogłośników (by nawet podróbkowicze nie nadążali), że może nie
    działać nie tylko mikrofonoglosnik od innego producenta ale i od tego samego
    producenta ale starszego modelu.
    vari

  • 14. Data: 2009-04-28 14:53:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 01:52, "adam" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > OK. On ma taka funcje jak vox. Ale nie chce ona dzialac po podlaczeniu
    > zewnetrznego mikrofuny z glosniczkiem. Tak to ma byc?

    U mnie działa, sprawdziłem przed chwilą (na słuchawce firmowej z
    zestawu)

    Ircys

  • 15. Data: 2009-04-28 17:10:14
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > U mnie działa, sprawdziłem przed chwilą (na słuchawce firmowej z
    > zestawu)

    O, to ciekawe, Bo ja sprawdzam tez na firmowych sluchawkach z zestawu (chodzi o
    te male glosniczki z mikrofonem) i nie dzialaja. Ani jeden. Dzialaja dopiero jak
    sie nacisnie przycisk na tym glosniczku, ale to nie jest wywolanie glowem.
    adam

  • 16. Data: 2009-04-28 17:22:07
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A jakie złącze ?
    Nie wiem. Jack, ale cienki. Ma 4 styki.

    > Gdy aktywujemy VOX może być konieczność wciśnięcia PTT na stałe (może jest
    > obok przycisku przełącznik, który to robi).
    Nie ma niczego takiego. Jak wcisne przycik PTT w mikrofonoglosniku, to jest po
    prostu nadawamie i tyle. Glos nie ma z tym nic wspolnego.
    adam

  • 17. Data: 2009-04-28 21:52:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 19:10:14 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > sie nacisnie przycisk na tym glosniczku, ale to nie jest wywolanie glowem.

    Ja mam Motorole oraz mikrofono-słuchawki do nich.
    Żeby działał VOX, musi być podłączona specjalna słuchawka VOX (mam 1
    sztukę), posiadająca dodatkowy przełącznik, który nastawia się właśnie
    na VOX.
    Zwykłe słuchawki funkcji VOX-u nie obsługują.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 18. Data: 2009-04-29 05:43:36
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Nie ma niczego takiego. Jak wcisne przycik PTT w mikrofonoglosniku, to
    > jest po
    > prostu nadawamie i tyle. Glos nie ma z tym nic wspolnego.

    Tak powinno być i tak bywa.
    Ale bywa (jak opisałem) że z powodu np zastosowania innego niż fabryczny
    mikrofonu, VOX działa TYLKO wtedy gdy wcisniemy na stałe przycisk PTT, co
    jest glupie ale wynika z konstrukcji mikrofonoglośnka, którą też opisałem -
    te najpopularniejsze to wkładka elektretowa i SZEREGOWO z nią wyłącznik oraz
    mikrojack ale MONO.
    Działa to z radiami z VOXem ale trzeba trzymać przycisk PTT.
    W oryginalnych jest np dodatkowy dwustabilny przełącznik i instrukcja
    nakazuje g przełączyć przez aktywacją funkcji VOX.
    U Ciebie wcale tak być nie musi.
    vari

  • 19. Data: 2009-04-29 11:35:32
    Temat: Re: Ktore Walke-Talkie?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Potwierdzam wysoką jakość przenośnych Icomów, BTW sporo modeli jest Made in Japan
    (ale walkie -talkie nie wiem).
    Wady Icoma to często skomplikowane menu (bez instrukcji nie domyślisz się funkcji za
    ch....) i pewnie drogie oryginalne akumulatory, no i Icomy zwykle czarne są jak Fordy
    T ;-))
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-04-30 06:54:32
    Od: SP1 QXL <s...@s...pl>

    adam pisze:
    > Konretnie chodzi mi o porownanie tych modeli:
    > https://ssl.allegro.pl/item612892618_krotkofalowka_t
    opcom_twintalker_9100_ss_wroc.html
    > http://pmr446.info/viewtopic.php?t=1287

    Kolego, ale to NIE TA GRUPA!!!