  • 1. Data: 2022-08-05 16:23:46
    Temat: Ktoś coś wie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    o firmie Reichelt.de ?

    Miesiąc temu zamówiłem u nich układy ( obecnie ciężko dostępne ) - ale w
    chwili zamówienia mieli je ( wg ich strony ) na stanie.

    Od tego czasu dostaję tylko maile o kolejnych terminach dostawy , z
    których nic nie wynika.
    Na moje pytania ( coraz mniej uprzejme ) zero odpowiedzi.

    Co to kurła jest ??

  • 2. Data: 2022-08-05 21:48:05
    Temat: Re: Ktoś coś wie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 16:23:55 UTC+2 sundayman napisał(a):
> [...]
    > których nic nie wynika.
    > Na moje pytania ( coraz mniej uprzejme ) zero odpowiedzi.

    Zapłaciłeś?
    Jak kartą to chargeback.
    Jak nie to szkoda ;P

  • 3. Data: 2022-08-06 00:45:39
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Zapłaciłeś?
    > Jak kartą to chargeback.
    > Jak nie to szkoda ;P

    Przecież to nie rozwiązuje tematu, bo zapewne nie o kasę chodzi, tylko o
    brakujące podzespoły.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2022-08-06 02:54:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zapłaciłeś?
    > Jak kartą to chargeback.
    > Jak nie to szkoda ;P

    kartą oczywiście. No ale siedzę jak ta piz*a i czekam na elementy.
    Gdybym na nie nie liczył to zmieniłbym plany i robiłbym inaczej.
    A teraz jestem w dupie.

    Ale poza tym - to ponoć jakaś "poważna firma" jest.
    Czy nie ? Ktoś ma z nimi jakieś doświadczenia ?

  • 5. Data: 2022-08-06 02:55:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    https://crn.pl/aktualnosci/reichelt-elektronik-wszed
    l-do-polski/

    no to chyba nie jest jakiś krzak ?

  • 6. Data: 2022-08-08 13:02:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zapłaciłeś?
    > Jak kartą to chargeback.

    Zapytam z ciekawości (choć właściwie pytanie NTG).
    Czy m-transfer opłacony kartą kredytową to jest (w tym sensie) jak
    zapłacenie kartą, czy nie?

    Mam od zawsze obawy przed podawaniem danych karty gdziekolwiek więc
    płacę w necie tylko szybkimi płatnościami gdzie rzecz się sprowadza do
    logowania się w swoim banku.
    P.G.

  • 7. Data: 2022-08-08 16:22:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, August 8, 2022, 1:02:22 PM, you wrote:

    > Zapytam z ciekawości (choć właściwie pytanie NTG).
    > Czy m-transfer opłacony kartą kredytową to jest (w tym sensie) jak
    > zapłacenie kartą, czy nie?

    Zależy. Jeśli płacisz za zakupy, to zazwyczaj jest to normalna
    transakcja. mBank ostrzega, jeśli zapłata przez mTransfer jest
    traktowana jako przelew i obciążana opłatą.

    > Mam od zawsze obawy przed podawaniem danych karty gdziekolwiek więc
    > płacę w necie tylko szybkimi płatnościami gdzie rzecz się sprowadza do
    > logowania się w swoim banku.

    Jest bardzo mało miejsc, gdzie nie można zapłacić mTransferem. Do
    takich mam PayPal i Google Pay jako pośredników. W sytuacji całkowitej
    niepewności zawsze mogę użyć jednorazowej, wirtualnej karty Revolut.

    Karty mBank przy platnościach internetowych używają 3D-security -
    czyli musisz i tak zatwierdzić transakcję w aplikacji. Pilnuj, czy
    zatwierdzasz transakcję jednorazową czy stałą!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-08-08 21:09:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Aug 2022 16:22:47 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Zależy. Jeśli płacisz za zakupy, to zazwyczaj jest to normalna
    > transakcja. mBank ostrzega, jeśli zapłata przez mTransfer jest
    > traktowana jako przelew i obciążana opłatą.

    Pokręciłeś. mTransfer jest takim automatycznym mechanizmem przelewu
    wewnątrz mBanku, jeśli odbiorca (sklep) ma konto w mBanku. mTransfer
    z karty jest bezpłatny i traktowany jako przelew wewnętrzny.
    Aby znieść ograniczenie mTransferu (sklep musi mieć konto w mBanku)
    mBank udostępnia inną formę płatności tzw. mBank API, płatność przez
    mBank API (można nie zauważyć różnicy w ikonach na stronie prowajdera
    płatności) umożliwia dokonanie płatności sklepowi na jego dowolny nr
    konta poza mBankiem, wtedy taka płatność kosztuje tyle co zwykły
    przelew zewnętrzny. Stąd przy wyborze metody płatności trzeba zwrócić
    uwagę czy dany prowajder płatności udostępnia mTransfer czy mBank API
    bo to drugie może być płatne (będzie stosowny komunikat przy
    potwierdzeniu TANem).

    > Jest bardzo mało miejsc, gdzie nie można zapłacić mTransferem.

    Tam jest wtedy najprawdopodobniej mBank API.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2022-08-10 13:35:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zależy. Jeśli płacisz za zakupy, to zazwyczaj jest to normalna
    > transakcja.

    Rozumiem, że normalna transakcja oznacza, że w razie co jest prawo do
    chargeback.

    > Karty mBank przy platnościach internetowych używają 3D-security
    > czyli musisz i tak zatwierdzić transakcję w aplikacji.

    Rozumiem, że mówisz o innych transakcjach niż m-transfer. Nigdy nie
    instalowałem aplikacji. mTransfer potwierdzam tylko kodem sms.
    P.G.

  • 10. Data: 2022-08-10 14:24:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 10.08.2022 13:35, Piotr Gałka wrote:

    > Rozumiem, że normalna transakcja oznacza, że w razie co jest prawo do
    > chargeback.

    Chargeback wynika z regulacji organizacji karciancyh (VISA/Mastercard) i
    dotyczy *wyłącznie* transakcji karcianych.

    Bliki/przelewy nie mają możliwości użycia mechanizmu chargeback.

    Piotrek