  • 31. Data: 2021-03-10 18:57:20
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Swift <p...@g...com>

    The Eco ball is designed to float as the machine starts filling isolating any stale
    water in the pump and preventing any detergent being allowed to settle in the sump
    and not being dissolved in the wash water.

    https://www.espares.co.uk/answer/es545182/47506?Part
    TypeId=1558&ModelId=411554&SearchTerm=washing+machin
    e+sump+hose

  • 32. Data: 2021-03-10 19:24:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 16:33, J.F. pisze:

> [...]
    > wciąż tak samo wydajne produkty zostają przyporządkowane do nowej skali
    > klas energetycznych na etykietach (A-G)
    >
    > -Klasa A została dedykowana dla najbardziej zaawansowanych sprzętów
    >
    > -Wprowadza się skalę klas hałasu
    > urządzenia najcichsze otrzymają klasę A, a najgłośniejsze klasę D
    >
    > -Mocno zmieniają się zasady wyliczeń
    >  parametrów urządzenia podanych na etykiecie w przypadku np. pralek lub
    > zmywarek
    >
    > -Nie zmienia się!
    > Wydajność produktów! Są one nadal tak samo przyjazne dla środowiska, ale
    > z nowymi kolorami i klasami energetycznymi.

    Swoją drogą jaki % przyszłych użytkowników potrafi przeanalizować te
    parametry dla kilku modeli i wyciągnąć sensowne wnioski.

    BTW: kiedyś na pl.rec.dom użytkowniczki prowadziły dysputę na temat jak
    wybrać czajnik. Otóż czajnik to się dobiera się do koloru kuchni :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 33. Data: 2021-03-10 19:36:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > BTW: kiedyś na pl.rec.dom użytkowniczki prowadziły dysputę na temat jak
    > wybrać czajnik. Otóż czajnik to się dobiera się do koloru kuchni :)

    A to są jakieś inne racjonalne ktyteria wyboru?!

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2021-03-10 19:38:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > BTW: kiedyś na pl.rec.dom użytkowniczki prowadziły dysputę na temat jak
    > wybrać czajnik. Otóż czajnik to się dobiera się do koloru kuchni :)

    A to są jakieś inne racjonalne kryteria wyboru?!

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2021-03-10 19:43:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > A to są jakieś inne racjonalne kryteria wyboru?!

    A są. Mnie np. nie rajcują czajniki szklane, w których widać kamień, ani
    takie o mocy powyżej 3 kW.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 36. Data: 2021-03-10 19:47:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > A są. Mnie np. nie rajcują czajniki szklane, w których widać kamień, ani
    > takie o mocy powyżej 3 kW.

    W kuchni nie mam wielu przeszkleń, więc taki przezroczysty też by mi nie
    odpowiadał. Moc wszystkie mają podobną, więc pozostaje główne kryterium
    wyboru, wymienione na wstępie.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2021-03-10 21:29:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-10 o 19:43, PeJot pisze:

    > A są. Mnie np. nie rajcują czajniki szklane, w których widać kamień, ani
    > takie o mocy powyżej 3 kW.

    Kupiłem tani czajnik i działa już dosyć długo.
    Poprzednio w tym samym czasie musiałem zmienić ze trzy przepalone drogie
    czajniki.
    Okazuje się, że nawet wysoka cena nie gwarantuje dłuższej żywotności
    sprzętu.

    WM

  • 38. Data: 2021-03-11 01:37:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-10, Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:
    > Jest Wed, 10 Mar 2021 12:30:17 +0100, J.F. pisze:
    > Zapewne zalety są takie, że wersja zintegrowana jest łatwiejsza (i tańsza)
    > w produkcji. Czy jest mniej, czy bardziej trwała - nie mam pojęcia.
    > W każdym razie wolałem mieć możliwość naprawy DIY, gdyby zaszła taka
    > potrzeba.

    A byłbyś skłonny za taką możliwość dopłacić? "Zalezy ile"? :) Ale też z
    czasem nabrałem watpliwości, czy np. dla 200-400zł oszczędności opłaca
    mi się jakaś większa babranina z tym czy z tamtym. Co innego jakbym był
    bezrobotnym lub już na emeryturze...

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2021-03-11 01:58:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-10, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2021-03-10 o 14:16, J.F. pisze:
    > Kto wie jak będzie w przyszłości?
    > Stawiam na to, że rozwinie się przemysł nastawiony na obsługę tych co
    > będą chcieli sami składać sprzęt.

    "Refurbishing" i "remanufacturing". Odsetek ludzi, którzą są w stanie
    sami coś zrobić maleje ze wzrostem konsumpcjonizmu i stopnia
    skomplikowania urządzeń. Innymi słowy, spodziewam się, że albo się
    bedzie oddawało takie urządzenia do kapitalnego remontu (jak dawniej
    silnik samochodu, a obecnie wiele urządzeń przemysłowych), albo tez
    zaistnieje jakiś inny schemat skutkujący znaczącym wzrostem udziału w
    sprzedarzy urządzeń konsumenckich po takim remoncie.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2021-03-11 09:46:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Mar 2021 09:09:28 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Troche drogo jak na stara pralke, gdy nowa warta niecaly 1000 zl,

    A kulisz pralko-suszarke za 1000?

    > Niech producent sprzedaje kompletne bebny, po 200 zl :-)

    700zl chcą za bęben z suszarką - jest droższy, zwykłe 400-500.

    > czyli zadanie dla wiekszego majsterkowicza ... ale jak Unii
    > wyjdzie,
    > to producent da zwykle sruby :-)

    To w ogóle też ciekawe od strony inżynieryjnej. Sprężynę wkręca się
    wewnatrz takiego kołka rozporowego, na który "nadziewa" się bloczek.
    Kołek rozpierając trzyma bloczek.
    I teraz uwaga: sprężyna ma na jednym końcu zawinięty swój drut w
    poprzek (robi taką poprzeczkę) a z drugiego końca tylko lekko wygięty
    drut. Żeby ją wykręcić nie da się obracać za poprzeczkę bo ona jest
    od końca wkręconego głębiej i to powoduje, że się rozpycha
    (poprzeczka służy tylko do wkręcenia). Do jej wykręcenia trzeba
    sobie zrobić z jakieś rurki narzędzie, które wejdzie w środek
    sprężyny i zaczepi o ten górny krótki drut wtedy sprężyna się ściśnie
    i umożliwi wykręcenie.
    Ciekawy patent, widać zwykłe śruby od wibracji by się wykręcały i
    bloczki by odpadały a sprężyna się sama rozpycha. Faktycznie żadna
    sprężyna po 5 latach eksploatacji nawet na trochę nie była wykręcona
    z tego kołka.

    --
    Marek