  • 21. Data: 2021-03-10 16:11:07
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 marca 2021 o 14:54:15 UTC+1 Marek napisał(a):
> [...]
    > dając jej tym drugą młodość. Podczas demontażu natknąłem się na taką
    > ciekawostkę. Przyłącze odpływu z bębna posiada kulkę (to białe wew.
    > elastycznej rury podłączonej do pompy odpływu):
    >
    > http://83.220.108.211/bins/kulkawpralce.jpg
    >
    > Po co to? Jeśli chodzi o blokadę zapachów z kanalizacji to bez sensu,
    > bo odpływ ma "automatyczne" zasyfonowanie wynikające z konieczności
    > podłączenia rury odpływowej do upływu w określonej wysokości, pompa
    > nie jest w stanie wyrzucić całej wody z układu i pozostała woda robi
    > za syfon. A jeśli woda odparuje to i tak kulka opadnie i odsłoni

    Jak na wylocie to musi być pralkoanalna kulka. Czego to dzisiaj nie wymyślą.

  • 22. Data: 2021-03-10 16:11:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 14:47, J.F. pisze:

    > Moze z czasem zmadrzejemy i bedziemy patrzec na dlugosc gwarancji, albo
    > wcale nie jest tak zle - i jak towar sie za szybko uszkodzi, to klient
    > drugiego tej firmy nie kupi ...

    Tylko kupi innej firmy, niestety zrobiony wg tych samych założeń, tj.
    żywotność = gwarancja + 10%. Nie ma wyboru niestety, live time nie jest
    parametrem który przyciąga *większość* klientów. A mniejszość nie ma
    wyboru.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 23. Data: 2021-03-10 16:23:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 14:11, WM pisze:

    > Organizacje konsumenckie powinny to badać

    Może i powinny, tyle że live time urządzeń AGD ani metody badania nie są
    jakoś specjalnie unormowane, a i same badania tego rodzaju są kosztowne
    i co najważniejsze czasochłonne. No i chyba najważniejsze, że live time
    się nie sprzedaje, ci którzy go potrzebują/wymagają są w mniejszości.

    Oczywiście da się zaprojektować AGD które będzie długowieczne,
    serwisowalne itp, ale jako masówka zwyczajnie się nie sprzeda. W modzie
    jest za to klasa energetyczna
    A+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    ++++++++++++++++++

    > i publikować czarną listę
    > kombinatorów.

    Lista była by długa i obejmowała praktycznie wszystkich producentów :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 24. Data: 2021-03-10 16:26:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-10 o 14:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > IMO  - raczej nie.
    > Sprzet sie skomplikuje i naprawic bedzie coraz trudniej.
    >
    > Ot - trzeba sie wyspecjalizowac w swojej dziedzinie i zarobic na drobne
    > wydatki zycia codziennego, czyli utrzymywac wyspecjalizowanych
    > pracownikow w fabryce pralek :-)

    W trzecim świecie powstał przemysł robienia czegoś z odpadów.
    Robią łodzie z odpadów plastikowych jak tutaj:
    https://youtu.be/8mT2dQ8Og18
    Domy i drogi też robią.
    https://youtu.be/mQ93IcGCag4
    Nie mogę znaleźć, ale kiedyś widziałem filmik jak afroafrykanie
    naprawiają elektronikę z wysypisk.

    WM

  • 25. Data: 2021-03-10 16:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Może i powinny, tyle że live time urządzeń AGD ani metody badania nie
    >są jakoś specjalnie unormowane, a i same badania tego rodzaju są
    >kosztowne i co najważniejsze czasochłonne.

    Prywatna organizacja norm sie trzymac nie musi ... chyba, najwyzej
    sprostowanie producenta opublikuje.
    Tylko co - pralnie mala ma miec, zeby robic 6 pran dziennie ?

> [...]

    >modzie jest za to klasa energetyczna
    >A++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +++++++++++++++++++

    Juz nie :-)

    https://etykietaenergetyczna.pl/

    "Co się zmienia?

    -Znikają plusy
    wciąż tak samo wydajne produkty zostają przyporządkowane do nowej
    skali klas energetycznych na etykietach (A-G)

    -Klasa A została dedykowana dla najbardziej zaawansowanych sprzętów

    -Wprowadza się skalę klas hałasu
    urządzenia najcichsze otrzymają klasę A, a najgłośniejsze klasę D

    -Mocno zmieniają się zasady wyliczeń
    parametrów urządzenia podanych na etykiecie w przypadku np. pralek
    lub zmywarek

    -Nie zmienia się!
    Wydajność produktów! Są one nadal tak samo przyjazne dla środowiska,
    ale z nowymi kolorami i klasami energetycznymi.
    "

    J.

  • 26. Data: 2021-03-10 16:40:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Nigdy nie patrzyłem na długość gwarancji jak na planowany czas
    >eksploatacji,
    >a tym bardziej czas bezawaryjnej eksploatacji.

    No wlasnie - bo nie ma takiego zwyczaju.

    Ale jesli producent takie dobre rzeczy robi, to niech to poprze
    gwarancja :-)

    >Kiedyś (lata siedemdziesiąte)
    >telewizor miał roczną gwarancję, a producent zakładał, że w tym
    >czasie
    >będzie musiał dokonać średnio jednej bezpłatnej naprawy każdego
    >odbiornika.
    >Dzisiaj ustawowa gwarancja (rękojmia) konsumencka to trzy lata,
    >producent

    Trzy czy dwa?
    A tak naprawde do jeden rok, bo potem sie konczy domniemanie wady ..

    >na ogół kombinuje tak, by w tym okresie nic się nie psuło, a jeśli
    >już
    >zdarzy się wypadek przy pracy, to obsługa kosztowała jak najmniej
    >(czasem
    >oznacza to wymianę sprzętu na nowy, bo organizacja serwisu jest
    >droższa).

    No to niech kombinuje tak, aby przezyl 5 lat :-)

    A raczej ... niech nie kombinuje tak, aby sie zepsul po tych 3 latach
    :-P

    J.

  • 27. Data: 2021-03-10 17:15:24
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 16:11, PeJot pisze:
    > live time nie jest parametrem który przyciąga *większość* klientów. A
    > mniejszość nie ma wyboru.
    No nie wiem, jakiś czas temu producenci HDD się zmówili, że zamiast 5
    lat gwarancji dadzą2, czy 3. Jeden producent nie przystąpił do zmowy.
    Nie trudno zgadnąć, kto zanotował wzrost sprzedaży.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 28. Data: 2021-03-10 17:24:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 17:15, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > No nie wiem, jakiś czas temu producenci HDD się zmówili, że zamiast 5
    > lat gwarancji dadzą2, czy 3. Jeden producent nie przystąpił do zmowy.
    > Nie trudno zgadnąć, kto zanotował wzrost sprzedaży.

    Producenci SSD :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 29. Data: 2021-03-10 17:37:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 16:33, J.F. pisze:
> [...]

    > najwyzej
    > sprostowanie producenta opublikuje.

    > Tylko co - pralnie mala ma miec, zeby robic 6 pran dziennie ?

    I tu jest pies pogrzebany. Po co komu raport z takich realnych badań
    live time AGD, jak pojawi się on jak ten typ urządzenia zniknie już ze
    sklepów. I kto za taki raport zapłaci.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 30. Data: 2021-03-10 17:54:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No wlasnie - bo nie ma takiego zwyczaju.

    Nie ma takiej możliwości. Pisywał tu wprawdzie jeden szpenio, co się
    zarzekał, że potrafi zaprojektować takiego wała, co się na pewno nie
    urwie w założonym czasie, a w kilka godzim po jego osięgnieciu z
    dużym prawdopodobieństwem rozpęcnie się w drebiezgi. Ale to tylko
    jedna z bajek powtarzanych w środowisku inżynierów wałowych, z życiem
    mało ma wspólnego.

    > Ale jesli producent takie dobre rzeczy robi, to niech to poprze
    > gwarancja :-)

    Tak się nie da. Nie można w sposób pewny przewidywać wystąpienia
    awarii jednej z części. Odkurzacz projektuje się i ekspoloatuje
    według innych założeń niż silnik lotniczy, więc posuć się może.
    Producenta dobrych odkurzaczy skłonny jestem rozpoznywać po tym,
    że nie urtudnia prowadzenia napraw i dostarcza części zamienne
    po normalnych kosztach.

    > Trzy czy dwa?
    > A tak naprawde do jeden rok, bo potem sie konczy domniemanie wady ..

    Może dwa, nawet nie pamiętam. Bo raczej nic mi się nie psuje, i nie
    mam okazji zgłaszać wad. Pralka też mi pierze z dziesięć lat. Ta co
    ją miałem z komuny, niedomagała bez przerwy.

    > No to niech kombinuje tak, aby przezyl 5 lat :-)

    Już dawno tak wykombinowali. Jak kupowałem ostatnio lodówkę, to
    sprzedawca bardzo się starał, by mi wcisnąć gwarancję przedłużoną
    do 5 lat. Oczywiście nie za darmo. Nie dałem się namówić, wychodząc
    z założenia, że skoro producent zakłada, że przeżyje pięć lat, to
    przeżyje. Nie pomyliłem się -- działa sprawnie, ale u mnie za cenę
    bazową.

    --
    Jarek