  • 71. Data: 2021-03-12 11:35:56
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Kupiłem pieprz ze zintegrowanym młynkiem. Na młynku dźwigienka,
    > trzy pozycje robocze, opis min-max.
    > No i teraz bądź tu mądry, czy max to oznacza maksymalne zmielenie,
    > czy maksymalną wielkość drobin.

    Trzeba wykonać próbne pieprzenie (odpowiednik usenetowej grupy pl.test).

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2021-03-12 15:00:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Ta blaszka była metaforyczna, nie odnosiła się tylko do termostatów.
    >Jak mnie się zepsuł termostat w lodówce i ta przestała chłodzić, to
    >zwarłem na ostro i ocaliłem zawartość. Wtedy chłodziła przesadnie,
    >więc wyszperałem w szafie przełącznik czasowy, ustawiłem 15 minut
    >pracy na godzinę (czy coś takiego) i tak dotrwałem do czasu, kiedy
    >mi się chciało pojechać do sklepu po nową (nie lubię zakupów, ale
    >starej nie było co żałować).

    Hi hi - tez kupilem przelacznik czasowy, akurat promocja byla :-)

    Ale to troche nie to samo, bo np swiatla nie ma - jesli to taki
    "wtyczkowy".

    J.

  • 73. Data: 2021-03-12 15:02:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Kupno nowej pralki czy lodówki to dzisiaj nie jest "duża strata".

    Dla klienta relatywnie duza, bo moze i nieduze pieniadze, ale skoro
    kupuje raz na 10 lat ..

    >Świadomy liczy i odpuszcza sobie rozszerzone gwarancje. Na
    >nieświadomych
    >liczą sprzedawcy.

    Bo sa za dodatkowe pieniadze.

    Niech da producent i policzy ile go to naprawde kosztuje ... i nie
    podnosi ceny :-)

    A jak sie pomyli ... no to czemu ja klient mam byc stratny ? :-)

    J.

  • 74. Data: 2021-03-12 15:15:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Hi hi - tez kupilem przelacznik czasowy, akurat promocja byla :-)
    >
    > Ale to troche nie to samo, bo np swiatla nie ma - jesli to taki
    > "wtyczkowy".

    Jasnie, że nie to samo, przede wszystkim to w ogóle nie jest "termostat".
    Ale doraźnie spełnia wyznaczone zadanie. Historia takich działań
    zastępczych jest długa. Znajomym w czasie podróży zagranicznej popsuł
    się w samochodzie wyłącznik świateł "stop". To w czasie komuny było,
    żaden warsztat nie wył w stanie naprawić z powodu braku części. Kupili
    w sklepie wyłącznik do lampki nocnej z kawałkiem przewodu. Dało się
    jechać, tyle że druga osoba pełniła rolę operatora świateł, reagującego
    na dyspozycję kierowcy "będę hamował".

    Jarek

    --
    Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.

  • 75. Data: 2021-03-12 15:18:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Bo sa za dodatkowe pieniadze.
    >
    > Niech da producent i policzy ile go to naprawde kosztuje ...
    > i nie podnosi ceny :-)

    Pewnie policzył -- i wyszło mu, że jednak nie warto.

    > A jak sie pomyli ... no to czemu ja klient mam byc stratny ? :-)

    Producent też nie chce być.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2021-03-12 16:02:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > w sklepie wyłącznik do lampki nocnej z kawałkiem przewodu. Dało się
    > jechać, tyle że druga osoba pełniła rolę operatora świateł, reagującego

    Mój przykład, to jakieś tam Włochy albo Francja.
    Pojazd: MB W115, ten z pionowymi lampami i grzałką w desce rozdzielczej.
    Czas: gdzieś tak koniec lat 80-tych.

    Wentylator chłodnicy przeciął wąż od chłodnicy. Akurat przejeżdżaliśmy
    obok domu lokalnego rolnika. Poprosiliśmy rękami o trochę "aqua". Mimo,
    że mieliśmy w aucie "pół warsztatu", to węża nie było. Ale był klucz
    rurowy do roweru. Wąż przecięło się do końca, w środek klucz, dwie
    opaski z drutu i już można było lać wodę.
    Kumpel z tym wężem jeździł jeszcze kilka kolejnych lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 77. Data: 2021-03-12 16:13:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Pewnie policzył -- i wyszło mu, że jednak nie warto.

    Bo klient nieswiadomy. Kupi ladniejsza i tansza.

    Jakby jeszcze patrzyl na dlugosc gwarancji i wybral "lepsza", to ci
    producenci, co wydluza gwarancje i robia dobre mieliby wieksza
    sprzedaz.
    A koszty te same, skoro sie nie psuja :-)

    >Producent też nie chce być.

    A jak zrobi bubla, to kosztem klientow :-(

    J.

  • 78. Data: 2021-03-12 16:28:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Bo klient nieswiadomy. Kupi ladniejsza i tansza.

    Takie jego prawo. Nade mną sprzedawca też pracował, by mi wcisnąć
    dodatkowe trzy lata gwarancji za jakieś 30% ceny lodówki. Daremny
    trud.

    > Jakby jeszcze patrzyl na dlugosc gwarancji i wybral "lepsza",
    > to ci producenci, co wydluza gwarancje i robia dobre mieliby
    > wieksza sprzedaz.

    Gdyby to było takie proste, to by wydłużyli i zarobili na tym.

    > A koszty te same, skoro sie nie psuja :-)

    Czasem jednak się zepsują. A serwis jest droższy, gdy już sprzęt
    nie jest produkowany. W przypadku napraw odpłatnych można dać
    cenę zaporową (lub po prostu relaną).

    > A jak zrobi bubla, to kosztem klientow :-(

    Może zostać klientem innej firmy, skoro wuaża, że tu go wykorzystją.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2021-03-12 18:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Takie jego prawo. Nade mną sprzedawca też pracował, by mi wcisnąć
    >dodatkowe trzy lata gwarancji za jakieś 30% ceny lodówki. Daremny
    >trud.

    No ba - za 30% to i ja bym swiadomie nie kupil.
    A za 3% ?

    >Gdyby to było takie proste, to by wydłużyli i zarobili na tym.

    Na razie nie ma parcia ze strony klientow.

    >Czasem jednak się zepsują. A serwis jest droższy, gdy już sprzęt
    >nie jest produkowany. W przypadku napraw odpłatnych można dać
    >cenę zaporową (lub po prostu relaną).

    No to niech naprodukuja czesci na koncowce. Albo oddaja pieniadze.
    Albo robia dobrze, tak, aby sie nie psuly :-)

    Ale inne takie same. Na razie.

    J.

  • 80. Data: 2021-03-12 18:19:12
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-12 o 01:26, Adam pisze:

> [...]
    > pozycje robocze, opis min-max.
    > No i teraz bądź tu mądry, czy max to oznacza maksymalne zmielenie, czy

    A ktoś tu zapodawał że z pralki to nie trzeba się doktoryzować :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza