  • 81. Data: 2021-03-12 19:06:25
    Temat: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No ba - za 30% to i ja bym swiadomie nie kupil. A za 3% ?

    3% to mniej niż różnica cen w sąsiednich sklepach. Nie opłaca się
    różnicowac oferty za takie pieniądzę.

    > Na razie nie ma parcia ze strony klientow.

    Ja na przykład nie prę. Tym bardziej nie ma po co wydłużać.

    > Albo robia dobrze, tak, aby sie nie psuly :-)

    Nie podzielam powszechnie panującej opinii na temat programowania
    żywotności sprzętu. Uważam, że i tak psuje się mało. Ale rozrzut
    długości życia do pierwszej usterki jest duży -- to z technicznego
    punktu widzenia jest normalne. Czasem więc komuś popsuje się pralka
    już po 10 latach, choć on chciałby używać ją przez 20. Innym razem
    nie chce się zepsuć, choć właściciel już chciałby nową.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2021-03-12 20:45:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 14:16, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - czasy "zlotych raczek" powoli odchodza do lamusa,

    No nie sądzę, przeczy temu chociażby pojawienie się technologii i firm
    specjalizujących się w wymianie łożysk w nierozbieralnych bębnach. Taki
    serwis to nisza, ale skoro funkcjonuje, zarobić się na tym da.

    BTW: kiedyś miałem lodówkę, firmy na W. Wymiana uszczelek *wyłącznie* w
    autoryzowanym serwisie ( zdaje się uszczelki były klejone). Dziś też mam
    lodówkę tej samej firmy, ale już uszczelki można wymienić samemu i są
    łatwo dostępne. Czyżby nacisk ze strony rynku ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 83. Data: 2021-03-12 21:42:39
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 12 Mar 2021 19:06:25 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Ja na przykład nie prę.

    Chyba już ten cały wątek rzucił mi się na oczy. Przeczytałem: ,,nie piorę".

    > Nie podzielam powszechnie panującej opinii na temat programowania
    > żywotności sprzętu. Uważam, że i tak psuje się mało.

    Technologia produkcji dóbr, o których tu mowa rozwinęła się od czasu
    pierwszych pralek, lodówek i odkurzaczy drastycznie. Oczywiście poziom
    złożoności etc. wzrósł w równym stopniu. Sądzę, że niezawodność tych
    sprzętów także wzrosła, wbrew różnym opiniom (być może wynikającym
    z podaży tych produktów i odmienności kryteriów zakupu). Ale czy mamy
    jakieś obiektywne dane na ten temat? Ja tam bym chętnie poczytał.

    > Czasem więc komuś popsuje się pralka
    > już po 10 latach

    Nie kracz.

    k.

  • 84. Data: 2021-03-12 23:38:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-12 o 18:19, PeJot pisze:

    > A ktoś tu zapodawał że z pralki to nie trzeba się doktoryzować :)

    To ja wam opowiem, jak sam się doktoryzowałem.

    Moja własna pralka Bosch serii Logixx 8 czy jakoś tak. Kupiona jako używana.

    Przez kilka miesięcy chodziła dobrze, później zgłasza błąd pompy.
    Zgłasza, ponieważ wylewa wodę z prędkością sikającego kociego noworodka
    i łapie się na timeout. Pompa kręci.

    Spuszczam wodę w trybie awaryjnym, sprawdzam pompę, sprawdzam węża -
    wszystko OK.
    Puszczam na pusto na płukanie, jak tylko trochę wody widać, puszczam
    wypompowanie. Idzie prawidłowo. Samo się naprawiło.
    Za kilka miesięcy to samo.
    Wkurzyłem się, w aswo zamówiłem silnik pompy - jakiś włoski zamiennik za
    ok. 30 zł. netto.
    Wymieniłem silnik, pompuje dobrze.
    Po kilku miesiącach znów to samo - nie wypompowuje wody.
    Wkurzyłem się ponownie, wymieniam silnik na stary - znów dobrze pompuje.

    W kolejnych cyklach ponownie wymieniałem na zmianę oba silniki, co
    powodowało przywrócenie pompowania.

    Już normalnie zgłupiałem, bo oba silniki tak samo kręcą, przed jak i po
    montażu. Napięcie dochodzi, pompa kręci.

    Niedawno znów awaria wróciła. Podmiana silników nic nie dała.
    Wąż wygląda na drożny, prąd jest, pompa kręci.
    Tym razem w aswo zamówiłem nie silnik, lecz kompletną pompę i to
    oryginał. Zamówiłem z pełną świadomością, że to jest działanie co
    najmniej bezsensowne, ale już nie miałem innej koncepcji, bo wymiany
    silników tym razem nie poskutkowały.

    Ale po wymianie kompletnej pompy nadal nie pompuje, a silnik kręci.
    Wlewanie wody do końcówki węża powoduje jej wypływ przy pompie.
    W akcie desperacji chcę sprawdzić, jaki opór daje wąż. Mocno dmuchnąłem
    do końcówki i czuję najpierw lekki opór, a później luz. Słyszę dziwny
    dźwięk przy pompie. Patrzę, a z kanału wyskoczył guzik z kawałkiem
    szmatki. Wyglądał na taki z poszwy. Średnica taka, że wchodził w
    pierwszą część węża. Wąż po kilkunastu centymetrach za pompą ma nieco
    mniejszą średnicę i tam guzik robił już za zawór.

    Czyli wcześniej, gdy wymieniałem silnik i sprawdzałem wąż, to guzik
    opadał i przez pewien czas pozwalał pompować. Później się obrażał i
    udawał droselklapę, co ryksztosuje, aż zaryksztosował na amen.

    Szkoda mi było tylko kobity, bo pralka dwa razy się zbuntowała, jak
    byłem na wyjeździe i bidulka musiała wodę wężykiem awaryjnym spuszczać,
    a pranie kończyć w balii.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 85. Data: 2021-03-13 01:42:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-12, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > To ciekawe, ale czy mają one wszystkie certyfikaty bezpieczeństwa?

    A co to takiego? Chodzi o to, żeby przy odpalaniu system stwierdził, że
    pochodzi z zaufanego źródła? Pewnie żaden nie ma, ale nie należy się tym
    przejmowac, bo są inne sposoby oszacowania ryzyka, użycia takich
    programów. Przy programach narzędziowych jest ono praktycznie zawsze
    niskie, bo używają lub polecają je osoby, które w temacie siedzą i
    potrafią dostrzec podejrzane działania. Jeśli coś wyjdzie, to dowiesz
    się o tym z googla. Istotniesz na co trzeba zwracać uwagę to skąd
    się pobiera programu.

    > Podobno warto co jakiś czas zainstalować system na nowo, by lepiej śmigał.
    > Nie wiem właściwie co będzie lepsze?

    Nie potrafię powiedzieć, bo aż tak głęboko patlogie Windows (zgaduję)
    mnie nie dotykają, ale zasadniczo, jak mam potrzebę migracji to klonuję,

    Jeśli nie masz nikogo w świecie fizycznym, kto byłby obcykany z tematem,
    to gdy będziesz gotowy, zadaj pytanie jak to zrobić na pl.comp.pecet, a
    wielu chętnie Ci pomoże i poprowadzi.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2021-03-13 07:00:29
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-12 o 23:38, Adam pisze:

    > To ja wam opowiem, jak sam się doktoryzowałem.
    /.../

    > Szkoda mi było tylko kobity, bo pralka dwa razy się zbuntowała, jak
    > byłem na wyjeździe i bidulka musiała wodę wężykiem awaryjnym spuszczać,
    > a pranie kończyć w balii.

    A tam zaraz Ci szkoda. Pralka ( = ona ) wykazała małżonce ( = ona )
    absolutną przydatność samca w systemie :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 87. Data: 2021-03-13 10:06:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrafią dostrzec podejrzane działania. Jeśli coś wyjdzie, to dowiesz
    > się o tym z googla. Istotniesz na co trzeba zwracać uwagę to skąd

    Ostatnio Defender znalazł wirusa w programie, który sam napisałem 10 lat
    temu w Delphi.
    Tylko czemu dopiero teraz, po tylu latach, go znalazł?
    Napisał, że istnieje prawdopodobieństwo wirusa i dał kwarantannę.
    Czyli nic pewnego, tylko planowe straszenie klienta ;)
    Niech się nie czuje zbyt pewnie ;)

> [...]
    >
    > Jeśli nie masz nikogo w świecie fizycznym, kto byłby obcykany z tematem,
    > to gdy będziesz gotowy, zadaj pytanie jak to zrobić na pl.comp.pecet, a

    Dziękuję

    WM

  • 88. Data: 2021-03-13 18:07:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > opadał i przez pewien czas pozwalał pompować. Później się obrażał i
    > udawał droselklapę, co ryksztosuje, aż zaryksztosował na amen.

    Właśnie nie ryksztosował, tylko zablindował trychter na uberlaufie.
    To jasno wynika z opisu.

    --
    Jarek

  • 89. Data: 2021-03-13 18:18:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> [...]
    > opiniom (być może wynikającym z podaży tych produktów i odmienności
    > kryteriów zakupu). Ale czy mamy jakieś obiektywne dane na ten temat?

    To pewnie nie są obiektywne dane, ale moja pralka wyprodukowana
    w czasach słusznie minionych, po dziesięciu latach miała całkiem
    przerdzewiałą obudowę. Ze dwa razy wymieniałem w niej grzałkę --
    nie na oryginalną, bo takiej nie szło kupić w handlu uspołeczninym,
    tylko adaptowaną z niewiadomoczego. Z trzech zaworów wodnych działał
    już tylko jeden, a pralka nalewała wodę tylko dzięki sprytnemu
    zmostkowaniu jakichś przewodów. U dołu fartucha powstała dziura,
    ale dzięki przekręceniu go o 180 stopni prawie nic się nie wylewało.
    W programatorze należało co jakiś czas podoginać jakieś blaszki
    i przeczyścić styki -- ale kto by na takie drobiazgi zwracał uwagę.

    Ta co ją mam teraz, też ma z dziesięć lat i wygląda jak nówka sztuka.
    Jak się zepsuje, to może faktycznie głupio będzie wyrzucać.

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2021-03-14 11:50:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Właśnie nie ryksztosował, tylko zablindował trychter na uberlaufie.
    > To jasno wynika z opisu.

    Tylko sprawdzałem Twoją spostrzegawczość ;)

    Ale masz rację: odwróciłem znaczenie pojęć.
    Dziadek jeszcze używał podobnych sformułowań; podobnie, natykam się na
    nie w starych książkach, bodajże np. pierwszych książkach Witolda Rychtera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam