    From: Piotr Wyderski <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Łączenie z aluminium
    Date: Tue, 7 Jun 2022 10:14:33 +0200

    Panowie,

    jest sobie aluminiowa płytka grubości 1.5mm, do której przyklejona jest
    folia z włókna szklanego nasączonego żywicą epoksydową grubości 100um, a
    na to cienka folia miedziana 30um. Jest to przewiercone na wylot
    wiertłem 1.8mm. Potrzebuję w sposób pewny połączyć tę aluminiową płytkę
    z miedzią. Ideałem byłoby lutowanie, ale nie można tego na rympał
    rozgrzać palnikiem i potraktować lutem do klimatyzacji, bo się uszkodzi
    ta przekładka z żywicy. To wytrzyma max. 250 stopni przez chwilę, choć
    preferowane jest ~200. Są Wam znane jakieś niskotopliwe luty do
    aluminium i topniki potrafiące pracować w takiej temperaturze?

    Otworek można w razie braku innego wyjścia rozwiercić do 3mm i dać
    śrubkę albo lutowalny nit z mosiądzu/miedzi, ale nie jestem pewien
    jakości połączenia elektrycznego po dłuższym czasie. Istotnych
    zewnętrznych obciążeń mechanicznych to przenosić nie będzie, ale cykle
    termiczne 20-60 stopni będą częste.

    Obecnie najsensowniej wygląda pomysł polutowania tego, ale będę
    wdzięczny również za inne pomysły.

    Pozdrawiam, Piotr