  • 11. Data: 2022-06-08 14:16:59
    Temat: Re: Łączenie z aluminium
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 June 2022 at 07:53:50 UTC+2, Piotr Wyderski wrote:
> [...]
    Tutaj nie krępowałeś się spytać.
    > Nie zadaję pytań o znaczeniu komercyjnym na publicznych forach, w
    > szczególności bez wyraźnego zaznaczenia tego. Co zaś do zbożnego celu,
    > to w takiej sytuacji też powinieneś spytać publicznie. Napisz na
    > sci.electronics.design, wspomniany człowiek nazywa się Phil Hobbs i
    > czasami tam zagląda. Napisał taką książkę, która też może się przydać:
    >
    > https://www.wiley.com/en-us/Building+Electro+Optical
    +Systems%3A+Making+It+All+Work%2C+3rd+Edition-p-9781
    119438977

    > Pozdrawiam, Piotr
    Mądra książka, mądry autor
    Potrzebuje zbudować spektroskop do analizy wody pitnej, aby wykrywał ilość chloru,
    wapnia, sodu
    i wiekszości syfów, wywołujących kamicę pęcherza moczowego, nerek, prostatę.

    W jednych rejonach Polski ludzie nie chorują na kamicę a w innych wapnia w wodzie
    rurociągowej jest 100 razy więcej i czajnik ma codziennie bialy kożuch.

    Ja wiem, że to eksperyment na ludziach, ale kto wrażliwy ten chce wiedzieć, czy się
    przeprowadzic do miasta co ma wodę bez dużych ilości wapnia , aby dożyc starości bez
    5 operacji usuwania kamieni, prostaty i bez chodzenia z cewnikiem latami

    Al;e Polska to dziki kraj, jedni piją kranówę ze studni glębinowych, inni z
    zatopionego cmentarza a jeszcze inni z Jury Częstochowskiej, gdzie woda wyplukuje
    skaly wapienne.

    I potrzebuje siatki dyfrakcyjne, lasery o róznej długości fali, aby prześwietlały
    próbki wody w kuwecie i generowały prążki, a program komputerowy analizował obraz i
    przypisywał prążki do pierwiastkow a intensywnośc świecenia do zawartości
    zanieczyszczeń w wodzie.

    Taki spektroskop dostałem z Izraela, do wykrywania coronavirusów w ślinie,
    ale mn ie interesuje dzisiaj analiza skladu wody pitnej z wodociągu

  • 12. Data: 2022-06-09 02:45:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 czerwca 2022 o 07:53:50 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    >
    > https://www.wiley.com/en-us/Building+Electro+Optical
    +Systems%3A+Making+It+All+Work%2C+3rd+Edition-p-9781

    Mój cel nie jest komercyjny. Cel jest zbożny bo ma stworzyć broń defensywna lub
    zgodna z zasadą prawa rzymskiego że chcącemu nie dzieje się krzywda. Jak znasz tego
    człowieka to Tobie łatwiej spytać. Rada żebym na stare lata uczył się z książek nie
    jest najlepszym pomysłem. Zwłaszcza że temat wygląda na banalnie prosty w realizacji.
    Czujnik oswietlenia laserem jest zbudowany z kilku diod PiN plus filtry optyczne.
    Zbudowanie sprowadza się do kupienia u Chińczyków modułu lasera podczerwonego i
    obiektywu który stworzy mało rozbieżna wiązkę. I pomoc kogoś kto sobie zna na temacie
    ma polegać na wskazaniu co kupić. W zamian jeśli sam nie wpadł na pomysł oglupiaczki
    helikopterów i czołgów może sobie takie coś zrobić.

  • 13. Data: 2022-06-09 10:30:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Jun 2022 17:45:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    Tutaj nie krępowałeś się spytać.

    +Systems%3A+Making+It+All+Work%2C+3rd+Edition-p-9781
    119438977

    > Mój cel nie jest komercyjny. Cel jest zbożny bo ma stworzyć broń

    Boga chyba lepiej do tego nie mieszac, bo jeszcze powie
    "nadstaw drugi policzek" :-)

> [...]
    > polegać na wskazaniu co kupić. W zamian jeśli sam nie wpadł na
    > pomysł oglupiaczki helikopterów i czołgów może sobie takie coś

    Ale ty chcesz oglupiacz helikopterow zrobic, czy oslepiacz zolnierzy?

    J.

  • 14. Data: 2022-06-09 16:23:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 czerwca 2022 o 10:30:43 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    > "nadstaw drugi policzek" :-)
    > Ale ty chcesz oglupiacz helikopterow zrobic, czy oslepiacz zolnierzy?

    Najlepiej dwa w jednym.

  • 15. Data: 2022-06-09 22:16:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.06.2022 o 10:14, Piotr Wyderski pisze:
    > Obecnie najsensowniej wygląda pomysł polutowania tego, ale będę
    > wdzięczny również za inne pomysły.
    A nitowanie nitami zrywalnymi nie załatwi sprawy? Nit Al albo Inox.
    Jacek