  • 1. Data: 2009-03-18 10:08:18
    Temat: Transformator elektroniczny do halogenów
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    Krótkie pytanie:
    czy taki elektroniczne trafo (konkretnie 70 W) bez obciążenia halogenami
    pobiera dużo prądu? Układ jest taki, że nie bardzo mogę zastosować włącznik
    po stronie 230 V, a nie chciałbym też żeby wciągało to za dużo energii ;-).
    Ktoś to kiedyś mierzył, sprawdzał itp...?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-18 10:23:04
    Temat: Re: Transformator elektroniczny do halogenów
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robert_J schrieb:
> [...]
    > włącznik po stronie 230 V, a nie chciałbym też żeby wciągało to za dużo
    > energii ;-). Ktoś to kiedyś mierzył, sprawdzał itp...?

    musisz sprawdzić czy wogóle będzie działać. Większość elektronicznych
    traf mają minimalne obciążenie (jest w opisie), bez którego drań się
    mocno wkurwia. Może wtedy brać bardzo za dużo i się spalić. U mnie było
    tak, że jak się spaliły 3 z 4 żarówek, to czwarta robiła za dyskotekę.
    Trafa szlag nie trafił, ale słyszałem i o tym.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-03-18 10:44:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > włącznik po stronie 230 V, a nie chciałbym też żeby wciągało to za dużo
    > energii ;-). Ktoś to kiedyś mierzył, sprawdzał itp...?

    Przemyśl to. Prawie 6A przy pełnym obciązeniu. Szybciej będą sie styki
    wypalały w wyłączniku.

    Marek

  • 4. Data: 2009-03-18 11:31:37
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > musisz sprawdzić czy wogóle będzie działać. Większość elektronicznych traf
    > mają minimalne obciążenie (jest w opisie), bez którego drań się mocno
    > wkurwia. Może wtedy brać bardzo za dużo i się spalić.

    Myślę że tego problemu raczej nie będzie. W instrukcji napisano że nadaje
    się do bardzo małych obciążeń, czyli do LED-ów, nawet 1-watowych. Więc sądzę
    że nic mu nie będzie bez obciążenia. Zresztą cały dzień tak sobie odpoczywał
    i nie sfajczył się ;-))). To polska konstrukca, żadna tania chińszczyzna
    (nie obrażając oczywiście jedzonka...)

  • 5. Data: 2009-03-18 11:37:04
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Przemyśl to. Prawie 6A przy pełnym obciązeniu. Szybciej będą sie styki
    > wypalały w wyłączniku.

    Zdaję sobie sprawę, ale kupiłem trzy oprawki, w tym jedną właśnie z
    wyłącznikiem i tak nawet napisano jak łączyć to po stronie wtórnej :-). Też
    bym chciał zrobić go po pierwotnej, ale jak spojrzałem na konstrukcję to
    zrezygnowałem. Ma odkryte styki, które na dodatek przy obróceniu (włącznik
    jest okrągły) mogą dotknąć do metalowej obudowy halogena. Wolałbym nie mieć
    na sumieniu lokatora ;-).
    Chyba po prostu włączę miernik i zmierzę prąd, mam nadzieję że po stronie
    pierwotnej miernik pokaże prawdę. Bo w instrukcji napisano, że pomiar
    napięcia wtórnego zwykłym miernikiem nie będzie prawidłowy (wysoka
    częstotliwość).

  • 6. Data: 2009-03-18 11:41:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > pierwotnej miernik pokaże prawdę. Bo w instrukcji napisano, że pomiar
    > napięcia wtórnego zwykłym miernikiem nie będzie prawidłowy (wysoka

    Po stronie pierwotnej oczywiście pokaże mniejszy prąd. Przekładnia :)

    Marek

  • 7. Data: 2009-03-18 12:02:45
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 18 Mar 2009 12:37:04 +0100, Robert_J napisał:

    > zrezygnowałem. Ma odkryte styki, które na dodatek przy obróceniu (włącznik
    > jest okrągły) mogą dotknąć do metalowej obudowy halogena. Wolałbym nie mieć
    > na sumieniu lokatora ;-).

    To dla lokatora ;-) ?
    Co sie przejmujesz, to on będzie rachunki płacił ;-))))

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 8. Data: 2009-03-18 12:25:15
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Po stronie pierwotnej oczywiście pokaże mniejszy prąd. Przekładnia :)

    ;-)

  • 9. Data: 2009-03-18 12:26:31
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > To dla lokatora ;-) ?
    > Co sie przejmujesz, to on będzie rachunki płacił ;-))))

    Niby tak, ale jednak wolałbym aby duże rachunki nie były czynnikiem
    odstraszającym ;-)). Oczywiście samo trafko nie podniesie ich znacząco, ale
    w domu jest więcej urządzeń :-)).

  • 10. Data: 2009-03-22 18:29:48
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Robert_J wrote:

> [...]
    > włącznik po stronie 230 V, a nie chciałbym też żeby wciągało to za dużo
    > energii ;-). Ktoś to kiedyś mierzył, sprawdzał itp...?

    zapewne zalezy od konstrukcji. ja mam kilka tanich chinczykow
    ktore bez obciazenia pobieraja ulamki wata.