  • 1. Data: 2009-03-18 04:36:24
    Temat: Zestawy do zabawy;)
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Witajcie.

    Czy wie ktos z Was, gdzie mozna nabyc proste i tanie "kity" do
    samodzielnego montazu?
    Chcialbym sie pobawic w budowanie jakichs roznych nieskomplikowanych
    ukladow.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-03-18 06:29:04
    Temat: Re: Zestawy do zabawy;)
    Od: Aa <A...@a...pl>

    > Czy wie ktos z Was, gdzie mozna nabyc proste i tanie "kity" do
    > samodzielnego montazu?
    > Chcialbym sie pobawic w budowanie jakichs roznych nieskomplikowanych
    > ukladow.

    Jeśli dokładnie tak samo zapytasz gogla to on całkiem sprawnie i
    rzeczowo Ci odpowie.

    pzdr,
    Aa

  • 3. Data: 2009-03-18 11:57:30
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samodzielnego montazu?
    > Chcialbym sie pobawic w budowanie jakichs roznych nieskomplikowanych

    Polecam mojego Halla : http://neuron.com.pl/hall2007.html
    mozna sie pobawic i lutownica i kalwiatura przy relatywnie niewielkich
    kosztach
    pozdrawiam wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 4. Data: 2009-03-18 22:13:14
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Jacek pisze:
> [...]
    > samodzielnego montazu?
    > Chcialbym sie pobawic w budowanie jakichs roznych nieskomplikowanych

    Nord Elektronik oraz Jabel. Ich kity są do kupienia praktycznie w każdym
    sklepie elektronicznym.
    Opisy są dobre i raczej nie ma problemów z uruchomieniem. Kiedyś miałem
    z tymi zestawami sporo radochy, polecam :)

  • 5. Data: 2009-03-18 22:21:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    neuron pisze:

    > Polecam mojego Halla : http://neuron.com.pl/hall2007.html
    > mozna sie pobawic i lutownica i kalwiatura przy relatywnie niewielkich
    > kosztach

    I utknąć w zamkniętym oprogramowaniu?
    Jeżeli nie - to gdzie kody źródłowe "wsadu" procesora?

    Poza tym zabawy z zestawami do samodzielnego montażu nie oznaczają od
    razu konieczności zastosowania procesorów. Niech się wątkotwórca wypowie
    raczej, jakiego zestawu poszukuje. Wzmacniacz do gitary? Radio FM?
    Migająca choinka? itd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-03-19 11:04:14
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

    > I utknąć w zamkniętym oprogramowaniu?

    Co to znaczy w utknac w zamknietym oprogramowaniu?
    inspiracja dla halla byly systemy SCADA. Podobno otwarte. Podobno mozna bez
    konca integrowac ze wszystkim.... podobno. Kiedys potrzebowalem polaczyc
    jeden znany pakiet scada z jednym znanym sterownikiem PLC. Policzyli mi
    prawie 3 tysiace za sterownik komunikacyjny.
    Innny przemyslowy pakiet oprogramowania, tez otwart, mozna zintegowac z
    dowolnym oprogramowaniem zarzadajacym firma. Mozna. 170 euro za godzine
    pracy, nizej kilkudziesieciu godzin nie schodzi. Droga ta otwartosc.

    Otwartosc oprogramowania to fikcja, marketingowy chwyt do dojenia wielkiej
    kasy. Slowo wytrych. Owszem grupa pasjonatow na tym korzysta ale reszta
    userow placi i placze.

    > Jeżeli nie - to gdzie kody źródłowe "wsadu" procesora?
    A gdzie sa wsady od kas fiskalnych, telefonow komurkowych, komputerow
    samochodowych, miernikow odleglosci, analizatorow stanow, i milionow innych
    mniej czy bardziej zaawansowanych urzadzen ? W necie ?
    Po co niby sa bity zabezpieczajace w procesorach ? Dla jaj?

    Jesli kolega nie chce korzystac z zamknietego oprogramowania to zawsze moze
    sobie napisac wlasne - to jest wolny kraj.
    Hall to tysiace roboczogodzin, a jednoczesnie moje hobby - dlatego stosunek
    ceny do mozliwosci jest surrealistyczny - jak wspomnialem - hall to moje
    hobby a nie projekt czysto biznesowy - choc za wlozona prace chce dostac
    poza satysfakcja tez kase - ot taki beszczelny typ ze mnie.
    pozdrawiam wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 7. Data: 2009-03-19 12:45:39
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 23:21:20 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]
    > razu konieczności zastosowania procesorów. Niech się wątkotwórca wypowie
    > raczej, jakiego zestawu poszukuje. Wzmacniacz do gitary? Radio FM?

    W sumie nie zastanawialem sie co bym chcial zbudowac piszac ten watek;)
    Co do proponowanego Halla, to tez moglby byc, tyle, ze jakos mnie to nie
    kreci. Mam akwarium, ale po co mi pH, temperatura, czy inne duperele w
    kompie, skoro kWh podrozala niemilosiernie.
    Moj pierwszy procesorowy uklad zbudowany samodzielnie, to byl Commodore
    Plus 4 i scalak 8255. Do tego pralka "bardziej automatyczna";) i program w
    bejziku;)
    Zonie sie podobalo hehe. I pomyslec, ze to juz cwierc wieku minello:(
    I tak jakos "w srodku" cos mi mowi, zeby polutowac... A moze wlasnie jakies
    radyjko FM dla corki?

  • 8. Data: 2009-03-19 21:10:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    neuron pisze:

    > A gdzie sa wsady od kas fiskalnych, telefonow komurkowych, komputerow
    > samochodowych, miernikow odleglosci, analizatorow stanow, i milionow innych
    > mniej czy bardziej zaawansowanych urzadzen ? W necie ?

    Akurat zły przykład, bo pełne kody źródłowe komórkowego systemu Android
    można ściągnąć z sieci. Szukaj na stronie code.google.com czy jakoś tak
    - ściąganie przebiega dość rozbudowanymi skryptami z serwera
    repozytorium git. Cały kod źródłowy ze środowiskiem ma prawie 2 GiB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-03-20 13:52:17
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

> [...]
    > - ściąganie przebiega dość rozbudowanymi skryptami z serwera
    > repozytorium git. Cały kod źródłowy ze środowiskiem ma prawie 2 GiB.

    Nie - bardzo dobry przykald !!!
    "wiesz - mozesz sobie sciagnac caly kod Androida - wiesz i mozesz sobie go
    rozbudowac i pozmieniac - wiesz ......"
    To teraz pytanie konkursowe za flaszke wodnego roztworu zwiazkow wegla,
    tlenu i wodoru - ile userow i firm w 35 milionowym kraju
    dokonalo modyfikacji i kompilacji kodu Androida?
    I drugie pytanie konkursowe - ile zaspiewa szef zawodowego programisty
    majacego wiedze i doswiadczenie za dokonanie jakiejkolwiek modyfikacji
    takowego kodu jesli ktos sam nie potrafi a chcialby to zlecic wiedzac ze to
    mozliwe ?

    Czasami robie modyfikacje wlasnych programow. Ot dopisanie dwu linii albo
    zmian ajkieos parametru - 30 sekund stukania w klawiature.
    Plus godzina na przypomnienie sobie co tez i jak ja to pol roku temu
    zrobilem. A co dopiero grzebanie w obcym kodzie ........

    Nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem otwartego oprogramowania -
    zawsze bylem daleki od skrajnosci. Z jednym wyjatkiem - kategorycznie
    twierdze ze otwarte oprogramowanie nie ma nic wspolnego z darmowym
    oprogramowaniem jak wiekszosc ludzi uwaza
    pozdrawiam wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 10. Data: 2009-03-20 16:19:57
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Co do otwartego/darmowego, czy tez platnego, to sprawa jest taka, ze kazdy
    (chyba) chcialby korzystac z darmowych programow, a za swoje chcialby choc
    pare groszy dostac:)
    Za to, ze sobie tutaj gadamy nie placimy za czytnik (raczej) itd...;)
    A co do Halla, to wyslalem ci mejla z pytaniem. Ew. mozemy podyskutowac
    tutaj, moze ktos tez chcialby cos wiecej wiedziec...

    pozdrawiam.