  • 1. Data: 2009-03-17 20:59:33
    Temat: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Witam wszystkich.

    Jakoś nie mogę z poniższej noty katalogowej wyczytać, na jakim jest
    oparty kontrolerze. A może bez kontrolera i trzeba go cały czas
    odświeżać (albo chociaż ma pamięć RAM obrazu)?

    Tu wrzuciłem PDFy:
    http://dybkowski.net/download/ITM-400160K1STLH.pdf
    http://dybkowski.net/download/KS0086.pdf

    Ten wyświetlacz jest teraz na Allegro w niezłej cenie jak na takie spore
    bydlę.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2009-03-17 21:07:54
    Temat: Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Witam wszystkich.
    >
    > Jakoś nie mogę z poniższej noty katalogowej wyczytać, na jakim jest
    > oparty kontrolerze. A może bez kontrolera i trzeba go cały czas
    > odświeżać (albo chociaż ma pamięć RAM obrazu)?

    Nie ma sterownika, tylko same drivery kolumn/wierszy, więc trzeba stale
    go odświeżać. Na elektrodzie są opisane czyjeś (udane) boje z tym
    wyświetlaczem na sterowniku SED.

  • 3. Data: 2009-03-17 21:16:06
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
> [...]
    > http://dybkowski.net/download/KS0086.pdf
    >
    > Ten wyświetlacz jest teraz na Allegro w niezłej cenie jak na takie spore

    Eeee... ze sposobu sterowania wygląda mi na to, że niestety trza go
    "refreszować" ;-) "Pamięci" to ma na jeden wiersz. Ale podczepić go
    pod jakiegoś ARM-a z wystarczającą ilością RAM-u będzie można.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-03-17 21:56:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Nie ma sterownika, tylko same drivery kolumn/wierszy, więc trzeba stale
    > go odświeżać. Na elektrodzie są opisane czyjeś (udane) boje z tym
> [...]

    Dzięki, jeszcze nie kupiłem więc dam spokój.

    Potrzebuję czegoś cz/b i w miarę dużego (choć 128x64 wystarczy) coby
    mało ciągnęło prądu gdy nie ma podświetlenia. No i w ramach oszczędności
    prądu doczepiony AVR też mógł pospać. Pewnie zakończę poszukiwania na
    starym dobrym JM12864 ze sterownikami KS107/KS108.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-03-17 22:59:27
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > prądu doczepiony AVR też mógł pospać. Pewnie zakończę poszukiwania na
    > starym dobrym JM12864 ze sterownikami KS107/KS108.

    Jesli chcesz na nim wyswietlac grafike to AVR wymieka z braku pamieci,
    ale widzialem projekt, gdzie gosc sterowal podobnym wyswietlaczem
    (320*240) z AVRa, ktory mial generator znakow, czyli zrobil z tego duzy
    wyswietlacz tekstowy.

  • 6. Data: 2009-03-17 23:03:57
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > prądu doczepiony AVR też mógł pospać. Pewnie zakończę poszukiwania na
    > starym dobrym JM12864 ze sterownikami KS107/KS108.

    Jeśli serio 128x64 wystarczy, to może spróbuj:
    http://www.allegro.pl/item558513555_art_nowe_lcd_gra
    ficzne_132x64_z_podsw_led_w_k_3v.html
    (nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą!!!!)

    Sam jakiś czas temu taki kupiłem jako najlepszy wybór jeśli idzie o
    LCDki graficzne, które małą prądu chcą ;)... niestety, nie miałem czasu
    się nim pobawi i nie powiem ile bierze w praktyce :(... Jakby bardzo
    Tobie na tym zależało, a mógłbyś poczekac tak z tydzien..dwa, to mogę
    SPROBOWAC go do czegoś podpiąc, uruchomic i zmierzyc ile prądu zjada w
    czasie normalnej pracy i jak wygląda bez podswietlenia... W kazdym badz
    razie w swoim czasie to byl najlepszy wybor, choc faktem jest, ze ja
    dopuszczalem mniejsze LCDki ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-03-18 22:16:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    T.M.F. pisze:

> [...]
    > ale widzialem projekt, gdzie gosc sterowal podobnym wyswietlaczem
    > (320*240) z AVRa, ktory mial generator znakow, czyli zrobil z tego duzy

    Alternatywnie zamiast ATmegi 128 myślę też o AT91SAM7S256, kosztuje
    nawet taniej niż ATmega 2561 a możliwości nieporównywalnie większe (w
    tym 64KB RAMu). Tyle że w uśpieniu sporo może pociągnąć prądu wg PDFa.

    Wyświetlanie na LCD cz/b 128x64 nie byłoby natomiast dla ATmegi żadnym
    specjalnym wyzwaniem - cała pamięć obrazu ma wszak tylko 1 KB.

    BTW: W pracy oprogramowywałem kolorowy TFT 176x220 a to już całkiem inna
    para kaloszy. Przy 3 bajtach na piksel zjada 113 KB RAMu. No ale
    sterował nim akurat ARM9 z doczepionym SDRAM'em więc o pamięć nie
    musiałem specjalnie walczyć. Od pewnego momentu developmentu główna
    zabawa polegała na dopracowywaniu elementów interfejsu użytkownika,
    dekompresji obrazków itp. Z ogromniastych gotowych bibliotek w stylu QT
    nie korzystałem bo cały UI miał chodzić szybko i sprawnie - dlatego całe
    rysowanie powstało od podstaw (od rysowania pojedynczych pikseli i
    bitmap aż po renderowanie fontów i obiekty wysokopoziomowe - menu,
    przyciski itd).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-03-18 22:32:14
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Alternatywnie zamiast ATmegi 128 myślę też o AT91SAM7S256, kosztuje
    > nawet taniej niż ATmega 2561 a możliwości nieporównywalnie większe (w
    > tym 64KB RAMu). Tyle że w uśpieniu sporo może pociągnąć prądu wg PDFa.

    Sprobuj:
    RS Stock No. 532-7114
    Manufacturer Displaytech
    Manufacturers Part No. 64128COG-FA-BC

    Prosta obsluga, pradu niewiele bierze. Jak chcesz, to tez sa troche
    wieksze Displaytech. Pamiec obrazu w srodku.

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-03-18 22:57:05
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

> [...]
    >
    > Prosta obsluga, pradu niewiele bierze. Jak chcesz, to tez sa troche
    > wieksze Displaytech. Pamiec obrazu w srodku.

    16 funciaków to już sporo.
    Na Allegro klony JM12864 są po ok. 40 zł. Rozdzielczość ta sama.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-03-19 00:09:38
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    > nawet taniej niż ATmega 2561 a możliwości nieporównywalnie większe (w
    > tym 64KB RAMu). Tyle że w uśpieniu sporo może pociągnąć prądu wg PDFa.

    W przypadku AT91SAM7S256 można by dorzucić 4-ro bitowy rejestr
    szeregowo/równoległy i pogonić go z SSC lub SPI przez DMA. Obciążenie
    procesora w takim przypadku będzie praktycznie żadne.

    Pozdrawiam
    Grzegorz