  • 11. Data: 2009-03-24 05:55:23
    Temat: Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    JR wrote:
    > dla Li-Ion ograniczeniem procesu ładowania jest osiągnięcie napięcia
    > 4.1..4.2V na ogniwo, więc w najprostszym przypadku ładowarką może
    > być stabilizator napięcia (np. LM317) z ustawionym Ureg=2*(4.1..4.2)V;
    > prąd ładowania jest wtedy ograniczony rezystancją wewnętrzną ogniwa
    > lub wydajnością ładowarki/zasilacza;

    Czyli standard... Pytam, bo ladowarka od tego wynalazku jest zaskakujaco
    skomplikowana - plytka kilka x kilka cm z wlutowanym "glut-scalakiem" i
    napakowana tranzystorami i drobnica.

    k,

  • 12. Data: 2009-03-24 08:30:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Mar 2009 06:55:23 +0100, KILu wrote:

    >Czyli standard... Pytam, bo ladowarka od tego wynalazku jest zaskakujaco
    >skomplikowana - plytka kilka x kilka cm z wlutowanym "glut-scalakiem" i
    >napakowana tranzystorami i drobnica.

    Bo jest jeszcze jeden niuans - po osiagnieciu tych 4.1-4.2V prad
    samoczynnie spada .. i jest zalecenie zeby odciac ladowanie kompletnie
    jak spadnie ponizej pewnej granicy.

    Mysle ze nie bez powodu to zalecenie.

    przy dwoch ogniwach szeregowo dochodzi jeszcze kontrola napiecia na
    kazdym z nich, byc moze load balancer ..

    J.

  • 13. Data: 2009-03-24 08:50:30
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "KILu" :

    > Hmm, to co to za cudo? :) Jak dotad kazdy Chinczyk, jaki slyszalem gral
    > co
    > najwyzej mocno przecietnie (a to i tak naciagana ocena), przynajmniej w
    > porownaniu do lepszych modeli iAudio.

    cudo to z zewnątrz przypomina jakiegoś tam małego, płaskiego I-poda;
    pod wyświetlaczem widnieje "marka" D-Wave :)
    APE przy 2GB jest trochę mało praktyczne ;), ale dźwięk jest niezły -
    - brakuje trochę najniższego basu, bo słuchawki są napędzane przez
    kondki 100uF (nie bardzo jest miejsce, aby wymienić na pojemniejsze
    i ew. dodatkowo poblokować zasilanie -- właśnie to kombinuję,
    korzystając z okazji że go rozbebeszyłem :)

    --
    pzdr.
    JR

  • 14. Data: 2009-03-24 09:14:58
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J.F." :

    > Bo jest jeszcze jeden niuans - po osiagnieciu tych 4.1-4.2V prad
    > samoczynnie spada .. i jest zalecenie zeby odciac ladowanie kompletnie
    > jak spadnie ponizej pewnej granicy.
    >
    > Mysle ze nie bez powodu to zalecenie.

    właśnie w chińskich odtwarzaczach MP4 ładowanych z USB +5V,
    w obwodzie ładowania, szeregowo tkwi dioda 1N5819 i rezystor 1..4.7Ohm
    (czasami zastępowany zwieranym/kluczowanym przy ładowaniu MOSFET-em);
    ciekawe jak to wpływa na żywotność aku ...?

    --
    pzdr.
    JR

  • 15. Data: 2009-03-24 11:55:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JR" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w batimexie za ok. 10PLN + przesyłka
    > http://www.batimex.pl/towar.asp?idtowaru=2235&menu=3
    58
    > deklarują się dostarczyć aku za 2 miesiące -- o właśnie
    > zauważyłem,
    > że podstawili moje zdjęcie na swoją stronę :)))

    http://www.zpaf.pl/

    A potem im dajesz ultimatum - albo dostaniesz dwie probki za
    tydzien, albo bedzie proces o naruszenie praw autorskich do
    zdjecia, a to bedzie kosztowalo z 5000zl :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-03-24 11:58:50
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J.F." :
> [...]
    >
    > A potem im dajesz ultimatum - albo dostaniesz dwie probki za tydzien,
    > albo bedzie proces o naruszenie praw autorskich do zdjecia, a to bedzie

    jeśli podejmiesz się to wynegocjować, to jeden aku będzie Twój :))

    --
    pzdr.
    JR

  • 17. Data: 2009-03-24 18:45:53
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    JR wrote:
    > APE przy 2GB jest trochę mało praktyczne ;), ale dźwięk jest niezły -
    > - brakuje trochę najniższego basu, bo słuchawki są napędzane przez
    > kondki 100uF

    Odpusc sobie reanimacje tego cuda i zapoluj na jakiegos Cowona (sam uzywam
    iAudio X5, dla mnie to odtwarzacz idealny pod kazdym wzgledem), iRivera,
    Sony czy chocby Trekstora Vibez. Na nowo poznasz muzyke, ktorej sluchasz.
    :)

    k,

  • 18. Data: 2009-03-25 08:26:05
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Mar 24, 6:55 am, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zaskakujaco
    > skomplikowana - plytka kilka x kilka cm z wlutowanym "glut-?

    Ma zapewne balanser i umozliwia ladowanie pelnym pradem jednej celi
    podczqas gdy druga jest doladowywana. Do tego chinskie ladowarki to w
    2/ przypadkow ladowarki obslugujaca 2 lub 3 cele, tj. sa tam 3 kanaly
    na pcb.

    Co do ladowania w kwadrans: zapomnij, albo pozegnaj sie dosc szybko z
    akku.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl