  • 1. Data: 2010-11-09 11:53:48
    Temat: Listy w (x)html
    Od: f...@t...pl

    Czy można stosować listy jeśli np. mam menu typu:

    kategoria1 -> podkategoria1 | podkategoria2 -> podpodkategoria | itd
    kategoria2 -> podkategoria1 | podkategoria2 | itd
    kategoria3 -> podkategoria1 | podkategoria2 | itd
    itd.

    Samo menu mam oczywiscie w tagach list ale pytanie jest co po
    rozwinięciu/kliknięciu...
    Mój klient uparł się żeby cała zawartość menu (w sensie juz po
    rozwinięciu z właściwą treścią) była dostępna na jednej stronie a
    przekierwoania z menu miały by być za pomocą "#" do danego tytulu
    kategorii. Przyznam ze tych kategorii i podkategorii i podpodkategorii
    anwet podpodpodkategorii jest masa. Normalnie do rozpisania menu na
    "wlasciwe" strony nigdy nie uzywalem list, ale czy w takim wypadku jak
    ma
    byc tak duzo tych kategorii, podkategorii to dla samej wygody
    wzrokowej nie
    możnaby umiescic tego w listach? Listy bylyby samą konstrukcją - ktora
    by przypisywala tabulacje plus styl typu wypunktowania dla danego
    poziomu
    listy - a już wewnątrz tych list byłyby normalne opisy poprawnie
    otagowane w tytuly "hX" i akapity "p".
    Podsumowując pytanie czy taki zapis można ostatecznie użyć jeśli
    zależy mi na semnatyczności a jednocześnie na wizualnej czytelności
    strony?

  • 2. Data: 2010-11-11 20:30:23
    Temat: Re: Listy w (x)html
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-09 12:53, f...@t...pl pisze:
    > Czy można stosować listy jeśli np. mam menu typu (...)

    Albo temat jest trywialny albo czegoś nie zrozumiałem. Osobiście uważam,
    że listy są jednym z najbardziej naturalnych sposobów realizacji menu
    hierarchicznego.

  • 3. Data: 2010-11-15 07:26:57
    Od: fz21z <f...@t...pl>

    On 11 Lis, 21:30, Marek <b...@e...com> wrote:

    > Albo temat jest trywialny albo czego nie zrozumia em. Osobi cie uwa am,
    > e listy s jednym z najbardziej naturalnych sposob w realizacji menu
    > hierarchicznego.

    A jak sie ma uzywanie list ale nie do menu lecz do wyswietlania
    zawartosci menu - i nie mam tu na mysli, ze jak klikne w dany link z
    menu wyswietla mi sie strona z rozwinieciem tego danego linku tylko
    musze miec na stronie rozwiniecia do wszystkich linek jakie mam w
    menu.

    Ps. nie widze polskich znakow w waszych postach...

  • 4. Data: 2010-11-15 09:46:24
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-15 08:26, fz21z pisze:

> [...]
    > menu wyswietla mi sie strona z rozwinieciem tego danego linku tylko
    > musze miec na stronie rozwiniecia do wszystkich linek jakie mam w

    Chodzi Tobie więc o menu dynamiczne? Najeżdżasz myszką a ono rozwija
    się? To nie ma większego znaczenia. Możesz użyć list do tego celu. Jak
    sama nazwa wskazuje: lista służy do listowania. W zależności jak ją
    ostylujesz tak będzie wyglądała.

    > Ps. nie widze polskich znakow w waszych postach...

    A to dlatego, że odpisujesz z kodowaniem ISO 8859-1, w którym nie ma
    polskich znaków. Co ciekawe - wątek zainicjowałeś z ISO 8859-2. Używam
    Thunderbirda - on się dostosowuje do kodowania osoby, której odpowiadam
    i teraz też mi się przestawił na ISO 8859-1. Prawdopodobnie po wysłaniu
    tej wiadomość polskie litery zostaną pozbawione ogonków (mam nadzieję)
    albo znikną. Przy okazji przetestuję co Thunderbird robi w takich
    sytuacjach.

  • 5. Data: 2010-11-15 09:53:25
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-15 10:46, Marek pisze:
    > Przy okazji przetestuję co Thunderbird robi w takich
    > sytuacjach.

    Bardzo ciekawe - zmienił na UTF-8.

  • 6. Data: 2010-11-15 10:42:53
    Od: fz21z <f...@t...pl>

    On 15 Lis, 10:46, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > tej wiadomość polskie litery zostaną pozbawione ogonków (mam nadzieję)
    > albo znikną. Przy okazji przetestuję co Thunderbird robi w takich

    Chyba niezrozumiale obiasnilem swoj problem.
    Postaram sie to opisac jeszcze raz...

    Sytuacja wyglada tak:
    mam MENU z kategoriami i podkategoriami i podpodkategoriami. Menu to
    mam oczywiscie wylistowane.

    I teraz tak - jesli klikam w dany link w menu to przekierowuje mnie po
    przez adres z "#" do rozwiniecia tematu.
    Problemu by nie bylo gdyby osoba dla ktorej robie strone nie zazyczyla
    sobie aby wszystkie tematy zawarte w menu byly na jednej stronie - a
    przekierowania maja wygladac jak np. w dokumentacjach w3c (gdzie jest
    duzo podpunktow) po przez hashe "#" i identyfikatory. No i ja sie
    pytam czy te rozwiniecia moga byc tazke w listach czyli przykladowo:

    <ul>
    <li><h3>tytul pierwszego linku</h3><p>Rozwinięcie w sensie opsi
    kategorii itd.</p></li>
    <li><h3>tytul drugiego linku</h3><p>Rozwinięcie w sensie opsi
    kategorii itd.</p></li>
    itd.
    </ul>

    Oczywiscie sprawa bylaby prosta gdybym mial tylko kategorie bez
    podkategorii wtedy stosuje tylko tagi <hX> i <p> bez tagow list (<ul>,
    <li>). Ale ja mam do tych kategorii ejszcze mase podkategorii i
    podpodkategorii i dla uwizualnienia wg mnie lepiej wyglada to jesli sa
    te listy - z odpowiednimi wcieciami itd.

    Kiedys widzialem juz dyskusje na temat do jakiego momentu mozna
    stosowac listy, ale ostatecznie nikt nie dal przekonywujacej
    odpowiedzi dlatego zalozylem ten watek,

  • 7. Data: 2010-11-15 13:05:30
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-15 11:42, fz21z wrote:
> [...]
    > duzo podpunktow) po przez hashe "#" i identyfikatory. No i ja sie
    > pytam czy te rozwiniecia moga byc tazke w listach czyli przykladowo:

    Listy są jak guma, na wszystko dają się naciągnąć ;)
    MZ użycie w tym przypadku list jest bez sensu, to że spis treści masz na
    liście nie oznacza że treść właściwa też powinna być listą.

> [...]
    > podpodkategorii i dla uwizualnienia wg mnie lepiej wyglada to jesli sa
    > te listy - z odpowiednimi wcieciami itd.

    Stosuj odpowiednie nagłówki, masz ich aż 6. Co do wcięć - sam możesz je
    zrobić CSSem.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";