    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lit w Chinach drożeje w błyskawicznym tempie
    Date: Fri, 5 Feb 2021 07:43:06 +0100

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >I za chwilę skończy się rumakowanie z elektrycznymi autami... :-(

    "za chwile" to sie skonczy ropa :-)

    I co wtedy ... przeprosimy sie z dieslami na olej rzepakowy ? :-)

    >Średnia cena węglanu litu o zawartości >=99,0 proc. Li2CO3 w styczniu
    >wzrosła o ponad 40% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku
    >i osiągnęła poziom 61 tys. juanów za tonę (w przybliżeniu 9450 dol.
    >za tonę), czyli do najwyższego poziomu od czerwca 2019 r. Metalowi
    >daleko jeszcze do rekordowych 25 tys. dol. za tonę z początku 2018
    >r., ale po wielu miesiącach spadków teraz metal drożeje.

    >Więcej:
    >https://www.wnp.pl/hutnictwo/lit-w-chinach-drozeje-
    w-blyskawicznym-tempie,447783.html

    Na razie spoko. Tego litu w bateriach jest niewiele, bardziej bym sie
    bal o inne skladniki.

    I cos mi chodzi po glowie, ze mamy "niewyczerpane" zasoby w oceanach
    ... tylko trzeba sie nauczyc koncentrowac.
    No i mozemy produkowac w tokamakach :-)

    A w odwodzie ... wodoru nam na razie nie zabraknie.
    Tylko platyny na ogniwa paliwowe ... ale moze sie uda zrobic bez
    platyny czy palladu.

    J.