  • Data: 2023-04-16 10:32:40
    Temat: Lutownica, ciąg dalszy
    Od: Jacek <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niektórzy może pamiętają mój post sprzed miesiąca w którym pytałem o
    lutownicę. Idąc za poradą, kupiłem wtedy na Ali chińską lutówkę za jakieś
    50 zł, z dodatkowymi grotami. Wczoraj zaszła potrzeba lutowania czegoś
    grubszego więc założyłem grot z tych dodatkowych. Okazało się że lutować
    się nie da, cyna się klei, nie sposób rozgrzać spoiny. Macnąłem groty
    magnesem, okazało się że są stalowe. Ale ten co przyszedł założony na
    lutownicę działał przecież dobrze! No więc, wziąłem pilnik i nadpiłowałem
    groty. Okazało się że ten z lutownicy ma 3-warstwową strukturę. Między
    warstwami stali jest warstwa miedzi. Te dodatkowe, w paczuszce, tej
    warstwy nie mają :)
    Tu zdjęcie dobrego i złego grotu:
    https://www.szybkiplik.pl/bFCiXurnM4
    Oczywiście, złożyłem reklamację, choć po czasie. Zobaczymy co odpiszą :)
    W każdym razie, nie kupować tego:
    https://pl.aliexpress.com/item/32903921345.html?
    spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.105b1c24siGzK
    g&gatewayAdapt=glo2pol
    bo groty są oszukane.

    --
    Jacek