  • 1. Data: 2022-08-01 18:00:16
    Temat: ostrzenie noza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    kuchennego.

    Temat niedawno byl, a ja sie ciagle nie dowiedzialem -
    czy po kamieniu nalezy noz przesuwac "ostrzem do przodu", czyli
    niejako "ostrzyc pod ostrze",
    czy ostrzem do tylu/z ostrzem.

    A moze wdłuż ostrza?

    Przyklady na youtube sa w obie strony.

    Podobnie na szlifierce.

    J.

  • 2. Data: 2022-08-01 18:03:10
    Temat: Re: ostrzenie noza
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 18:00:20 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Temat niedawno byl, a ja sie ciagle nie dowiedzialem -
    > czy po kamieniu nalezy noz przesuwac "ostrzem do przodu", czyli

    fake
    długie, szerokie noże ze stali nierdzewnej z rączką drewnianą bukową kosztuja 5zl
    u Chinczyka
    to po co ostrzyć

  • 3. Data: 2022-08-01 18:19:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 09:03:10 -0700 (PDT), a a wrote:

    > długie, szerokie noże ze stali nierdzewnej z rączką drewnianą bukową kosztuja 5zl
    > u Chinczyka
    > to po co ostrzyć

    Nie lubie wyrzucac rzeczy "prawie dobrych".

    A te ich noze, to jak dlugo pozostaja ostre?

    J.

  • 4. Data: 2022-08-01 18:39:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 18:19:49 UTC+2, J.F wrote:

    > Nie lubie wyrzucac rzeczy "prawie dobrych".
    >
    > A te ich noze, to jak dlugo pozostaja ostre?
    >
    > J.
    a chcesz nimi golić brode czy kroić chleb , kielbasę

    Od 2 lat nie ostrzylem

    Zawsze się dziwilem, dlaczego są w hurtowni tak tanie,
    a nikt ich nie wykupuje
    6 w kartonie za grosze
    i 2 długości ostrza i szerokości ostrza
    i bukowa, drewniana rączka, nitowana

    i do tego jeszcze dobrej chinskiej firmy, bo jest logo na ostrzu

    wytrawiona głowa byka z rogami

  • 5. Data: 2022-08-01 19:59:36
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Przyklady na youtube sa w obie strony.

    No to ostrz (na kamieniu) w obie strony tak żeby przy miękkiej stali
    nie zostawały farfocle. "Pod włos" ostrzą automaty. Narzędzia typu
    frez/wiertło też ostrzy się pod włos, ofkors prócz małych średnic które
    ostrzone "pod włos" zaraz pękną.

    Jeden nóż nie jest problemem milenijnym wymagającym poświęcania
    sprawie więcej niż 5 minut.

  • 6. Data: 2022-08-02 05:25:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 1 sierpnia 2022 o 11:00:20 UTC-5 J.F napisał(a):
> [...]
    >
    > Temat niedawno byl, a ja sie ciagle nie dowiedzialem -
    > czy po kamieniu nalezy noz przesuwac "ostrzem do przodu", czyli

    Szkol ostrzenia jest milyjon i kazda prawie tak dobra jak inne.
    Ja ostrze na ostrzalce dwustronnej z rodzaju topex.
    Ruchy skosne w stosunku do ostrza i w obie strony.
    Jedna strone noza na grubej stronie, obracam ostrzalke i ostrze na drobnym.
    Nastepnie odwracam noz i ostrze na grubej stronie i ponownie na drobnej.
    Potem odwracam noz i te pierwsza strone ostrza poprawiam na drobnym.
    Ostrzalka mokra.
    Dzieki temu ze Nie zmieniam ustawienia reki nie musze sie zbytnio martwic tym ze
    ostrze mam ostrzone na innym koncie na grubym i cienkim.

    Starcza na tydzien lub dwa. Calosc to jakies 30-60 sekund roboty. Wlacznie z wyjeciem
    ostrzalki i jej namoczeniu.

    Jak chcesz super duper proste katy i ostre to trzeba kombinowac i IMHO nie warto
    zachodu.

    Nawet jak naostrzysz super pieknie to za 2 -3 dni zona zrujnuje takie ostrze krojac
    jakies mrozonki czy dzieciak na blacie chleb pokroi...

  • 7. Data: 2022-08-02 11:58:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 2 August 2022 at 05:25:54 UTC+2, ptoki wrote:

    --Starcza na tydzien lub dwa.

    --Nawet jak naostrzysz super pieknie to za 2 -3 dni zona zrujnuje takie ostrze krojac
    jakies mrozonki czy dzieciak na blacie chleb pokroi...

    Cos mi się wydaje, że ktoś tu ostrzy gumowe noże.

    Duży nóż za 5zl, duża szerokośc ostrza, długie ostrze, jak dawniej,
    stal nierdzewna, nie żaden plastikowy
    i 2 lata używam bez ostrzenia

    Pomierzyłem\
    Szerokość ostrza: 3,5 cm
    Długość ostrza: 20 cm
    Długośc bukowej rączki: 12 cm
    3 nity
    Rączka ma wyfrezowane zaglębienia na palce, zatem nie wypada z rąk

    Sama krawędź ostrza ma 5mm i było ostrzone pionowo do krawędzi

    I jeszcze grubość noża to ponad 1mm

    Czyli całkowita długośc noża to: 20cm + 12cm = 32 cm

    Nie wiem co wy kupujecie i gdzie, że ciągle macie problemy i ciągle je musiecie
    ostrzyć i nawet co tydzień.

    To musi być jakaś paranoja z tymi gumowymi nożami ;)

    Oczywiście nie wolno kupować nigdy ceramicznych noży z cyrkonu,
    produkowanych przez wytłoczenie w formie i wypalenie ceramiki
    bo te noże sa bardzo ostre, nie wymagają ostrzenia, ale sa bardzo kruche
    i latwo zgubić w potrawie ukruszony fragment ostrza, który działa jak skalpel i
    przetnie gardło, jelita
    i karetke trzeba wzywać

  • 8. Data: 2022-08-03 07:22:21
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 2 sierpnia 2022 o 04:58:57 UTC-5 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Cos mi się wydaje, że ktoś tu ostrzy gumowe noże.
    >
    > Duży nóż za 5zl, duża szerokośc ostrza, długie ostrze, jak dawniej,

    Jak sie nie umi to sie dorabia ideologie.
    Nawet ceramiczne trudno 2 lata utrzymac w zyzach bo sie krusza.
    Ale skoro Tobie starcza to gratulacje.
    Nie kazdy kroi samo maslo.

  • 9. Data: 2022-08-03 10:07:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 05:25, ptoki pisze:

    > na innym koncie na grubym i cienkim.

    Do czego potrzebne jest konto przy samodzielnym ostrzeniu noża?

    --
    -
    Akarm

  • 10. Data: 2022-08-03 10:35:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 18:19, J.F pisze:

    > Nie lubie wyrzucac rzeczy "prawie dobrych".
    >
    > A te ich noze, to jak dlugo pozostaja ostre?

    Żeby nóż był długo ostry, musi być ze sali węglowej, a nie z
    "nierdzewki". A taki nóż u Chińczyka kosztuje już kilkaset złotych.

    Tutaj masz pokazane, jak prawidłowo ostrzyć, jak prowadzić ostrze po
    kamieniu:
    https://www.youtube.com/watch?v=7hond5-o6vY

    --
    -