  • 11. Data: 2022-08-16 18:20:21
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Aug 2022 15:45:53 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale ... na moj gust, to wałek ci sie przekrzywia.
    > Co jest z drugiej strony?

    Z drugiej będzie też łożysko, nowe i też się chybocze, pokazuję w
    palcach bo znowu ktoś się będzie czepiał nie na temat wałka.

    https://youtu.be/-yOd7N6_tNA

    Tego typu łożysko powinno mieć taki luz?
    I powtarzam: nie chodzi mi o luz na wałku bo jest, natomiast wyraźnie
    widać że chybocze się bieżnia. Chybotała się już w palcach przed
    założeniem wałka.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2022-08-16 18:37:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 18:20, Marek pisze:
    > https://youtu.be/-yOd7N6_tNA
    >

    > Tego typu łożysko powinno mieć taki luz?

    Tak, to normalne.

    Robert

  • 13. Data: 2022-08-16 18:38:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wymień ośkę luz zniknie.
    Nie zniknie, bo drugi koniec wałka mu się telepoce. :-)

    Robert

  • 14. Data: 2022-08-16 18:47:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 18:37:12 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Tak, to normalne.

    IMO - zdecydowanie nie.

    Rozp* mi sie kiedys lozysko w alternatorze - to tylne.
    Calkowicie

    I na jednym łożysku dojechal do domu, a przeciez pasek napina,
    a wirnik ma luz ponizej 1mm.

    Tylko to przednie, przy kole pasowym, to nieco wiekszy rozmiar.

    P.S. a to co sie rozp* to nowe SKF. Ale made in Italy.
    Z włoszczyzny tylko pizza i wino :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-08-16 19:03:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Aug 2022 18:38:49 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Nie zniknie, bo drugi koniec wałka mu się telepoce. :-)

    Na drugim końcu jest drugie łożysko.
    Ale nie o luz wałka tu chodzi...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2022-08-16 19:35:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 18:13:17 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Pytam o luz na bieżni a nie na wałku.
    >
    > --
    > Marek
    Wygląda na to że nawet jak bym ci wytłumaczył o pasowaniu łożysk to nie zrozumiesz.

  • 17. Data: 2022-08-16 19:56:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Aug 2022 10:35:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Wygląda na to że nawet jak bym ci wytłumaczył o pasowan
    > iu łożysk to nie zrozumiesz.

    Jesteś za tępy nawet żeby pisać a co dopiero tłumaczyć.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2022-08-16 20:49:36
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 19:56, Marek pisze:

    > Jesteś za tępy nawet żeby pisać a co dopiero tłumaczyć.

    Dobrze oceniasz, to młot.

    A co do łożysk to mają zdecydowanie zbyt duży luz.
    Nie wiem, czy jakakolwiek reklamacja poskutkuje, bo Polskie Normy
    przestały obowiązywać a innych nie ma. Każdy producent ma swoje normy
    zakładowe i w nich pewnie taki luz jest normą.
    Na marginesie, mieliśmy kiedyś w Kraśniku bardzo dobrą fabrykę łożysk,
    ale ją sprzedaliśmy.

    --
    Wiesiaczek - Z DC.
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 19. Data: 2022-08-16 20:51:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 18:20:21 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > I powtarzam: nie chodzi mi o luz na wałku bo jest, natomiast wyraźnie
    > widać że chybocze się bieżnia. Chybotała się już w palcach przed

    Nie jest to łozysko z gatunku chybotliwych, tnz wahliwych?
    czy samonastawne?

    Tak czy inaczej- ten luz mi sie nie podoba ale jak podeprzesz drugi
    koniec, to przestanie byc takie wielkie.

    J.

  • 20. Data: 2022-08-16 21:07:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 19:03, Marek pisze:

    > Na drugim końcu jest drugie łożysko.
    > Ale nie o luz wałka tu chodzi...

    Jak wałek i gniazda względem obu łożysk pozbawisz luzu, to chybotania
    nie będzie.
    Połóż łożysko na płaskiej powierzchni a zobaczysz, że żadnych luzów nie
    będzie. Jak osie obu bieżni pokrywają się ze sobą, to luzu nie będzie.
    I tylko w takim układzie ono może pracować. Osie bieżni muszą się pokrywać.

    Robert