  • 21. Data: 2022-08-16 21:12:50
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 20:49:42 UTC+2 Wiesiaczek napisał(a):

    > Dobrze oceniasz, to młot.
    >
    > A co do łożysk to mają zdecydowanie zbyt duży luz.
    > Nie wiem, czy jakakolwiek reklamacja poskutkuje, bo Polskie Normy
    > przestały obowiązywać a innych nie ma. Każdy producent ma swoje normy
    > zakładowe i w nich pewnie taki luz jest normą.
    > Na marginesie, mieliśmy kiedyś w Kraśniku bardzo dobrą fabrykę łożysk,
    > ale ją sprzedaliśmy.
    >

    > --
    > Wiesiaczek - Z DC.
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Za duży luz to masz jak swoją babę posuwasz ruska onuco co tylko sierpy i młoty
    widzi.

  • 22. Data: 2022-08-16 21:20:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-16 o 18:47, J.F pisze:
    > IMO - zdecydowanie nie.

    Nie wierzę, że to słyszę! :-)
    Promień bieżni jest większy niż promień kulki. Prędkośc w miejscu styku
    kulki z dnem bieżni jest taka sama, ale z krawędzią już nie. Dlatego
    promienie są trochę różne i stąd ten luz. Ale nie ma luzu przy osiach
    pokrywających się.To się tylko chyboce. Coś jak w wahliwym.

    Robert

  • 23. Data: 2022-08-16 21:21:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 20:51:06 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Nie jest to łozysko z gatunku chybotliwych, tnz wahliwych?
    > czy samonastawne?
    >
    > Tak czy inaczej- ten luz mi sie nie podoba ale jak podeprzesz drugi
    > koniec, to przestanie byc takie wielkie.
    >
    > J.
    Co ty znowu za durnoty wymyślasz. Typowe łożysko zawsze ma luz przed montażem. Tam
    jest wałek czy ośka jak sobie ktoś nazwie spierdolona. Parę osób tutaj jeśli idzie o
    łożyska łby też ma spierdolone. Działać to coś po założeniu nowych łożysk będzie. Ale
    zamiast dwudziestu tysięcy godzin do kolejnej chujowej naprawy zrobi 1000 godzin a
    potem coraz mniej.

  • 24. Data: 2022-08-16 21:46:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcQUfo6SEAqczSu9TwPxe9qrvyHU9lBxTBn3tLESQyorXtk4EILi
    vbt1uJvUSmFAR1C3fPE&usqp=CAU

  • 25. Data: 2022-08-16 21:53:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-08-16 o 18:15, Marek pisze:

    > Ale tego typu łożysko powinno mieć taki luz?
    > I powtarzam: nie chodzi mi o luz na walku bo jest, natomiast wyraźnie
    > widać że chybocze się bieżnia. Chybotała się już w palcach przed
    > założeniem wałka.

    Tu masz informacje jakie są luzy i jak je mierzyć.
    https://www.flt.krasnik.pl/baza-wiedzy/10-luzy

    Chybotanie lekkie powinno być, by się łożysko nie zakleszczyło przy
    ugięciu wału, lub niewspółosiowości.
    Sprawdziłem łożysko, które mam i lekkie chybotanie tam jest.

    WM

  • 26. Data: 2022-08-17 10:15:53
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 21:53, WM pisze:

> [...]
    > ugięciu wału, lub niewspółosiowości.
    > Sprawdziłem łożysko, które mam i lekkie chybotanie tam jest.

    Wygląda na to, że Marek kupił najgorsze łożyska z V grupy a i to bez
    gwarancji, że podane w tabeli luzy mieszczą się w normie.
    Kiedy FŁT Kraśnik był polski, takich rzeczy nie widziałem a ówczesne
    łożyska były wysoko cenione na świecie i z powodzeniem eksportowane.
    Obecnie FŁT została sprzedana (79,53% akcji Fabryki Łożysk Tocznych -
    Kraśnik SA jest w posiadaniu ZXY Luxembourg Inwestment S.a r.l. z
    siedzibą w Luksemburgu;) i produkują, jak widać tandetę, sprzedając
    łożyska, które nigdy by nie opuściły dawnej FŁT choćby ze względu na
    surowe Polskie Normy.
    No, ale biznes to biznes i łożyska nie spełniające wymogów sprzedaje się
    tworząc coraz bardziej liberalne normy.
    Dobrze, że chociaż kulki z nich nie wypadają :)

  • 27. Data: 2022-08-17 13:30:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 10:15, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > Obecnie FŁT została sprzedana (79,53% akcji Fabryki Łożysk Tocznych -
    > Kraśnik SA jest w posiadaniu ZXY Luxembourg Inwestment S.a r.l. z

    Widocznie coś się zacięło w sprzedaży i właściciel stwierdził,
    że nie mu się nie opłaca albo miał za dużo sporów wewnątrz
    albo potrzebował pieniędzy. Panstwowe najmniej rokuje -
    nawet nie sprawdzałem kto był właścicielem wcześniej.

    Tak właśnie jest.

  • 28. Data: 2022-08-17 14:25:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 13:30, cef pisze:

    > Widocznie coś się zacięło w sprzedaży i właściciel stwierdził,
    > że nie mu się nie opłaca albo miał za dużo sporów wewnątrz
    >  albo potrzebował pieniędzy.
    Nic się nie zacięło, tylko Solidarność się dorwała do rządzenia i
    sprzedawano wszystko, co miało jakąś wartość.
    Stocznie, fabryki Wedla, fabryki kabli, samochodów... można tak wyliczać
    bez końca.

    > Państwowe najmniej rokuje -
    > nawet nie sprawdzałem kto był właścicielem wcześniej.

    Mało wiesz.
    FŁT była jak najbardziej państwowa i przynosiła dochód produkując
    łożyska na światowym poziomie.

    Innym przykładem jest fabryka maszyn ciężkich na Białorusi, która jest
    państwowa i jest trzecim producentem w tej branży na świecie.

    Takich przykładów jest mnóstwo, więc nie ulegaj propagandzie.

  • 29. Data: 2022-08-17 14:38:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 17 August 2022 at 14:25:45 UTC+2, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    wszystko co panstwowe jest najlepsze, bo panstwo jest największym kapitalistą

    A wszystko od prywaciarza to zlom, bo prywaciarz nigdy nie ma kasy.

    Taki Melon sprzedawał w Tesli autopilota do autonomicznej jazdy i ciągle były wypadki
    az wywalil caly zespół 300 pracowników i wypadków nie ma, bo badziewnego autopilota
    nie ,ma

    Prywaciarz to maly Zenek, czyli biedak
    Panstwo to duży Zenek, czyli bogacz i prawdziwy kapitalista

    Sukces Chin opiera się od 50 lat na panstwowym kapitaliźmie
    i dlatego Chiny sie rozwijają w kosmiczna prędkościa a pozostaly świat syfieje.

    Polska nie ma panstwowego przemyslu, zlikwidowala 10.000 fabryk, zakladów
    produkcyjnych, technoloogicznych
    i dlatego zasyfiala

  • 30. Data: 2022-08-17 15:25:16
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Wiesiaczek napisał(a):

    > Obecnie FŁT została sprzedana (79,53% akcji Fabryki Łożysk Tocznych -
    > Kraśnik SA jest w posiadaniu ZXY Luxembourg Inwestment S.a r.l. z
    > siedzibą w Luksemburgu;)

    Kińczyki prą mocno.
    cyt.
    Działająca od 65 lat fabryka przeszła w ręce Chińczyków, firmy ZXY Luxembourg
    Investment
    kontrolowanej przez Tri-Ring Group Corporation.