  • 31. Data: 2022-08-17 16:26:19
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Aug 2022 10:15:53 +0200, Wiesiaczek
    <c...@v...pl> wrote:
    > Wygląda na to, że Marek kupił najgorsze łożyska z V grupy a i to
    > bez
    > gwarancji, że podane w tabeli luzy mieszczą się w normie.
    > Kiedy FŁT Kraśnik był polski, takich rzeczy nie widziałem a
    > ówczesne
    > łożyska były wysoko cenione na świecie i z powodzeniem eksportowane.

    No ale później kupiłem japońskie marki Nachi w sklepie stacjonarnym,
    w którym sprzedawca przysięgał na prochy Lenina, że jest to high end
    pierwsza klasa drugi sort. I tak samo mają luz jak te z FŁT...

    --
    Marek

  • 32. Data: 2022-08-17 18:39:13
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 16:26, Marek pisze:

    > No ale później kupiłem japońskie marki Nachi w sklepie stacjonarnym, w
    > którym sprzedawca przysięgał na prochy Lenina, że jest to high end
    > pierwsza klasa drugi sort.  I tak samo mają luz jak te z FŁT...

    A próbowałeś kupić łożyska SKF?

    Bo z FŁT została tylko nazwa, o jakości chyba można zapomnieć.

    --
    Wiesiaczek - Z DC.
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 33. Data: 2022-08-17 19:18:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 14:25, Wiesiaczek pisze:

    > Nic się nie zacięło, tylko Solidarność się dorwała do rządzenia i
    > sprzedawano wszystko, co miało jakąś wartość.
    > Stocznie, fabryki Wedla, fabryki kabli, samochodów... można tak wyliczać
    > bez końca.

    Jak dobrze pamiętam, to te państwowe słabo sobie radziły
    na rynku i dlatego były sprzedawane, bo nie było komu zarządzać.
    Sam pracowałem na początku lat dziewięćdziesiątych w takim słabo
    rokującym zakładzie
    i pamiętam jak inne zostały wyparte przez zachodnie firmy.
    To mieli do wyboru upadać albo sprzedawać albo dobrze działać na rynku.

    > Mało wiesz.
    > FŁT była jak najbardziej państwowa i przynosiła dochód produkując
    > łożyska na światowym poziomie.

    Skoro wiesz to napisz dlaczego ją sprzedali:
    nie mieli ludzi do zarządzania, potrzebowali kasy czy co?

    > Innym przykładem jest fabryka maszyn ciężkich na Białorusi, która jest
    > państwowa i jest trzecim producentem w tej branży na świecie.
    >
    > Takich przykładów jest mnóstwo, więc nie ulegaj propagandzie.

    Nie ulegam - pamiętam co i jak działało i jak to można było ratować
    a czego nie można było ratować.

  • 34. Data: 2022-08-17 19:20:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 18:39, Wiesiaczek pisze:

    > A próbowałeś kupić łożyska SKF?
    >
    > Bo z FŁT została tylko nazwa, o jakości chyba można zapomnieć.

    A SKF i FAG to nie mają też w Chinach i Indiach zakładów?

  • 35. Data: 2022-08-17 20:35:55
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 19:18, cef pisze:

> [...]
    >
    > Skoro wiesz to napisz dlaczego ją sprzedali:
    > nie mieli ludzi do zarządzania, potrzebowali kasy czy co?

    Pod płaszczykiem prywatyzacji, inwestora strategicznego i innych pierdół
    brali grubą kasę do prywatnych kieszeni. Dlatego właśnie powiesili
    Leppera bo obiecał to ujawnić z trybuny sejmowej.
    Mam Ci to rozwinąć czy sam skonstatujesz?

    > Nie ulegam - pamiętam co i jak działało i jak to można było ratować
    > a czego nie można było ratować.

    No to wytłumacz mi, co było do ratowania na przykład w zakładach
    spirytusowych? Cukrowniach? Wyborowa sprzedawała się na całym świecie.
    Sam byłem zdziwiony, gdy na początku lat dziewięćdziesiątych w
    restauracji hotelu "IVORY" w Abidżanie podano mi bez problemu właśnie
    "Wyborową". Była też "Żubrówka" do wyboru.
    Zapewniam Ciebie, że również tysiące innych zakładów nie wymagało
    "ratowania".
    Oczywiście doprowadzano celowo do bankructwa zakłady po to, żeby je
    taniej sprzedać.

    A ten Twój "początek lat dziewięćdziesiątych" był okresem wyprzedaży
    wszystkiego, media zostały przejęte przez obcych, propaganda euforycznie
    zachwalała prywatyzację jako źródło dobrobytu, miał być inwestor
    strategiczny, nowe technologie, i kupa innych pierdół.
    Tylko często po roku taki inwestor zamykał zakład, ludzi wyrzucał na
    bruk, zarobił na wyprzedaży maszyn i surowców i wynosił się.
    Co więcej, internet dopiero się rozwijał i ludzie zanim się połapali o
    co chodzi, mieli już pozamiatane.

  • 36. Data: 2022-08-17 20:38:32
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 19:20, cef pisze:

    > A SKF i FAG to nie mają też w Chinach i Indiach zakładów?

    A jakie to ma znaczenie?
    Tandetę można robić wszędzie, tak samo jak i wyroby markowe, dobrej jakości.

  • 37. Data: 2022-08-17 21:07:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Aug 2022 18:39:13 +0200, Wiesiaczek
    <c...@v...pl> wrote:
    > A próbowałeś kupić łożyska SKF?

    Ogólnie przy tej wymianie to wymieniałem 4 łożyska,.jedno nowe chyba
    bylo SKF i też się gibało. Wymiana była zainicjowana zatarciem
    jednego na osi silnika (kosa elektryczna) po 5 latach użytkowania
    pewnej marki czeskochińskiej. łożysko zatarte obróciło się w
    (oczywiście) plastikowym łożu, więc łoże też do wymiany (plusem tej
    marki jest u nich dostępność schematów i wszystkich części bez jakiś
    ceregieli). Cena łożysk jest śmieszna więc z rozpędu wymieniłem te w
    silniku i w przekładni. Te stare (oprócz tego zatartego) się gibały
    więc myślałem, że już są na wykończeniu. ale jak się okazało, że nowe
    też się gibają to w końcu nie wiem czy było to koniecznie.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2022-08-18 00:50:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 21:20:47 UTC+2 r...@g...com napisał(a):
    > Nie wierzę, że to słyszę! :-)
    > Promień bieżni jest większy niż promień kulki. Prędkośc w miejscu styku
    > kulki z dnem bieżni jest taka sama, ale z krawędzią już nie. Dlatego
    > promienie są trochę różne i stąd ten luz. Ale nie ma luzu przy osiach
    > pokrywających się.To się tylko chyboce. Coś jak w wahliwym.
    >
    > Robert
    Taki chuj jak komin Batorego w przypadku łożysk kulkowych zwykłych.
    https://www.flt.krasnik.pl/media/djcatalog2/images/i
    tem/0/48_f.png

  • 39. Data: 2022-08-18 01:02:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 21:46:27 UTC+2 r...@g...com napisał(a):
    > https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcQUfo6SEAqczSu9TwPxe9qrvyHU9lBxTBn3tLESQyorXtk4EILi
    vbt1uJvUSmFAR1C3fPE&usqp=CAU
    To nie jest lozysko kulkowe zwykle tylko jedna z odmian łożyska kulkowego skosnego
    najprawdopodobniej wrzecionwego. Po co pierdolisz i mylisz?

  • 40. Data: 2022-08-18 01:13:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 18 August 2022 at 01:02:30 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    GcQUfo6SEAqczSu9TwPxe9qrvyHU9lBxTBn3tLESQyorXtk4EILi
    vbt1uJvUSmFAR1C3fPE&usqp=CAU

    łożyska maja kulki separowane taśmą metalową, zgrzewana co każda kulka

    https://www.flt.krasnik.pl/templates/krasnik/img/bea
    ring_tech.png

    https://www.flt.krasnik.pl/

    Fabryka Łożysk Tocznych
    Kraśnik S.A.

    ul. Fabryczna 6,
    23-204 Kraśnik, Polska

    tel. +48 81 825 7101
    fax +48 81 825 7666

    Dział Sprzedaży i Marketingu

    tel. +48 81 825 7154
    tel. +48 81 825 7487
    fax. +48 81 825 7333

    Sprzedaż kraj 81 825 71 55
    i...@f...krasnik.pl
    Sprzedaż eksport 81 825 70 59

    tam dzwonić i pytać i nie zawracac więcej doopy