  • 11. Data: 2021-12-03 17:31:10
    Temat: Re: MObywatel
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2021 o 12:29, Kamil pisze:

    > Dowiedziałem się, że to jest aplikacja Ministerstwa Cyfryzacji, ale na
    > ich stronie nie można jej pobrać. Jest odnośnik do sklepu Google, lub
    > App Store. I to jest właśnie problem. Dlaczego jestem zmuszany do
    > korzystania z międzynarodowych korporacji w większości wrogich nurtom
    > prawicowym, a taki mamy w Polsce rząd. Korzystanie przez Prezydenta,
    > Premiera, czy posłów z Szajsbuka, czy Twittera uważam za
    > niedopuszczalne. Chyba stań nasze państwo na uruchomienie własnych
    > portali komunikacyjnych, aby nie być zdanym na łaskę i niełaskę różnego
    > rodzaju Szajbuków itp. gówna?

    Ustalmy, że nie jesteśmy w żadnym nurcie tylko w zwykłym ścieku.

  • 12. Data: 2021-12-03 21:19:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2021 o 12:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zaraz zaraz, bo w tym jest pare roznych tematow.

    Prawo lewo.

    > Premier, prezydęt czy posłowie, jak sobie chcą korzystac prywatnie z
    > portali,
    > to mogą.
    > Ale to, ze wazne informacje musze wyszukiwac na Twitterze tez uwazam za
    > niedopuszczalne.
    > Tylko nie dlatego, ze ich zagraniczna korporacja moze zablokowac.

    A dlaczego?

    > Aplikacje ... taki zwyczaj, ze iphone i android instaluja apki ze swoich
    > sklepow.
    > I zniechecaja do innych zrodel.
    > Ale instalacja to jednorazowa akcja, i latwa do zmiany.
    > I chyba wrecz rzadowe apki powinny byc w tych sklepach,
    > bo jak nie, to ktos moze sie podszyc.
    >
    > Alternatywne zrodlo na portalu rzadowym tez moze byc.

    To przecież właśnie w sklepie ktoś może podszyć się pod wydawcę
    aplikacji i opublikować trefną nową wersję wszystkim użytkownikom.

    > Apki ... na telefony ... i co - godzisz sie, zeby rzad uzywal
    > zagranicznych telefonow?
    > Tzn zeby obywatele uzywali/musieli uzywac?
    > A moze powinnismy miec wlasnego smartfona, naszego, polskiego,
    > narodowego, bialo-czerwonego :-)

    Tu smartfon niczego nie determinuje. Determinuje system operacyjny. Ale
    on jest open source.

    > Kolejna sprawa - rząd coraz wiecej tych cyfrowych usług ma ... ale ktore
    > na "wlasnych serwerach",
    > a ktore przez chmury zagranicznych korporacji ?

    Żeby trzymanie na własnych miało być bezpieczniejsze od trzymania na
    cudzych musieliby umieć je trzymać.j

  • 13. Data: 2021-12-03 21:21:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2021 o 13:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ten tego ... zus platnik, e-deklaracje, jpk, zdalne nauczanie, e-toll
    > ... jestes pewien, ze nie zmusza?

    Na Janosiku skończyła się historia prawa dostępu do interfejsów.

  • 14. Data: 2021-12-04 17:23:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-03 o 13:13, LordBluzg(R) pisze:

    > Kto?

    Taki od dęcia.
    A Rysio Cz. to zwykle na niego mówi "prezent". I też dobrze. :D

    --
    -
    Akarm

  • 15. Data: 2021-12-04 17:25:51
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-11-30 o 07:18, ALEX MR pisze:

    > A po co numer telefonu?

    Uważaj, bo jeszcze (tradycyjnie) dostaniesz trochę wyzwisk za wtrącanie
    się do nieswojego wątku. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2021-12-05 07:31:25
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał:

    > On nie umie przeskoczyć opcji "dokończ konfigurację konta" :D

    On nie umie. Gdyby on umiał, to by nie pytał na grupie. Ta żółć cię zabije.
    Zrób z tym coś. Skop sąsiadce ogródek, albo zwal konia. Może się uratujesz.
    Nie dowartościowuj się cudzym kosztem.

    Bzpzdr

  • 17. Data: 2021-12-05 09:51:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.12.2021 o 07:31, Kamil pisze:

    > On nie umie. Gdyby on umiał, to by nie pytał na grupie.

    Bo jest ślepą łajzą, która nie potrafi u dołu ekranu kliknąć "pomiń" i
    zwala winę na innych zamiast przyznać się, że jest nieogarem :]

    > Bzpzdr

    Srenia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 18. Data: 2021-12-05 20:42:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dowiedziałem się, że to jest aplikacja Ministerstwa Cyfryzacji, ale na
    > ich stronie nie można jej pobrać. Jest odnośnik do sklepu Google, lub
    > App Store. I to jest właśnie problem.
    jak chcesz zadzwonić na policje, korzystasz z usług prywatnych
    zagranicznych firm.
    jak wzywasz pogotowie, pojedziesz do szpitala zaganiczną karetką. i tak
    dalej.
    Instalowanie programów działa tak a nie inaczej. To bardziej wygodne i
    trudniejsze w.... dokonaniu oszustwa

    > Dlaczego jestem zmuszany do
    > korzystania
    NIE JESTEŚ!!! Tak samo jak ja nie muszę płacić podatków, chyba ze
    zarabiam. Nie używaj telefonu z androidem, bo masz uraz. używaj
    komputera w którym nie ma ani jednej części wyprodukowanej w polsce, bo
    zadanie spełni tak samo, a jak widzę urazu nie masz

    ToMasz

  • 19. Data: 2021-12-05 22:29:39
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > jak chcesz zadzwonić na policje, korzystasz z usług prywatnych
    > zagranicznych firm.
    > jak wzywasz pogotowie, pojedziesz do szpitala zaganiczną karetką. i tak
    > dalej.

    Autora wątku rozumiem, chociaż czy "sklep" obsługuje polska firma
    czy zagraniczna jest drugorzędne.

    > Instalowanie programów działa tak a nie inaczej. To bardziej wygodne i
    > trudniejsze w.... dokonaniu oszustwa

    Doprowadzenie do sytuacji w której pobieranie programu ze "sklepu"
    zamiast od autora (raczej wydawcy) jest - rzekomo lub naprawdę -
    bezpieczniejsze, zwłaszcza gdy wydawcą jest państwo, jest po...rąbane
    (miał być wulgaryzm). Nie chodzi o tę "aplikację" (czemu nie program
    tylko aplikacja?), ale ogólnie o trend wielokrotnego, często
    przymusowego korzystania z pośrednictwa, prowadzący na skraj przepaści.

> [...]
    > w którym nie ma ani jednej części wyprodukowanej w polsce, bo zadanie
    > spełni tak samo, a jak widzę urazu nie masz

    Dopóki będzie alternatywa w postaci desktopa przez internet, dostępnej
    infolinii bądź czynnego i sprawnego urzędu...
    Już teraz ogranicza się wolność np. utrudniając płatności za przejazd
    autostradą bez posiadania jakiegoś "smartfona" z GPS-em.

    Arek

  • 20. Data: 2021-12-06 07:12:24
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 04.12.2021 o 17:23, Akarm pisze:

    > Taki od dęcia.
    > A Rysio Cz. to zwykle na niego mówi "prezent". I też dobrze. :D

    To raczej chodziło o prezynadęta ;-)

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D