  • 1. Data: 2012-06-20 20:26:49
    Temat: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: neo <d...@y...pl>

    Witam,

    Postanowiłem przeznaczyć 5 patoli na peceta (temat jest wszystkim
    znany).

    Za tę kasę mogę mieć w firmie fajnego składaczka. Będę go miał ok. 10
    lat (tak se kombinuję).

    Ale ktoś mnie przekonuje, że dobrze ZAINWESTUJĘ, jeżeli kupię
    Mackintosha, chociaż za tę cenę są słabsze parametry.

    Co robić? Za i przeciw?

    Jestem dyletantem w tych sprawach i nie znam się na religiach linuxowo-
    mackintoszowo-windowsowych.

    Moim typem jest zwykły pececik z windowsem, ale może coś mi popowiecie
    i zmienię zdanie.

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Dyletant

    P.S. Jak się komuś nie chce, to niech tego nie czyta i niech nie
    plonkuje. Interesuje mnie konkretna gadka. Jeżeli ktoś już przerabiał
    ten temat wiele razy niech nie czyta.

    Grupy są po m.in. po to, żeby idioci tacy jak ja mogli zadawać proste
    pytania i łyknąć na początek trochę wiedzy, np. jak się oddycha? Wdech
    a potem wydech, czy odwrotnie? Kiedy przestać oddychać, czy można żyć
    bez oddychania itp. piedoły ;D

    Pozdro :)

  • 2. Data: 2012-06-20 23:06:32
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 20/06/2012 19:26, neo wrote:
> [...]
    > znany).
    >
    > Za tę kasę mogę mieć w firmie fajnego składaczka. Będę go miał ok. 10
    [...]

    Do czego używasz komputera... To chyba dość istotna kwestia.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-06-20 23:25:18
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ale ktoś mnie przekonuje, że dobrze ZAINWESTUJĘ, jeżeli kupię
    > Mackintosha, chociaż za tę cenę są słabsze parametry.

    Jedyna zaleta maca to wygląd. Wszystkie inne parametry w stosunku
    cena/jakość/parametry odpadają w przedbiegach. Poza tym zapomnij, ze do
    maca za 10 lat będziesz miał jakiekolwiek wsparcie. Skończy się max. po
    2 latach, a mit o braku wirusów na maca właśnie pada, choć apple próbuje
    się bronić, co wygląda jak pośmiertne konwulsje.
    Przem
    PS tak, nie trawię appla, ale jestem w stanie przyznać, że ich sprzęt ma
    dobrego dizajnera. Na tym się kończą zalety.

  • 4. Data: 2012-06-20 23:59:15
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 20 Cze, 23:06, DooMiniK <b...@p...pl> wrote:
    > On 20/06/2012 19:26, neo wrote:> Witam,

    > [...]
    >
    > Do czego u ywasz komputera... To chyba do istotna kwestia.

    Właśnie idę na studia, więc można założyć, że będzie wszystkiego po
    trochu.

    Od neta i czytania książek, do programowania w C++ i Javie.

  • 5. Data: 2012-06-21 00:02:36
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 20 Cze, 23:25, Przemek <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > PS tak, nie trawię appla, ale jestem w stanie przyznać, że ich sprzęt ma
    > dobrego dizajnera. Na tym się kończą zalety.

    Czyli co? To jest dla snobów? Bo sprzedawca bardzo zachwalał, że
    poczuję różnicę i zaraz jeszcze paru ludków się dołączyło (też
    wyznawców) i zaczęli wychwalać pod niebiosa, że na Macu z Ramem 4G
    mogę robić to co na zwykłym pececie z moim planowanym ramem 32G, bo
    tak jest wszystko dopracowane i zoptymalizowane.

    W Polsce mieć Maca to szpanerstwo? Kułactwo?

    Przepraszam, znowu zadaję Wam głupie pytania, ale gdzie mam pytać,
    tak?

    Tylko tutaj. Jak ktoś nie chce, niech nie czyta :D

  • 6. Data: 2012-06-21 00:16:23
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez sexu?)
    Od: "LP" <u...@g...pl>

    Użytkownik "neo"

    > Postanowiłem przeznaczyć 5 patoli na peceta

    Wydaj jedną trzecią tej sumy, a resztę w dwóch ratach co 3,3 roku i może
    jakoś ci się uda przecipieć dekadę na min. ustawianiach

    > Za tę kasę mogę mieć w firmie fajnego składaczka. Będę go miał ok. 10
    > lat (tak se kombinuję).

    To popatrz co można robić dziś na sprzęcie ze średniej półki sprzed 10 lat
    ( a postęp technologiczny przyśpiesza). O ile dobrze pamietam, to
    pracowałem wtedy na procesorze 160 mhz ze stacją dyskietek a pamięci było
    tyle co kot napłakał. Po dziesięciu latach nawet najprymitywniejsza strona
    w necie nie chciałaby się otworzyć a dane musiałbym archiwizować metodą
    Mojzesza. Ale są i plusy - poprzez stałe używanie byłbym niekwestionowanym
    mistrzem sapera albo kulek;)

    > Ale ktoś mnie przekonuje, że dobrze ZAINWESTUJĘ, jeżeli kupię
    > Mackintosha, chociaż za tę cenę są słabsze parametry.

    To namów owego inwestora, aby dziś próbował pracować na amidze 500!

    > Co robić? Za i przeciw?

    Nic nie robić za, a wszystko przeciw.

    > P.S. Jak się komuś nie chce, to niech tego nie czyta....

    Ech, szkoda, że tę uwagę zamieściłeś na końcu tekstu...

    > Pozdro :)

    Pozdro

    --
    LP

    P.S j.w.

  • 7. Data: 2012-06-21 00:28:53
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 20 Jun 2012 15:02:36 -0700 (PDT), neo <d...@y...pl>
    wrote:

> [...]
    >tak?
    >
    >Tylko tutaj. Jak ktoś nie chce, niech nie czyta :D

    wspominales, ze nie interesuje cie metalowa obudowa, wiec makowka nie
    jest dla ciebie. <rs>

  • 8. Data: 2012-06-21 00:30:56
    Od: Przemek <r...@o...pl>

> [...]
    > mogę robić to co na zwykłym pececie z moim planowanym ramem 32G, bo
    > tak jest wszystko dopracowane i zoptymalizowane.

    Ta... Nie chce mi się pastwić, ale musieli mieć nieźle wyprane mózgi.
    Jedna, podstawowa wada maca, zamykasz się totalnie w świecie
    zaprojektowanym dla maca. Zapomnij o jakiejkolwiek, prostej, wymianie
    danych z innymi systemami, zapomnij, że to jest zoptymalizowany system
    (może był, ale dawno nie jest), staniesz się zdany na łaskę i niełaskę
    appla i jego sklepu, byków, które będą przez appla zlewane, ew. będą Cię
    przekonywać, ze to nie bug, a feature itd, itp.
    Poczytaj http://applefobia.blox.pl
    i się trochę pośmiejesz, i poczytasz na temat filozofii tej sekty.

    BTW dla przykładu w świecie maca nie możesz na komórkę czy ipoda (nie
    wiem jak w kompie) wgrać po prosty mp3 i posłuchać. Musisz to zrobić
    itunem i podzielić się z apple swoimi utworami. A jak masz wersje
    niegrzeczne, to np. apple może Ci je podmienić na wersje ocenzurowane. A
    co. Nie będziesz sobie uszu kaleczył.
    I to nie jaja, a fakt.

    O tym, że apple rezerwuje sobie prawo do wywalenia każdego sprzedawcy ze
    swojego sklepu wraz z jego programami nie wspomnę. Dotyczy to również
    (!) softu, który kupiłeś i zainstalowałeś. Gatekeeper może to w jednej
    chwili zdeinstalować, bo się wielkiemu bratu tak podoba, nie ważne, że
    zapłaciłeś za soft dużo szmalu.
    O niezawieszaniu się systemu, o braku wirusów itd zapomnij. To była
    prawda może 5 lat temu.
    Tu znajdziesz płacze po jednej z ostatnich aktualizacji:
    http://applefobia.blox.pl/2012/05/Jest-juz-Lion-1074
    -Dpy-nie-urywa-ale-podnosi.html

    A przypominam, że winda to soft napisany na nieskończoną permutację
    sprzętu, które to same z siebie potrafią namieszać, kompy apple to
    homogeniczne projekty apple sklejone z cudzych klocków, bez możliwości
    zmiany czy dodania jakiegokolwiek elementu, jeden model jedna płyta,
    jeden procek, jedna pamięć, jedna grafika itd.

    > W Polsce mieć Maca to szpanerstwo? Kułactwo?

    Wszędzie :)

    > Przepraszam, znowu zadaję Wam głupie pytania, ale gdzie mam pytać,
    > tak?

    Przestań się usprawiedliwiać, czasem dobrze pogadać jak ludzie :)
    Przem

  • 9. Data: 2012-06-21 01:00:27
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > było tyle co kot napłakał. Po dziesięciu latach nawet najprymitywniejsza
    > strona w necie nie chciałaby się otworzyć a dane musiałbym archiwizować
    > metodą Mojzesza. Ale są i plusy - poprzez stałe używanie byłbym

    Wiesz... na kompie z Windą 98 i kompie na którym śmigała 10 lat temu
    spokojnie można po necie grzebać.
    Przem

  • 10. Data: 2012-06-21 01:02:00
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > wspominales, ze nie interesuje cie metalowa obudowa, wiec makowka nie
    > jest dla ciebie.<rs>

    Zapomniałeś dodać, że jak się ta blacha zacznie grzać, to mac nie włączy
    śmigiełka, żeby odprowadzić ciepło, bo go nie ma.
    On zmniejszy taktowanie procka. Wot taka optymalizacja... temperatury :)
    Przem