  • 11. Data: 2021-03-06 17:49:28
    Temat: Re: [OT] RETRO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-06-marca-2021 o 14:34, RadoslawF pisze:
    > Obudź się, moda na retro nabija nie tylko ceny starych magnetofonów
    > i nie tylko starego sprzętu audio.

    Ja widzę różnicę specyfiki i klimatu starego magnetofonu a starego
    rumpla PC. Cecha jest tylko taka że jest WOLNY ;-)

    A w gierki DOSowe grałem jak byłem młody na XT ;-).
    486 fanu mi nie przysporzy.
    Dla mnie to taki ponury okres przejściowy w postaci chińskich jamników
    thompsonic ;-)

    Ale przecież to OT. Chciałem tylko zrozumieć ;-)

  • 12. Data: 2021-03-06 19:01:24
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-06 o 13:24, _Master_ pisze:
    > Chciałbym tylko zapytać co Cię tknęło aby zająć się takim komputerem.
    > Piszę w kontekście tego że od kilku lat powracam do czasów dzieciństwa
    > ;-) przez naprawianie i cieszenie się używaniem starych magnetofonów.
    > Ich ceny tylko ROSNĄ.
    >
    > Ku czemu ma służyć Odpalenie 486? Dopiero Pentium 60 miało moc
    > dekodowania mp3 w stereo ;-) Granie w jakiegoś Queika to był jakiś DRAMAT.

    A kto mówi o używaniu - wystarczy fun z reanimacji.

    Ludzie kolekcjonujący stare aparaty fotograficzne wcale nimi nie
    fotografują.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2021-03-06 20:43:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-06-marca-2021 o 19:01, PeJot pisze:
    > Ludzie kolekcjonujący stare aparaty fotograficzne wcale nimi nie
    > fotografują.

    Każdy lubi to co lubi ale taki aparat może nabierać wartości tak jak
    monety. To może być choćby tylko argument przynajmniej wspomajający do
    "zbieractwa" ;-)

    A 486?

    Sorry że jestem taki przyziemny ;-)

    PS. Mam na strychu pewnie kilka płyt 286 386... Jak będę już na
    emeryturze to sobie poskładam blaszaki ;-)

  • 14. Data: 2021-03-07 04:19:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-06, _Master_ <M...@...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ku czemu ma służyć Odpalenie 486? Dopiero Pentium 60 miało moc
    > dekodowania mp3 w stereo ;-) Granie w jakiegoś Queika to był jakiś DRAMAT.

    Był Covox, mid'y, trochę gierek... ja tam wspominam swoją 386SX całkiem
    dobrze. Zresztą samo odpalenie takiego muzeum to MZ spora frajda.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-03-07 10:27:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.03.2021 19:01, PeJot wrote:

    > Ludzie kolekcjonujący stare aparaty fotograficzne wcale nimi nie
    > fotografują.

    Mów za siebie. :) Mam w kolekcji kilka modeli Sony Mavica (jedne z
    pierwszych aparatów cyfrowych, jeszcze ze stacją dyskietek) i czasem
    zdarza mi się nimi robić okolicznościowe zdjęcia. Oczywiście nie na co
    dzień, ale fakt, że wszystko wychodzi na nich jak w latach
    dziewięćdziesiątych tworzy naprawdę fajny klimat. ;)

    Tak samo są ludzie, którzy mają w kolekcji Start II albo Smienę i od
    czasu zrobią tym jakieś zdjęcie.

  • 16. Data: 2021-03-07 10:50:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.03.2021 20:43, _Master_ wrote:

    > Każdy lubi to co lubi ale taki aparat może nabierać wartości tak jak
    > monety. To może być choćby tylko argument przynajmniej wspomajający do
    > "zbieractwa" ;-)
    >
    > A 486?

    Komputery z 486 też powoli nabierają wartości. Sama płyta (o ile jest
    przetestowana., w 100% sprawna i z gwarancją rozruchową) potrafi
    kosztować tyle, co średniej klasy płyta główna do nowego peceta.

    Jaki jest "sens" zbierania takiego sprzętu w moim przypadku? Zwyczajnie
    era 386/486 to były te czasy, kiedy jako dzieciak miałem pierwszy
    kontakt z komputerami - głównie u znajomych rodziców. Na swojego
    pierwszego peceta uzbierałem pieniądze dopiero później, w epoce Pentium
    (w moim przypadku był to Cyrix 6x86). Tak więc czasy DOS-a darzę nieco
    większym sentymentem.

    I generalnie ludzie kolekcjonujący ten sprzęt mają często kilka różnych
    maszyn do gier z różnych epok: z jednej jakiś XT z CGA do wczesnych
    DOS-ówek, a drugiej mocniejszy 486, na którym można wygodne zagrać w DOOM-a.

    Parę starych pecetów mam w swojej kolekcji, ale to nie jest jej główny
    element - stare komórki, PDA czy radia tranzystorowe można zbierać, bo
    praktycznie nie zajmują miejsca. Desktopy już bardziej, a jednak wolne
    miejsce na regale wolałbym przeznaczyć na Amigę. ;)

  • 17. Data: 2021-03-07 13:47:28
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-06 o 17:49, _Master_ pisze:

> [...]
    chińskich jamników
    > thompsonic ;-)
    >
    > Ale przecież to OT. Chciałem tylko zrozumieć ;-)

    I nie wyszło?
    Mnie fanu nie przysporzy żaden pecet, stare gierki są
    dla mnie fajne na ośmio bitowacach i Amigach.
    Ale mam wiedzę że ludzie wyszukują stare pecety na aukcjach
    i przepłacają aby pograć w stare gierki.
    I jest to równie pożyteczne jak kolekcjonowanie starych magnetofonów.
    Żebyś jeszcze zbierał te ciekawe: trzy głowicowe czy z mechaniczną
    wersją odwracania kasety zamiast kręcenia głowicą do autorewersu.
    Masz takie?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2021-03-07 13:56:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie mam sentymentu do mojego pierwszego XT mimo że to był laptop (czyli
    full wypas w tamtych czasach)
    Może dlatego że mało grałem a bardziej interesowała mnie "praca" albo
    przynajmniej nauka przy udziale komputera.

    Wolę trzygłowicowy magnetofon albo jak chcę jakości to magnetowid Hifi.

    Rzygam już niedoróbstwem programistycznym i sprzętowy współczesnych
    komputerów. Ostatnio się wkur... dziadostwem Kodaka w maszynach
    sterujących naświetlarkami CTP i oprogramowaniem do impozycji.
    To są specjalistyczne programy sprzedawane z KUPĘ szmalu a napisane
    gorzej niż Android.

    Może jestem SPACZONY pracą z tym gównem ale wolę posłuchać muzyki z
    kasety włożonej do Condora ;-)

  • 19. Data: 2021-03-07 14:04:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-07-marca-2021 o 13:47, RadoslawF pisze:
    > Masz takie?

    Małe mieszkanie i "księgowa" mnie powstrzymuje ;-)
    Ale nad tym pracuję.
    Te trzy głowice uważam trochę za przerost formy nad treścią kiedy jakość
    robi VHS Hifi ;-)
    minidisk już mi się znudził (jest taki mało klimatyczny) a dcc ciężko
    dorwać. Ostatnio ujeżdżam walkmena Panasonica ;-)

  • 20. Data: 2021-03-07 16:09:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-07 o 14:04, _Master_ pisze:

    > Małe mieszkanie i "księgowa" mnie powstrzymuje ;-)

    Tak to większość ma.

    > Ale nad tym pracuję.

    Pracuj.
    Jak się uda to szukaj takich ciekawostek:
    https://www.youtube.com/watch?v=oNvxESKLAcA
    https://www.youtube.com/watch?v=FaUScE_2vZs