  • 21. Data: 2021-03-07 16:55:47
    Temat: Re: [OT] RETRO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Widział i karuzele i łopatki i tacki...

    Ale furorę robi u mnie szpulka kręcąca się w Condorze i pracujący
    wskaźnik ledowy.
    Mój kardiolog zalecił mi wpatrywanie się przez pół godziny dziennie ;-)

  • 22. Data: 2021-03-07 23:09:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2021 13:24, _Master_ wrote:
    > Ku czemu ma służyć Odpalenie 486?

    Przyjemności.

    Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie pracował.

  • 23. Data: 2021-03-08 01:40:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" s23iv5$lqi$...@d...me

    > Przyjemności.

    > Raczej nie do wyjaśnienia komuś kto nie miał, nie marzył lub nie pracował.

    Osobiście znam nawet XT; na AT spędziłem masę czasu, pisząc programy;
    na 386DX był serwer Novella, którego byłem Supervisorem -- ale wg mnie
    ze staruszków warto jedynie wygrzebywać radiatory, o ile tam są. ;)

    Tęsknię do niezniszczalnych, tanich i pojemnych SSD -- nie do przeszłości...

    Przeszłość (wcześniejsza niż IBM PC) może jedynie ciągnąć swą
    bezbłędnością, o której dziś chyba nawet marzyć nie warto...
    Może też zdrowym rozsądkiem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2021-03-08 14:00:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Chciałbym tylko zapytać co Cię tknęło aby zająć się takim komputerem.
    >Piszę w kontekście tego że od kilku lat powracam do czasów
    >dzieciństwa ;-) przez naprawianie i cieszenie się używaniem starych
    >magnetofonów.
    >Ich ceny tylko ROSNĄ.

    Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

    A jak ktos woli Tetrisa od Quake ? :-P

    J.

  • 25. Data: 2021-03-08 14:23:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Słuchaniu muzyki?

    -----

  • 26. Data: 2021-03-08 15:42:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-08-marca-2021 o 14:00, J.F. pisze:

    > Hm, stare magnetofony ... a czemu ma sluzyc ich uzywanie ?

    Temu samemu co słuchanie winyli przez wzmacniacz lampowy ;-)

    Ale... Przynajmniej jest jakaś przyjemność fizyczna oprócz spoglądania
    na półkę ;-)

  • 27. Data: 2021-03-08 18:48:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika RadoslawF <r...@g...com> wrote:

    > Mnie fanu nie przysporzy żaden pecet, stare gierki są dla mnie fajne na
    > ośmio bitowacach i Amigach.

    Kiedyś kupię sobie Timex 2048. Bo to to jest moje dzieciństwo. Z drugiej
    strony może wtery czar pryśnie?

    > Ale mam wiedzę że ludzie wyszukują stare pecety na aukcjach i
    > przepłacają aby pograć w stare gierki.

    Jak pomyślę, ile ja tego złomu komputerowego mam... cała piwnica zawalona.
    Płyty, zasilacze, procesory, pamięci, najróżniejsze karty, napędy, parę
    monitorów (w tym MDA, ale do niego akurat mam sentyment), generalnie
    wszystko. Jakoś tak się to gromadziło przez lata. Możnaby to w końcu
    posortować, potestować i posprzedawać, to by było na Timexa ;)

    --
    Przebiega zając przez jezdnię, aż tu nagle się potknął. A jako, że zające
    maja 2 duże wystające zęby, to wbił się tymi zębami w asfalt. Próbuje

  • 28. Data: 2021-03-08 20:03:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-08 o 18:48, Arnold Ziffel pisze:

    > Kiedyś kupię sobie Timex 2048. Bo to to jest moje dzieciństwo. Z drugiej
    > strony może wtery czar pryśnie?

    Cena zabija a jak czas pryśnie to zostaje kac moralny.
    Zacznij od emulatora i przemyśl czy chcesz oryginał.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2021-03-08 23:36:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 604637ec$0$547$6...@n...neostrada.pl

    > Temu samemu co słuchanie winyli przez wzmacniacz lampowy ;-)

    Człowiek z wiekiem [nie wiem, czy XX, czy XXI] traci słuch.
    Dokładniej -- traci wysokość ;) tonów. Co komu po winylach,
    lampach, 48 kHz, 96 kHz, 192 kHz itd., skoro Corti słabnie.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Narząd_Cortiego
    Co komu po 16 bitach, 32 bitach na próbką, 64, 128 itd.?...

    Głośniki drogie jak samochód, bywa, że droższe od dużego
    domu... Stary człowiek, jeśli chce poznać jakąś muzykę,
    musi... patrzeć i czytać -- jak z nut. ;)

    Nawet muzycy czasami ;) nie słyszą tego, co grają!

    -=-

    Z dobroci ;) mego serca radzę -- witamina PP i Betaserc.
    2 lub 3 tabletki dziennie. WPP 200mg, B 24mg... Corti nie
    zmartwychwstanie, ale szumy uszne zginąć mogą do zera...

    -=-

    44 kHz CDDA to jakaś pomyłka -- to dobre (wręcz doskonałe!)
    do ludzkiej mowy, ale nie do muzyki słuchanej uszami dziecka...
    Staruszek -- ok... Ale nie młodzieniec czy dzieciak, a chyba
    mjuzik ciągnie przede wszystkim ludzi młodych -- chyba ;)
    właśnie dlatego, że tylko młodzi dobrze słyszą...

    -=-

    Kot ma doskonałe zmysły: równowagi, węchu, słuchu, wzroku,
    dotyku, ale żyje parę razy krócej od węża, który: nie słyszy
    i słabo widzi, choć też jest mięsożernym drapieżnikiem...

    BTW -- psy i węże potrafią pracować na rzecz człowieka, ale
    czy kota można wytresować na swego pomocnika? Kot potrafi
    łowić myszy i owady, ale tego nie trzeba uczyć kota -- kot
    to ma w swych instynktownych zachowaniach...

    -=-

    Po co komu winyle i kasety? -- By potomni rozumieli ból poprzdników... ;)

    --

  • 30. Data: 2021-03-09 09:13:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dlatego obracająca się szpulka i wskaźnik ledowy są tak ważne ;-)

    PS. A może nawet kolorofon