  • 1. Data: 2021-12-23 23:07:45
    Temat: Mechanizm regulacji VESA
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Monitor z dziurkami VESA 100x100.

    Mam do nie go uchwyt, któego nie chce zmieniać (z powodów mechanicznych,
    jest bardzo wygodny).

    Monitor wisi na uchwycie za wysoko, o jakieś 2-3cm.

    Uchwytu nie mogę przenieść niżej, jest zamocowany najniżej jak się da,
    nie ma miejsca na mocowanie na ścianie.

    W efekcie rozglądam się za jakimś adapterem do uchwytu, który pozwoliłby
    mi obniżyć monitor o te 2cm koztem odstawania o 1cm od ściany.

    Mogę sobie zrobić taki z kawałka blachy, ale nie będzie miał regulacji.

    Natomiast, kilka lat temu, widziałem taki zakładany "pośrednik VESA",
    który miał możliwosc przemieszczania o kilka cm w pinie i poziomie. ALe
    był w komplecie z markowym uchwytem.

    Szukam na allegro i u chińczyków i nie widzę nic takiego. Złe słowa
    kluczowe, czy nie ma?

  • 2. Data: 2021-12-24 06:00:38
    Temat: Re: Mechanizm regulacji VESA
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 16:07:54 UTC-6 heby napisał(a):
> [...]
    > był w komplecie z markowym uchwytem.
    >
    > Szukam na allegro i u chińczyków i nie widzę nic takiego. Złe słowa
    https://www.google.com/search?channel=fs&client=ubun
    tu&q=vesa+mount+offset+plate

  • 3. Data: 2021-12-24 12:30:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2021 06:00, ptoki wrote:
    > https://www.google.com/search?channel=fs&client=ubun
    tu&q=vesa+mount+offset+plate

    Dzięki, ja je wszystkie obejrzałem, ale to nie do końca to, czego
    szukam. Niestety nie znam producenta oryginalnego uchwytu, aby pokazać
    mechanizm regulacji, było oparty o śruby.

  • 4. Data: 2021-12-24 13:10:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sq2rvn$mic$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Mogę sobie zrobić taki z kawałka blachy, ale nie będzie miał
    > regulacji.

    co za różnica co mu wisi?

    zrobiłem z blachy i dorobiłem obrót na śrubce M8 ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 5. Data: 2021-12-24 13:24:01
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 23/12/2021 at 23.07, heby wrote:
> [...]
    >
    > [...] kilka lat temu, widziałem taki zakładany "pośrednik VESA",
    > który miał możliwosc przemieszczania o kilka cm w pinie i poziomie.

    https://www.amazon.pl/Newstar-FPMA-LIFT100-Adapter-m
    onitor-adjustment/dp/B00AD3NS8A

    --
    mrg

  • 6. Data: 2021-12-24 14:24:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2021 13:10, PiteR wrote:
    > co za różnica co mu wisi?

    Niestety, tył monitora jest widoczny ;)

  • 7. Data: 2021-12-24 14:25:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2021 13:24, marrgol wrote:
    > https://www.amazon.pl/Newstar-FPMA-LIFT100-Adapter-m
    onitor-adjustment/dp/B00AD3NS8A

    O dzięki, tego nie znalazłem. Troche inne, ale chyba ok do potrzeby.

  • 8. Data: 2021-12-25 16:45:22
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 23.12.2021 o 23:07, heby napisał:

    > Monitor z dziurkami VESA 100x100.
    >
    > Mam do nie go uchwyt, któego nie chce zmieniać (z powodów mechanicznych,
    > jest bardzo wygodny).
    >
    > Monitor wisi na uchwycie za wysoko, o jakieś 2-3cm.

    Kup za 10-15 zł na Alledrogo kompletny uchwyt ścienny do telewizora.
    Przymocuj do swego uchwytu na jakiej chcesz wysokości te dwie pionowe,
    profilowane blaszki z kompletu a do blaszek - monitor i po kłopocie
    za małe pieniądze. Te blaszki są zwyczajnie grubości 1 cm, więc o tyle
    zwiększy Ci się odległość monitora od ściany.